Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva med forsikringa når en selger bil?


Anbefalte innlegg

Tenker på å bytte bil. Men kommer nok til å selge den jeg har først og så bruke noen dager/uker på å se etter en ny.

 

Hva med forsikringa da? Betaler nå i disse dager for ny forsikring. Får man tilbake penger da hvis man eventuelt bare skulle selge og ikke kjøpe ny bil for en periode man har betalt forsikring for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du holder deg i samme selskap så er det nok ikke mye å være redd for tror jeg. Nå byttet jeg bil riktignok en måned før hovedforfall, men på regningen som kom så hadde jeg fått refundert det jeg allerede hadde betalt på den gamle. Dette gikk sånn omtrent opp i opp med hva jeg måtte betale på den nye. Kan jo også anbefale å ta en telefon til forsikringselskapet ditt så får du vite hvordan de gjør det, men folk bytter biler stadig vekk så de har nok gode rutiner på det.

Lenke til kommentar
Om du holder deg i samme selskap så er det nok ikke mye å være redd for tror jeg. Nå byttet jeg bil riktignok en måned før hovedforfall, men på regningen som kom så hadde jeg fått refundert det jeg allerede hadde betalt på den gamle. Dette gikk sånn omtrent opp i opp med hva jeg måtte betale på den nye. Kan jo også anbefale å ta en telefon til forsikringselskapet ditt så får du vite hvordan de gjør det, men folk bytter biler stadig vekk så de har nok gode rutiner på det.

Det er som Gerber sier, du får refundert det resterende beløpet på forsikringen som er igjen av den perioden. Altså du får pengene tilbake for de ubrukte dagene av f.eks. et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...