Vo0do0 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Skal på opptak til I-styrken, men jeg husker ikke hvor bred amrstilling vi brukte på testene når jeg var i militæret. Kan det stemme at tommelene skal være i skulderbredde? Endret 26. mai 2005 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det kan stemme, og brystkassen skal i gulvet hver gang. Skal selv i garden i oktober Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det er ikke tommelen, men pekefingeren som skal være i skulderbredde. Man skal være rett i ryggen og brystkassa skal i gulvet. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Lurte på dette temat jeg og, en eller annen militør dude var på skolen vår, 10ende klasse... Så skulle han vise oss riktige armhevinger... Jeg kom opp, ikke helt friviliig, de andre på trinnet heiet meg frem, jeg hadde skryt mye av overkropps styrke og "moben" mente jeg burde gjøre det. Jeg hadde god selvtillit, tok jo 90 i strek.. Så begynte jeg å ta armhevinger med armene i skulderbredde, og ryggen rett.. Plutselig sier militærduden "Du gjør det feil" Jeg tok med nesa i gulvet Ikke med brystkassa......... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være så mange begreper innen pushups. Pushups er pushups, og det eneste som har noe å si er vel armbredden og om du holder hendene samlet eller utstrakt. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 NEI! (måtte bare ha det med store bokstaver og utropstegn ) men ja back to topic.. Det har mye og si om du bare løfter deg ned til 90graders vinkel på albuene(altså horisontalt) eller om du tar helt ned.. For eksempel så er det MYE tyngre om du tar pushups med knyttnevene eller med hendene.. Og andre ting er vell om du er helt ben i beina osv.. Mine meninger om det, basert på personlige erfaringer Lenke til kommentar
icer Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Pushups er pushups? Det er en grunn til at man tar stanga helt ned til brystet i benkpress også da, og ikke bare løfter den av tar den litt ned og så opp igjen... OT: Postet kanskje litt sent? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Joda, jeg skjønner jo at det er forskjell på hvordan en utfører øvelsen, men det er så innmari mange metoder som alle skal være bedre enn den andre osv. "Pushups er pushups" blir vel feil. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Militærpushups er det mest latterlige jeg noen gang har vært borti. Jeg mener at pushups skal foregå flytende, dvs at man ikke har noen hvileskjær. (På toppen - strake armer, på bunn - kassa i bakken) De militære hangupsene er også latterlige, hvorfor i pokker skal man på død og liv strekke armene _HELT_ ut, bør stoppe like før man når det punktet. Lenke til kommentar
andrejv Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 militær puchups er mye hardere enn vanelige! hvis du ikke tar dem riktig så teller de ikke for den ene! samme med pullups og situps! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå