Winze Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har hør at det skal gå ann å sende meldinger til datamaskiner i nettverk ved å skrive noe i kjør-menyen, noe med nettsend og litt til tror jeg. Noen her som vet hva jeg må skrive for å få det til? Vi er fem datamaskiner kobblet opp i nettverk nå. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har hør at det skal gå ann å sende meldinger til datamaskiner i nettverk ved å skrive noe i kjør-menyen, noe med nettsend og litt til tror jeg. Noen her som vet hva jeg må skrive for å få det til? Vi er fem datamaskiner kobblet opp i nettverk nå. Tar du en søk enten på google eller her på hardware.no, finner du massevis av sånne poster. Eksempel denne Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 start kjør cmd net send <maskinnavn> <melding> verre er det ikke. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 startkjør cmd net send <maskinnavn> <melding> verre er det ikke. Tror vel hvis <maskin navn> byttet ut med <IP> blir litt lettere. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Begge deler fungerer. så det er ikke så farlig. Når man skriver inn maskinnavn så endrer den selv til ip. tar bare bittelitt lenger tid Lenke til kommentar
Winze Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Får det ikke til å virke jeg, får bare meldingen "fant ikke meldingsaliaset på nettverket" Har prøvd med både datamaskin-navn og ip-adresse. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg fikk det samme.. har fått det til før med broren min, men nå funker ingenting her :S datamaskiner tar snart over verden, som vi ser har de jo en egen vilje? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Fordi målmaskinen har deaktivert eller stoppet Messenger tjenesten (IKKE WINDOWS MESSENGER!). Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg fikk det samme.. har fått det til før med broren min, men nå funker ingenting her :S datamaskiner tar snart over verden, som vi ser har de jo en egen vilje? Det er det dummeste jeg har hørt. QinZapp: Altså, vhis det ikke fungerer er det heller noe i veien med nettverket. Start --> Kjør --> cmd --> "net send maskinnavn/ip din melding" Det er den riktige "kommandoen". Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Og hvis du skal være ekstra slem bruker du * Da får alle den! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 jeg fikk det samme.. har fått det til før med broren min, men nå funker ingenting her :S datamaskiner tar snart over verden, som vi ser har de jo en egen vilje? Det er det dummeste jeg har hørt. QinZapp: Altså, vhis det ikke fungerer er det heller noe i veien med nettverket. Start --> Kjør --> cmd --> "net send maskinnavn/ip din melding" Det er den riktige "kommandoen". haha så synd for deg det er ment som en spøk, men du hadde ikke evnen til og forstå den, synd det! taper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå