Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil ikke starte, feil med system fil

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med at pc'en plutselig har slått seg av, fryser bare plutselig, for så å restarte etter ca. 10 sek. Det gikk greit å bare restarte pc'en i starten (selvsagt litt plagsomt, men jeg brydde meg ikke særlig om det). Etter en stund virket det som om jeg var kvitt problemet, og den restarta seg ikke på en hel dag. Men så begynte den igjen og nå tidligere i dag fikk jeg opp feilmeldingen (husler ikke hlet ordrett :ermm: ) men det var noe med \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Det sto noe om at filen var skadet eller ikke fantes, og at jeg måtte boote med Windows cd'en for å reparere filen. Så jeg prøvde det, men plutselig får jeg meldingen: "Filen amsint.sys forårsaket en uventet feil (32768) på linje 3529 i d:\xpsp1\base\boot\setup\setup.c." (ordrett). Får beskjed om å trykke en tast for å fortsette, og så kommer meldingen: "Installasjonen mislyktes. Trykk en tast for å starte datamskinen på nytt." Prøver flere ganger men får stadig den samme meldingen. Får etter noen forsøk beskjeden "Memory overflow error". Nå vil ikke datamskinen boote fra Windows cd'en engang. :hrm: Det kommer bare opp "Boot from CD: _" og så skjer det ingenting. Før om "Boot from CD: _" meldingen opp og så kom det en eller annen melding på norsk, og så fortsatte den og skulle installere Windows på nytt fra cd'en. Nå skjer ingenting. Alt jeg kan gjøre er å komme inn i BIOS. Datamaskinen er nesten helt ny (litt over en uke, nærmere to kansje) og er bygd selv.

Her er oppsettet mitt:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939

Asus EN6800 GeForce 6800GT 256MB

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512M

MSI K8N SLI Platinum (HK)

Samsung SpinPoint P120S 200GB

Kan noen hjelpe? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...