Gå til innhold

Hvordan lage et enkelt hjemmestudio?

Anbefalte innlegg

Jeg tar en del bilder av ulike objekter (bøker, CD'er ol) som brukes som illustrasjoner på trykk og web. (legger ved et eksempel for å vise hva jeg tenker på)

Har så langt brukt lyset under kjøkkenbenken og hvite ark som nøytral bakgrunn, men antar at det er en del her som har gode råd og smarte tips om hvordan man med relativt enkle midler kan lage et litt bedre "studio".

Sånn som det er nå, merker jeg at det blir en del jobbing i PS for å rense bort problemer med bagrunnen, samtidig som PS ofte har problemer med å skille objekt fra bakgrunn.

Finnes det feks en type lerret som fungerer godt? Noen som bruker feks blue-screen til formålet?

Er for øvrig interessert i alt som er av gode tips under temaet "Lag ditt eget hjemmestudio". (Uten at det koster så alt for mye - hva kan man feks få til for en tusenlapp?)

Kan til sist nevne at jeg av utstyr bruker Olympus E-1 med 14-54 og 50 mm macro-linser, samt FL-50 flash.

post-208-1117136507_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kommer langt med et par laken

et par lamper og en reflektor er kanskje hva du skulle ha hatt(?)

papp, alufolie, jordbærduk og litt teip samt noen biltemalamper (nå slenger jeg bare ut tanker som kommer..) er gnierløsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...