Jarleem Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Når jeg starter pcen kommer det pipelyd hvert 3 sekund, som holder på i det uendelige.. I tillegg er det ikke noe signal på skjermen. hw: Abit NF7-S V2.0 AMD Athlon XP2500+ Abit Siluro Geforce FX 5200 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM Maxtor IDE ATA-133 120GB Jeg har prøvd skjermkortet på en annen pc, der funker det. Har også prøvd annet skjermkort på min pc, men det funker heller ikke. Har kjøpt nytt hk, ram, psu og cpu, alle av samme type som nevnt over, dette hjalp lite. Eneste var gjorde forskjell var psu`en, men fortsatt er det pipelyd hvert 3 sekund og ingen respons på skjermen. Kan virke som den "sovner" når jeg plugger den i, det kommer oransje blinkende lys. Har fått hjelp av noen kompiser som har bedre peiling enn meg, men ingen skjønner hva som kan være gale. Derfor søker jeg hjelp her:) Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har du prøvd å resette BIOS'en din? Du finner i manualen for HK hvor "jumperen" på HK ligger. Hvis dette ikke hjelper, prøv å sette inn en annen rambrikke. Flere tips kan jeg ikke komme på i farta. Lenke til kommentar
Jarleem Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Har prøvd og resette BIOS ja, og rambrikken kjøpte jeg idag. Er ikke 100% sikker på om den gamle er ødelagt heller... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Disse pipelydene kommer fra hovedkortet? Se pipesignaler f.eks. her: http://www.sysopt.com/biosbmc.html edit: eller google for "beep codes" Endret 26. mai 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Jarleem Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Ja, pipelydene kommer fra hovedkortet. ca 1 sec lange med ca 3 sec mellomrom... og de holder på i det uendelige. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prøv å endre på fastwrite av/på. Sjekk at det står korrekt ram på agp i Bios! Sjekk manualen til hovedkortet. Den skal kunne fortelle deg hva "pipelydene" er varsel for! Enkelte hovedkort har lys innvendig som indikasjon av feilmelding også! Ciao Lykke til! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Prøv å endre på fastwrite av/på. Sjekk at det står korrekt ram på agp i Bios! Det har ingenting med det der å gjøre,det er hvertfall helt sikkert. Hvordan skal uansett trådstarter klare å forandre noe som helst i bios med en maskin som piper og svart skjerm??? Trådstarter:Hvilken av disse Phoenix BIOS Beep Codes kommer det fra hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Jarleem Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 vil tro det er "Continuous beep: Power supply, system board, or keyboard problem" Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 "Continuos beep" vil vel si ett veldig langt pip Lenke til kommentar
FaO Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 for meg høres det ut som denne "Repeating short beeps" Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 for meg høres det ut som denne "Repeating short beeps" Har du gjort alt akkurat som det står i denne guiden? Lenke til kommentar
Jarleem Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 jaja....fikk den til, til slutt ja...når jeg satt i den gamle hk...men takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 jeg får den lyden om jeg klokker fsb for høyt, mene en rask reboot eller reset av bios fikser det problemet for meg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå