Gå til innhold

Svart skjerm og piping hvert 3 sekund....

Anbefalte innlegg

Når jeg starter pcen kommer det pipelyd hvert 3 sekund, som holder på i det uendelige.. I tillegg er det ikke noe signal på skjermen.

hw:

Abit NF7-S V2.0

AMD Athlon XP2500+

Abit Siluro Geforce FX 5200

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM

Maxtor IDE ATA-133 120GB

Jeg har prøvd skjermkortet på en annen pc, der funker det. Har også prøvd annet skjermkort på min pc, men det funker heller ikke. Har kjøpt nytt hk, ram, psu og cpu, alle av samme type som nevnt over, dette hjalp lite. Eneste var gjorde forskjell var psu`en, men fortsatt er det pipelyd hvert 3 sekund og ingen respons på skjermen. Kan virke som den "sovner" når jeg plugger den i, det kommer oransje blinkende lys. Har fått hjelp av noen kompiser som har bedre peiling enn meg, men ingen skjønner hva som kan være gale. Derfor søker jeg hjelp her:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å endre på fastwrite av/på.

Sjekk at det står korrekt ram på agp i Bios!

Sjekk manualen til hovedkortet. Den skal kunne fortelle deg hva "pipelydene" er varsel for! Enkelte hovedkort har lys innvendig som indikasjon av feilmelding også!

Ciao

Lykke til!

Lenke til kommentar
Prøv å endre på fastwrite av/på.

Sjekk at det står korrekt ram på agp i Bios!

Det har ingenting med det der å gjøre,det er hvertfall helt sikkert.

Hvordan skal uansett trådstarter klare å forandre noe som helst i bios med en maskin som piper og svart skjerm???

Trådstarter:Hvilken av disse Phoenix BIOS Beep Codes kommer det fra hovedkortet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...