Gå til innhold

Er Chieftec fulltower et bra kabinett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ro deg helt ned, trekk pusten dypt, og slå på det som kalle hjerne wawa, systemet for DVD-spiller/brenner er veldig enkelt, og det er snakk om et big-tower her, ikke midi-tower utgaven, og i tillegg så er den jo fult mulig å modde det (tenker på strikkoppheng til HDD`s i 5.25"brønnene)

Synd det med IEEE 1394, var det på mitt.

 

enoeth: Har tenkt på det, men synes å huske at det ikke går ann å borre hull der det trengs på mine. Skal sjekke litt senere

Lenke til kommentar
Hva vil det si å "stealthe"?

La inn en link i mitt forrige innlegg, men kan prøve å forklare det med mine egne ord :p

Stealthing: For det første må du ha de orginale dekslene, eller håpe på at de kan kjøpes ett eller annet sted. Disse skal gjøres helt flate, sånn nogenlunde i alle fall. Så må du på en eller annen måte skyve CD-ROM'en/brenneren, eller what so ever, lenger bak i 5,25 brønnen. På selve CD-ROM skuffen legger du på dobbelsidig teip På dekselet legger du litt ekstra der som knappen treffer (slik a det er mulig å åpne den i det hele tatt). Så er det bare å klistre på, og voila: Du har en "stealth" ;)

Lenke til kommentar
systemet for DVD-spiller/brenner er veldig enkelt

Nei, det er ikke det.

 

og det er snakk om et big-tower her

 

Rart at han linket til et Fulltower da ;) Det er i hvertfall det samme som jeg har.

 

og i tillegg så er den jo fult mulig å modde det

 

Ja, jippi for det. Når jeg kjøper et produkt forventer jeg at det fungerer, det systemet som brukes til å feste hds i dette tårnet virker IKKE. Men det forstår vel ikke du?

Med at det ikke fungerer mener jeg at clipsene ikke lar seg presse inn i trayet uten å skjære deler av dem først, og så presse alt man har og risikere å skade deler i maskinen.

 

Og firewire er en sak for seg selv. Kan ikke se at jeg verken har noen grunn til å være fornøyd eller anbefale dette kabinettet til noen andre. Jeg bestilte fra MPX.

Lenke til kommentar

Fulltower og bigtower tror jeg er samme sak. På danske itbutikken er de kalt bigtower og på norske fulltower

Jeg er meget fornøyd med mitt svarte Chieftec Dragon DA-01B med 360w strømforsyning. som jeg kjøpte på itbutikken

 

Funket fett med samsung brenner og (svart) NEC3520 dvdbrenner. Det var bare å skru på skinnene. Fjerne plastdekslet i front. og dytte brennerne inn. Ikke no problem her iallefall. Med klipsene foran på skinnene er det bare å klemme forsiktig og dra ut disken igjen.

Enkelt å sette inn og fjerne brennerene når man vil. Problemet består i å midlertidig fjenre hele frontdekslet hver gang man skal skifte brenner eller lignende for så å montere det på igjen, men det er også basert på et presse knappe system.

Så er det heller ikke så ofte man har behov for å skifte disse. :)

 

Når det gjelder disker så er det to "skuffer" som hver kan ha 3 hard disker skrudd fast i. Disse kan fjernes med diskene i.

Det er plass til 6 hardisker og 6 brennere.

Nå leveres de til og med med 410w strømforsyning fra itbutikken.dk

 

Den nye versjonen av kabinettet finnes også på itbutikken for omtrent samme pris, under 900kr.

 

Syntes det er rimelige priser jeg.

 

Chieftecs egne sider beskriver produktene bedre. http://www.chieftec.com/products/products.htm

Jeg er hvertfall fornøyd med mitt Dragon full tower, bortsett fra at det er litt dårlig luftgjennomstrømning under agp kortet og ved alle pci kortene.

 

edit krøll med linker

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Er det nye chieftec kabinetter de på microplex http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DA01BD

Kan ikke huske å sett de med 2 vifteplasser på siden.

Siden det står: Tungt og robust stålkabinett fra Chieftec, er hele kabinettet i stål?

Hadde selv et Bigtowe som front var i plast.

det er det samme kabbisset som de gamle dragon tårna( :love: )..

bare det at det er 2hull i døra istedet for 1..

 

og ja...det er med plastic front..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...