SaiMANN Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvorfor får jeg NTLDR Missing når jeg booter Windows XP? En kompis har hatt det før meg, men han fikk ikke fiksa det. Han måtte reinstallere. Men er det mulig og fikse dette UTEN og reinstallere windows? Lenke til kommentar
WaX[s] Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Skaff deg en XP cd, så fikser du det der fra. Tar sånn " jeg mangler filer, installer dem for meg! " Orker du ikke det, eller får ikke tak i XP cd. Søker du på NTLDR på Google, finner ut hvor den sakl legges og laster den ned, og legger den der du fant ut at den skulle ligge. Jeg selv brukte XP cd`n min :=) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 bare nyssjerrig. Hvordan mista du den? Har ikke hatt oppstartsproblemer pga manglede fil siden win9x. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 ser denne side: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm selv har jeg vært utsatt for det samme, aldri funnet ut hva som var galt, var nødt til å installere på nytt. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det er ikke noe i veien med ntldr, men det er noe i veien med hvor maskinen din ser etter den. Kanskje er boot.ini-filen din endret, eller det er noe i biosen, eller du har tullet med jumpers på en disk...kan være mye rart. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hvis pcen din har blitt utsatt for strømkutt engang, er det nok til at noe av system filene blir korrupt. Endret 26. mai 2005 av chakl Lenke til kommentar
tukols Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ja, hvis ikke man har glemt at det sitter en diskett i diskettedrevet. Hilsen tukols Lenke til kommentar
SaiMANN Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Ok! Jeg trur jeg prøver med XP CD'n og installere de filene som mangler, men vil den skrive over bootloaderen på nytt da? (har grub) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Ok! Jeg trur jeg prøver med XP CD'n og installere de filene som mangler, men vil den skrive over bootloaderen på nytt da? (har grub) ja Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Tråden bryter med tre-ords-regelen, og blir derfor stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg