auditman Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Ber om kritikk på bilde. Bildet er tatt i Eurodisney, og skal ikke formidle noe annet enn stemningen på kvelden i Disney Village. Enstavelseskritikker frabes. Større utgave red:knotet noe forferdelig med å legge ut thunbnail. red2:knotet noe forferdelig med å skrive thumbnail. Endret 26. mai 2005 av auditman Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke fikk noen særlig stemning av dette bildet. Jeg tror det har noe med lyset på ballongen å gjøre. Alt har et kaldt og sterilt preg, noe jeg håper ikke er stemningen du ønsket å formidle. Rett og slett for mye, og for lyst blått? Imidlertid er det himmelen jeg har størst problemer med. Det er vel nokså lite du kunne ha gjort med den, men sammen med de veldig rette linjene i hotellet gir den "skrå" himmelen en veldig merkelig effekt, som da også forplanter seg til refleksjonene i vannflaten. Jeg ble faktisk litt sjøsyk. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg ble faktisk litt sjøsyk. Det var ikke meningen nei. Håper det går bedre nå. Du bruker ordet merkelig, (i en annen sammenheng riktignok) og det er litt morsomt for jeg tenker på stemningen i Disney Village som merkelig. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 27. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 1. Bildet er skjevt 2. Et stemningsbilde fra et "barneparadis" bør inneholde barn Bildet gav ikke særlig stemning, det kunne vært fra hvilket som helst sted i verden, bare man fyrer opp en luftballong. Et tips som går igjen fra person til person er "Gå nærmere". Stort sett bare landskap man skal rygge. Gå nærmere, få med følelser. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) 1. Bildet er skjevt2. Et stemningsbilde fra et "barneparadis" bør inneholde barn Bildet gav ikke særlig stemning, det kunne vært fra hvilket som helst sted i verden, bare man fyrer opp en luftballong. Et tips som går igjen fra person til person er "Gå nærmere". Stort sett bare landskap man skal rygge. Gå nærmere, få med følelser. 1. Det har jeg svært vanskelig for å tro. Kameraet ble plassert på en glattpusset murkant (søylelignende sak) og avfyrt med selvutløser. Jeg vil tro at Disneyfolkene er oppsatt med vater i verktøykassa si. 2. Av 400 bilder inneholder ca 390 av dem barn. Dette er ett av ti som ikke inneholder barn. Jeg er litt uenig med deg i at et bilde fra Disneyland bør inneholde barn. Da havner man lett i klisjèfella. I alle fall jeg. At bildet ikke ga stemning kan jeg forstå. Det er kanskje et bilde man må ha vært tilstede på for å kunne føle stemning av det. Ellers er jeg enig i at man bør gå nærmere. Alltid. Less is more. Men siden jeg ikke er Jesus fikk jeg problemer med det. Jeg var inne på tanken om å leie en pedalbåt. Burde kanskje ha gjort akkurat det. Ungene synes i alle fall det er et veldig fint bilde. Og det har nok noe med ballongen å gjøre. Endret 27. mai 2005 av auditman Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 27. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Det vigtigste er jo at billedet bringer glæde til både dig selv og dine børn, og det bringer vel minderne frem når I ser det. Men: Billdet ER skævt (ellers er det ikke særlig gode til at bygge fundamenter i Frankrig). Du kan se dette flere steder: - På bygningen hvor taget hælder mod venstre - I vandet der ligeledes hælder samme vej - I horisonten der er skæv Men fortvivl ikke, det er nemt at rette op i Photoshop. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Men: Billdet ER skævt (ellers er det ikke særlig gode til at bygge fundamenter i Frankrig). Du kan se dette flere steder: - På bygningen hvor taget hælder mod venstre - I vandet der ligeledes hælder samme vej - I horisonten der er skæv Det ser ut som det er skjevt, men hvis dere tar en linjal og måler fra taket på hotellet til bildekanten, så blir det nøyaktig samme avstand fra taket på hotellet i begge ender av hotellet. Altså heller ikke taket mot venstre. Mulig jeg ikke helt skjønner hva dere mener med skjevt... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 27. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg tror bildet gir mest til familie og barn og vekker minner, men bildet gir nok ikke meg noe, ett vanlig "etter at alle har lagt seg" bilde. Og bildet er skjevt, hvis man regner med at folka har bygd hotellet i vater så ser man skjevheten på følgende bilde: Lenke til kommentar
auditman Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg tror bildet gir mest til familie og barn og vekker minner, men bildet gir nok ikke meg noe, ett vanlig "etter at alle har lagt seg" bilde. Og bildet er skjevt, hvis man regner med at folka har bygd hotellet i vater så ser man skjevheten på følgende bilde: Den er grei, da gir jeg meg på skjevheten. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg ble faktisk litt sjøsyk. Det var ikke meningen nei. Håper det går bedre nå. Ja takk, det går bedre etter at jeg fikk sovet litt. Jeg er sikker på at dette er et bilde som vekker flotte minner for de som har opplevd stemningen. Jeg skal med 3-åringen min til Euro Disney i september, og håper på noen minnerike (og kanskje merkelige) bilder selv. Det blir nevnt at bildet er skjevt, noe jeg også lurte litt på. Jeg tror så gjerne at kameraet står vannrett, men jeg tror ikke du kommer 100% vinkelrett på hotellet på den andre siden, og dermed blir det et snev av perspektiv i bildet, men det er så lite at man i stedet (sikkert i kobinasjon med den uheldige himmelen) opfatter bildet som skjevt. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Det blir nevnt at bildet er skjevt, noe jeg også lurte litt på. Jeg tror så gjerne at kameraet står vannrett, men jeg tror ikke du kommer 100% vinkelrett på hotellet på den andre siden, og dermed blir det et snev av perspektiv i bildet, men det er så lite at man i stedet (sikkert i kobinasjon med den uheldige himmelen) opfatter bildet som skjevt. Jeg tror ikke at det er hele årsaken. Hvis du vil sjekke om bildet er skjevt, kan du trekke ei linje fra en av de høye lyskildene (f.eks. i toppen av hotellet) og ned til refleksen i vannet. Med forbehold om at vannet er forholdsvis flatt, skal denne linja helst bli loddrett, men for meg ser den ihvertfall en tanke skjev ut på dette bildet... Dermed tror jeg ikke det er bare synsbedrag pga perspektivet Her ser du linjene gjennom lyskilden og refleksen; disse to linjene burde egentlig ha ligget oppå hverandre: http://www.stud.ntnu.no/~anderfo/pics/temp...orientering.jpg Endret 27. mai 2005 av anderfo Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 28. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2005 Du kunne kuttet litt av bunnen av bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå