SvovelSyre Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Maskinene i husholdningene kobles av nettet når vi bruker telefonen. Har ikke ISDN, men er dette nødvendig? Skal man ikke kunne både surfe på internett og snakke i telefon samtidig med én linje? Har forøvrig internett fra Catch og en D-Link trådløsruter. Kan ruteren være problemet, eller er det bare jeg som er uvitende? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Tolker dette dit hen at du har xDSL linje? Har du koblet xdsl splitter ved det første telefonuttaket i huset? Ganske sikker på at dette er problemet ditt. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Feilen ligger nok i at du har en telefon før splitteren. Sikker på at du har koblet splitteren helt først på linja? [EDIT] Lit sen. Endret 26. mai 2005 av Big_JJ Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Hei igjen. Ja, jeg har ADSL. Koblet nettopp telefonen inn i splitteren, slik at internett og telefon var i samme splitter. Dette hjalp heller ikke. Betyr dette at jeg har et annet problem enn dere foreslår? Takk for all hjelp så langt. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) ALLE telefonene må være koblet på splitterens tlf utgang. Uten dette så kan du få de prob som du beskriver. Modemet må self stå i modem utgangen på splitteren. Endret 26. mai 2005 av Thorvald Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Koblet de på samme uttak (telefonlinjen og internettet, altså), uten hell. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hmm. Du har kobla det PÅ splitteren, og ikke bare i samme kontakt som splitteren står?? Endret 26. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
WackoJacko Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hmmmm, har samme problem og hjemme hos meg er det flere telefoner. Den telefonen som er koblet til splitteren funker, men hvis de andre brukes ryker linjen! Skal bestille montør for å fikse problemet! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Som nevnt over, så må telefonen være fysisk koblet til en splitter, enkeltvis eller i serie. Et alternativ til å koble flere telefoner i serie etter en splitter, eller på en annen fysisk kontakt om det ikke passer å legge om kablene, er å kjøpe en splitter per telefon. Om det er problemer selv om telefonen(e) er koblet til splitter, sjekk nøye om kablene er koblet på riktig utgang på splitteren. Om det er riktig koblet, så kan splitteren være defekt. Det kan ofte være rimligere å kjøpe flere splittere, enn å leie montør. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 har samme problem, men veit kva som er gale.. om du har fleire telefonar i huset må du finne ut kvar linja kjem inn og koble splitteren der den første telefonen er tilkoblet, som nemt over... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis du plugger ut telefon utgangen av splitteren så skal ikke de andre telefonene ringe om du ringer nummeret ditt. (dvs at splitteren ikke står først etter inntak i leiligheten). Den andre feilkilden kan være defekt splitter. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Jeg hadde også dette problemet før. Jeg var bombesikker på at alle telefonene var koblet til BAK splitteren (som jo blir sagt her at man må). Men nettet fortsatte å kræsje hver gang telefonen ble brukt. Etter å ha spurt fattern (skulle gjort det med en gang) viser det seg at han en gang i tiden delte telefonlinja på loftet, og så spredde den ut.. Så det var visst en telefon utenfor splitteren alikevel Verdt å sjekke opp Endret 27. mai 2005 av AndyG Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Dette er garantert som de andre sier at en en eller flere telefoner IKKE er direkte knyttet til utgangen på splitteren der det står phone. Om du plasserer telefoner NOE annet sted og får summetone, så er det feil, og du vil oppleve akkurat det du beskriver. Selvfølgleig kan du koble flere telefoner inn på den linjen fra splitter, men ingen telefoner må kobles til telefonlinjen med unntak av gjennom splitter der det står phone. -Stigma Lenke til kommentar
SvovelSyre Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Okei, takk for alle svar, kommer vel med tilbakemelding om jeg får ordnet opp i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå