Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet går ned ved bruk av telefon

Anbefalte innlegg

Maskinene i husholdningene kobles av nettet når vi bruker telefonen. Har ikke ISDN, men er dette nødvendig? Skal man ikke kunne både surfe på internett og snakke i telefon samtidig med én linje? Har forøvrig internett fra Catch og en D-Link trådløsruter. Kan ruteren være problemet, eller er det bare jeg som er uvitende?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Ja, jeg har ADSL.

Koblet nettopp telefonen inn i splitteren, slik at internett og telefon var i samme splitter. Dette hjalp heller ikke. Betyr dette at jeg har et annet problem enn dere foreslår?

Takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Som nevnt over, så må telefonen være fysisk koblet til en splitter, enkeltvis eller i serie. Et alternativ til å koble flere telefoner i serie etter en splitter, eller på en annen fysisk kontakt om det ikke passer å legge om kablene, er å kjøpe en splitter per telefon. Om det er problemer selv om telefonen(e) er koblet til splitter, sjekk nøye om kablene er koblet på riktig utgang på splitteren. Om det er riktig koblet, så kan splitteren være defekt. Det kan ofte være rimligere å kjøpe flere splittere, enn å leie montør.

Lenke til kommentar

Hvis du plugger ut telefon utgangen av splitteren så skal ikke de andre telefonene ringe om du ringer nummeret ditt. (dvs at splitteren ikke står først etter inntak i leiligheten).

Den andre feilkilden kan være defekt splitter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også dette problemet før. Jeg var bombesikker på at alle telefonene var koblet til BAK splitteren (som jo blir sagt her at man må). Men nettet fortsatte å kræsje hver gang telefonen ble brukt. Etter å ha spurt fattern (skulle gjort det med en gang) viser det seg at han en gang i tiden delte telefonlinja på loftet, og så spredde den ut.. Så det var visst en telefon utenfor splitteren alikevel :p Verdt å sjekke opp ;)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Dette er garantert som de andre sier at en en eller flere telefoner IKKE er direkte knyttet til utgangen på splitteren der det står phone. Om du plasserer telefoner NOE annet sted og får summetone, så er det feil, og du vil oppleve akkurat det du beskriver.

Selvfølgleig kan du koble flere telefoner inn på den linjen fra splitter, men ingen telefoner må kobles til telefonlinjen med unntak av gjennom splitter der det står phone.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...