Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs router til Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Telenor ADSL å en Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g. Kjempe bra ruter, lett å sette opp, å stabil å grei sak. Har brukkt den ca 7 måneder nå. Men den har litt (teit) brannmur. Bruker den til å begrense msn bruken til ungene, men den skjønner ikke at den skal blokkere URL trafikken når kl er "leggetid" vist dei allerede er inne på ei side den skal blokke, men den stenger for trafikk til aktuelle URL adresser når dei går ut fra ei side.Men port blokkering på kl slett funnker 100%. Bruker den på 4 pc'er her huset to med win xp å to med win 98se fildeling mellom maskinene går fint med store filer på to gb.

Lenke til kommentar

Anbefaler og den Asusn som han før anbefalte. For det andre så kan du ( Nils J ) stenge alt av trafikk mot wan på den routern fra et visst klokkeslett

Uansett hvilken routern du ( trådstarter ) har så støtter 99% PPPoE som telenor kjører så frykt ei

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

hmm.

hvilken port har du blokkert a? eller finnes ikke den muligheten hos deg?

en kompis av meg har samme routern. har sittet med den en del og stilt inn og der var det mulighet å blokkere..

msn bruker denne porten forresten: 1863

pluss at du burde blokkere portene: 6891-6901

ikke nok med det. men du må også blokkere en url. eventuelt alt som inneholder gateway.messenger og porten 8080

enkleste måte jeg har sett til nå er denne her. blokkere all trafikk mot denne ip:

207.46.104.20

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Har bare blokka port 1863, ser ut til å virke det. det er når dei går inn på web jeg taper. kan jo blokke for msn.no-com +++ masse mer. men ruteren skjønner ikke at den skal blokke for en side så dei er inne på når kl er legge tid. den slipper ikke gjennom trafikk mot blokka adresser vist dei prøver å komme inn etter det kl slett så jeg har satt, der bare url filteret så er litt dårlig. Men skal legge inn den ip adressa og. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...