Gå til innhold

AGP-skjermkort til "Studenten" ca 1000 kr

Anbefalte innlegg

Hei

Hjelper en venn av meg med å sette sammen en pc til en rimelig penge. Han har tenkt å gå for hw.no's anbefaling av PC "Studenten", med noen modifiksasjoner. Blant annet tenker han å bytte ut skjermkortet med et som gir bedre ytelse. Prøver derfor å finne et AGP-skjermkort til ca 1000-lappen.

Problemet er at det er så mye å velge i i den prisklassen, tenkte jeg kunne få litt tips her. Man får et 9600 xt-kort til ca 1000, samtidig koster 6600 (ikke gt) ca 1050, og 9800 pro 1100. Er 9800 pro et selvsagt valg, eller bør jeg se på andre alternativer? Det er neppe særlig aktuelt å gå mye over 1100 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6600 yter vel ikke så mye bedre enn et 9800Pro. Folk kommer sikkert til å arrestere meg på dette - men tror ikke ytelsesforskjellen er så enorm at trenger å tenke noe mye på det.

Et annet tips vil jo kanskje være et demobrukt 6800LE kort - komplett har disse til 950,- ellerno? Og ja, mest sannsynlig er det folk som har sendt de i retur fordi de ikke klarte å åpne piplelines og shit men et out-of-the-box 6800LE kort yter fremdeles bedre enn både 9800Pro og 6600 Non-GT kort.

Lenke til kommentar
Demobrukte kort er vel heller ikke så aktuelt, hørt mye stygge historier om folk som har kjøpt slike...

"Demobrukte" 6800LE kort er "erstatningskort" fra produsent, og har samme garantier som nye produkter, så du har ikke noe å bekymre det for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...