Lasse Ma Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hei. Holder på å overklokke mitt Asus n6600gt/td agp skjermkort. Dette kortet går orginalt på 500mhz core og 900mhz minne. Jeg har skiftet kjøler til en Zalman 700cual og har klokket kortet til 600mhz core og 1100mhz minne, og det ser ut som om kortet takler dette uten problemer. Kjerne holder 43 grader idle og ca 55 grader load. Det jeg lurer på er om det er andre ting som kan gå til helv... ved overklokking, som f.eks kondensatorer el. lign, som ikke takler denne overklokkingen? Grunnen til at jeg lurer er at broren min som har ett Leadtek 6600gt (jepp,kjøpt på Elkjøp) har fått kortet sitt ødelagt, men vet ikke om det er på grunn av overklokkingen. Han klarte forresten ikke å overklokke i nærheten av hva jeg gjør, klarte vel 525/1,02 på kjerne/minne. Så trenger noen beroligende ord om at jeg ikke trenger å bekymre meg, evt en advarsel om at kortet er overklokket for høyt. Endret 27. mai 2005 av Lasse Ma Lenke til kommentar
noringen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det er hovedsaklig varmen som er viktigst ved overklokking og du har en ganske lav temperatur,så jeg trur ikke du treng å bekymre deg. Jeg har selv klokket et gammel vrak av et kort fx 5200 (bestilt et msi gf 6600 gt henter det i morra) det kjører orginalt 250/333 klokka det til 301/440 og det går helt fint med tanke på at det er veldig varmt og ingen vifte på det. Så du trenger ikke bekymre deg over at kortet er for høyt klokket. Men vær forsiktig med å klokke cpu-en på kortet da jeg har hørt at det fort kan ta skade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå