Gå til innhold

SMS-sending á la Mother?


Anbefalte innlegg

NetCom la ned Mother for en stund siden, og jeg lurer på om det finnes en annen måte å sende SMS fra et webgrensesnitt på?

 

Nå bruker jeg www.biip.no og deres gratis SMS, som er kul, men etter prøveperioden kommer jeg til å trenge noe annet. PLUSS at biip.no ikke sender sms til utlandet, slik Mother gjorde.

 

Noen forslag? Jeg kan godt betale litt for SMSene, jeg bare trenger komforten det er å sende SMS fra web og ikke min dustete mobil. Hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått mange såkalte "invites" over mail til en tjeneste på www.sms.ac. Herfra ser det ut til at man kan sende sms. Jeg vet ikke om eller hvordan det fungerer. Kanskje du vil teste det?

SMS.AC er ikke gratis, det bare ser sånn ut. når du registrerer deg, kan du feks bli bedt om å skrive brukernavn OG passord til msn-kontoen din - og vips - ALLE du har i kontaktlista di blir spamma med at du anbefaler denne tjenesten til de.

 

Ergo er de "vennene" du får spam invites fra idioter som gir bort passordet sitt.

Lenke til kommentar
www.eurobate.com ?

 

3 sms per dag

Vær forsiktig, Eurobate *selger* ut sin database over aktive brukere (les mer her) så dersom du er en Eurobate-bruker vil du garantert motta reklame. For å sitere eurobate.no: "250.000 nordmenn har registrert seg på Eurobate.com og har gitt sitt aktive samtykke til å motta reklame via SMS og E-mail." Dette betyr med andre ord at de selger nummeret ditt (pluss alder, bosted, kjønn etc.) til andre selskaper for å kunne drive direkte markedsføring, i motsetning til andre selskaper som sender ut reklame for egne produkter og tjenester.

 

Eurobate ... :no:

Lenke til kommentar
da sender du en mail til de å ber de stoppe å selge nummeret og slette ditt nummer fra databasen, da skal de gjøre det, men den skaden som allerede er gjort er nok ikke så lett å bøte på! eller? har ikke lest avtalen man signer hos eurobate..

Nei altså, det jeg mener er at når du først benytter deg av deres gratis SMS tjeneste, så vil du automatisk få tilsendt (masse) reklame. Men selvfølgelig, dersom du melder deg ut av Eurobate vil du ikke få mer (forhåpentligvis) reklame, men da faller jo også gratis SMS greiene bort.

 

Det skal forresten ikke være problematisk å melde seg helt ut av Eurobate heller - dersom de følger CPA reglementet skal det kun holde med å sende inn STOPP til 1968 (tror det er '68?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...