Gå til innhold

Internett forhåndsvisning av kinofilmer?

Feh

Anbefalte innlegg

Leste i teknobloggen på vg.no istad, om FBI som stengte ned elitetorrents i går. I samme artikkel står det

Samtidig slår FBI hardt ned på en gruppe mennesker som laster ned en temmelig dårlig utgave av Star Wars III (MPAA tipset FBI, kanskje de leser Teknoisme?) og ser denne hjemme på gutterommet. De fleste av kopiene er temmelig dårlige og mest interessant for de som på død og liv vil se filmen før alle andre. Det store spørsmålet er: hadde dette skjedd dersom filmindustrien brukte kreftene på en sunn distribusjonsmodell over nettet og kanskje tok det i sine hjerter å senke prisene så kinoene kan få flere kunder? Og kanskje gitt publikum en mulighet til å se de første 10-15 minuttene på nettet før de gikk på kino?

Siste setningen fikk meg til å tenke at det ville jo søren ikke vært dumt? At man kunne lasta ned de 10-15 første minuttene av en film som gikk på kino, istedenfor å se de svette trailerene som varer alt fra 1 til 10 min og veldig skjeldent gir noe spesielt godt inntrykk av en film. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det skjer så er jeg er litt bekymret for at filmskaperene kommer til å legge alt for stor vekt på de første 15 min i fremtiden når de lager filmen. Men... Folk hadde nok blitt oppmerksom på dette og kanskje filmkritikere kunne ha advart om slikt på forhånd. Hvis det hadde vært gratis så hadde hvertfall jeg brukt muligheten til å se de første 15 min av de fleste filmer :hmm: Det nok ingen dårlig ide å prøve hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig liten tro på at filmselskapene ville laget de første 10 min ekstra spennende, det er de jo fra før, men det ville jo bli helt latterlig. Problemet med dagens trailere er at de bare viser klipp der filmen er på sitt mest intense, mens det tilsammen kanskje utgjør 1/5 av filmen, og 4/5 er kjedelig snakk. Da blir jeg irritert.

Det kunne jo også bare ha vært 10 min et vilkårlig sted i filmen (selvf. ikke slutten), som f.eks fra minutt 20-30 eller 10-20, og at det var kinoen eller filmweb.no som bestemte sekvensen, ikke filmdistributøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...