Gå til innhold

Er det noen kreative sjeler der ute?

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Er det noen som kan hjelpe meg å bygge en billig pc trenger den videoredigering, litt spilling og internett. 3000-3500kr

Vil gjerne ha et litt fancy kabinett med gjennomsiktig glass og lys.

Håper dere kan passe på at delene er kompatible med hverandre da jeg ikke har bygger pc før. Gjør den gjerne klar for bredbånd.

Jeg har skjerm dvd spiller, cd spiller,80 GB ide/ata harddisk tastatur og høyttaler.

Har en maskin fra før:

1GB amd athlon prosessor

128 Sdram cl3 pc 133-u-333-542

256 Sdram cl3 pc 133-u-333-542

Nvidia Vanta skjermkort

Hovedkort Via VT82c686a med intergrert lydkort

Vet ikke om dette er noe bygge kanskje en ny prosessor , med ram og skjerkort evt. lydkort.

Endret av malmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye har du og rutte med? et ca budsjett trenger vi visst vi skal kunne anbefale noen deler.

utifra det jeg ser så trenger du hele maskinen ny foruten om det du sier at du har selvsagt:

Jeg har skjerm dvd spiller, cd spiller,80 GB ide/ata harddisk tastatur og høyttaler.

du trenger nok en ekstra harddisk også, gjerne en med litt bedre ytelse siden du skal drive med videoredigering.

kom med et budsjett du så kan vi hjelpe deg. :)

edit: her har du et billig forslag:

Totalt: 3500,- www.komplett.no

så bruker du det du hadde ellers da. har du råd så anbefaler jeg større og raskere harddisk, særlig siden du skal drive med videoredigering. da kan jeg anbefale denne f.eks: Samsung SpinPoint P80SD 160GB eller 200gb versjonen som koster en hundrings mer igjen. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...