lynx55 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hei, kjøpte meg en slik for å få dekning i hele huset - men får den ikke til å virke. Etter litt studering så står det på eska at den er kompatibel mot Linksys sine egne routere, er det noen som får denne til å fungere mot andre routere. Jeg har en Buffalo air station G54, som står helt åpen - bor i skogen langt fra folk, så jeg har ikke kryptert nettet mitt. Har også prøvd og koble den opp hjemme hos min far, og da mot en Dell-router, den er kryptert med 40bits - 10 digits wepkey, i linksysen er det kun innstilling for 64- og 128 bits kryptering, må krypteringen i routeren gjøres om til 64bits vis det skal fungere? Er det noen som får dette opp å gå? takknemlig for svar, i alle fall hvis det er umulig å få det til å virke. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har ikke brukt denne, og vet ikke om den fungerer mot andre merker enn Linksys, men jeg tror din router må støtte WDS repeating hvis du skal ha håp om at den skal fungere. Hvis Buffalo'en støtter WDS, prøv å konfigurer dette mot Linksys'en. Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Har valgt WDS (Wireless brigde) i routeren, men det hjalp ikke, har prøvd Range Expanderen mot 3 forskjellige routere, samt at jeg har prøvd å sette den opp både med Autoconfig med Setup Wizard og med pålogging i "boksen" via explorer. Jeg får den opp på pc, med godt signal og det ser ut som alt virker, men jeg kommer ikke ut gjennom routeren - her er det noe som stenger. Har prøvd å pinge routeren, og den svarer ikke, det samme hvis jeg pinger fra routeren og til expanderen. Begge lampene på expanderen lyser blått, så den ser vel routeren tror jeg. Noen som har vært bort i problemet, eller et lignende med en annen forsterker. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 har prøvd denne mot routere fra asus, philips og belkin, har ikke fått til å fungere. prøvde faktisk mot linksys sin nye mimo router, funket heller ikke. prøvde så med en av de 3 som den skal fungere mot, og da gikk det helt fint. ringte linksys support, de sa at det er bare disse 3 denne forsterkeren virker mot. det kommer senere en oppgradert modell som skal virke opp mot andre routere. Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Takk tthen, er det slik så er det vel bare å gi opp, - og skaffe seg noe annet til å forsterke signalet med. Det står faktisk i brukerveiledningen at det skal være mulig og koble den opp mot aksesspunkt fra andre leverandører. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 http://www.tomsnetworking.com/Sections-article90-page1.php Kanskje noe å hente her ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Har du MAC-filter på noen av enhetene? Hvis ja, så må du også gi tilgang her. Endret 31. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Takker for link og gode råd - men nå tror jeg at jeg gir opp, så når har jeg to slike bokser til ingen nytte, får vel kjøpe meg en Linksys router for da får jeg brukt dem. Dårlig av forhandler at det ikke kommer frem i produktspesifikasjonen at dette er så og si umulig med routere fra andre produsenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå