pitypat Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Kan noen hjelpe meg med dette? Oppgraderte xp til SP2 noe som gikk greit, med unntak av noen drivere som måtte reinstalleres. Gjorde dette og ved reboot booter maskinen "nesten" frem til påloggingsbildet. Skjermen blir svart og ingenting skjer. Prøvde å boote med cd'en (som ikke inneholder SP2) og valgte å prøve å reparere windows installasjonen (ikke via gjenopprettingskonsollen). Av en eller anne grunn prøver nå install.programmet å oppgradere (ikke reparere) systemet.. En feilmelding om at filen ASMS mangler dukker opp og installasjonsprogrammet starter maskinen på nytt. Installasjonsprogrammet har såvidt jeg skjønner erstattet mine opprinelig oppstartsfiler. Er det mulig å få gjenopprettet disse slik at maskinen booter som normalt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det blir helt galt hvis du prøver å reparere et OS med et annet. Vær OBS på at XP med og uten SP2 er to forskjellige OS. Skaff deg en CD med SP2. Det kan du ordne med slipstreaming. Det finnes mange guider for hvordan dette gjøres. http://www.uniquehardware.ca/guides/guide05/guide5.1.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå