Gå til innhold

Oppløsning på 21" CRT?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Pappa kom hjem med en 21" CRT her om dagen, for den vi hadde var så sinnsykt ubrukelig dårlig!

Og nå er jeg usikker på hvilke oppløsning jeg skal kjøre på!? hadde 1024*768 på den gamle 19"-en! Jeg har satt denne på 1280*1024, og det virker ganske greit! har dere noen formeninger om åssen jeg burde ha det? vil ikke ha knøtt små iconer! (derfor jeg kjørte på 1024*768 på 19") :)

Tusen takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1600x1200 synes jeg er en god oppløsning for en 21-22''. Da får du virkelig brukt skjermarealet, men uten at punktettheten blir så liten at det blir vanskelig å se 8-10 punkt skrift (liten).

Om du vil ha store eller små ikoner er ikke det du bør velge utifra. Størrelse på disse kan du fikse på mange andre måter =)

-Stigma

Lenke til kommentar

Jo er mulig at noe skrift og slikt blir i minste laget for noen, syntes selv det var litt vanskelig å se noe av den mindre skriften i starten men er blitt vant med det. Nå vil jeg egentlig ikke tilbake til 1280x960, men burde vel nesten ha gjort det da så liten punkt størrelse som 1600x1200 kanskje anstrenger synet litt mye.

Edit: Testet i Word 8pkt skrift, så ikke mye der gitt :whistle: kanskje gå ned litt i oppløsning :roll:

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...