Gå til innhold

Windows XP greier ikke å slutte prosess

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med visningsprogrammet til mitt skjermkort. Det vil ikke starte opp. Prosessen legger seg i minnet og det kommer opp en "tab" på oppgavelinjen... Men mer skjer ikke.

Prosessen bruker all prosessor kraft, noe som er plagsomt. Jeg har prøvd "Avslutt prosess" og "avslutt prosesstre", men ingen av de virker. Windows har alltid greid å slute prosesser før, noen som vet hvorfor det ikke går nå?

Har satt prioriteten på det laveste, så det er ikke noe stort problem. Jeg vil ikke skru av PCen, da den holder på med viktige ting som ikke må bli avbrutt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør dette og se om det funker:

For å endre denne verdien går du inn i REGEDIT (Start - Kjør - og punch inn REGEDIT)

Let deg frem til denne strengen:

HKEY_LOCAL_MACHINE>SYSTEM>CurrentControlSet>Control>WaitToKillServiceTimeout

Høyreklikk og velg Modify. Her bytter du ut 20000 med 0.

Dermed vil Windows automatisk avslutte programmer/prosesser uten å vente på at de avsluttes selv. Skulle du merke noen ulemper med dette, er det jo bare å skifte til slik det var før.

Lenke til kommentar
"visningsprogrammet til mitt skjermkort" - hva i huleste er det? Trenger du det?

Nvidiadriverne, og sikkert skjermkort generelt, kommer med all slags drit som du MÅ ha på oppstart. Må ha my ass. Pælm smæla.

Jeg har også et som alltid starter ved oppstart: Intel Extreme Graphics.

Trenger det egentlig ikke, men har ikke peiling hva prosessen heter.

Vil bare si at jeg har 46 prosesser som jobber i bakgrunnen nå (altså kun bla. microsoft prosesser! Det er mange.

ontopic:

Blackslash: Si i fra om du fikk det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...