Gå til innhold

På tide med en moderator til?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser konstant tråder her på forumet som må stenges og som har blitt stengt, og de stakkars moderatorene jobber og sliter.

Det jeg lurte på om det kanskje hadde vært nøvendig med en ny moderator? Ikke fordi at de ikke gjør en god nok jobb, men fordi det er for mange tråder å stenge og for få moderatorer til å gjøre det. Det er rett og slett for mange ting de må gjøre og siden de ikke er mange nok så er det en god del ting som blir sluppet unna.

Dette er et fint forum med gode moderatorer (så ikke en gang tenk på å gi dem noe som helst av skylden), men rett og slett ikke mange nok.

Det er på ingen måte menignen å klage, men jeg synes at yndlingsmoderatorene våre ( :love: ) trenger litt pause, og kanskje utnytte forumet som en vanlig bruker i tillegg.

Jeg slenger med et bilde hvor det ser ut som at B | Real har hatt det litt hektisk.

MVH. Rune F.

post-179-1117118005_thumb.jpg

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man tar seg et raid og stenger poster betyr ikke at det er et kritisk behov for nye moderatorer. Det som skjedde var at det ble enighet blandt moderatorerene på forumet at det var evig nok slike poster så derfor er de nå blitt stengt.

Edit: Når det gjelder nye moderatorer så er det slik SirMaximus sier at forumstyret tar kontakt, å søke er det vel egentlig ingen vits i. Er forumstyret så bedømmer behovet for nye moderatorer, og det er DE som tar kontakt.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar

Ikke at jeg prøver å leke et styremedlem, men det begynner virkelig å trengs nå... Det er alt for mange spam/feil -poster.

EDIT: @ B | Real: Forumet begynner å få overflødig mange unøvendige poster, feilposter etc. noe som gjør at forumet mister sin verdi.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

i det siste har jeg selv sett en del feilposter og spam og jeg må si meg enig i threadstarter.

Hvor mange medlemmer er det egentlig her i forumet ( da mener jeg hw.no + alle undergruppene )?

og hvor mange moderatorer?

Men så kommer det store spørsmålet. Hvordan finner man en moderator som kan gjøre en god jobb og som ser forskjell på en "god" og en "dårlig" thread/tråd?

Lenke til kommentar

QUOTE (Rune_F @ 26/05/2005 : 17:30)
Ikke at jeg prøver å leke et styremedlem, men det begynner virkelig å trengs nå... Det er alt for mange spam/feil -poster.

EDIT: @ B | Real: Forumet begynner å få overflødig mange unøvendige poster, feilposter etc. noe som gjør at forumet mister sin verdi.

Vel, da ligger ansvaret på DEG også. Det er noe som heter å rapportere og det kan du gjøre ved å bruke denne knappen: user posted image og si hva det er som du mener er ille.

IMO så er vi egentlig nok moderatorer, men det er ALT og ALT for få som rapporterer hendelser.

Dere som brukere må rapportere. Vi kan bare ikke være over alt hele tiden. Vi har tross alt et liv vi også og kan ikke sitte på forumet 24/7 og gå igjennom ALLE nye postene, det vil være en umulig oppgave.

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 26/05/2005 : 16:57)
QUOTE (Rune_F @ 26/05/2005 : 17:30)

Vel, da ligger ansvaret på DEG også. Det er noe som heter å rapportere og det kan du gjøre ved å bruke denne knappen: user posted image og si hva det er som du mener er ille.

IMO så er vi egentlig nok moderatorer, men det er ALT og ALT for få som rapporterer hendelser.

Dere som brukere må rapportere. Vi kan bare ikke være over alt hele tiden. Vi har tross alt et liv vi også og kan ikke sitte på forumet 24/7 og gå igjennom ALLE nye postene, det vil være en umulig oppgave.

Jeg har begynt å bruke reportknappen en del nå, men det er ikke nok folk som gjør det heller så derfor ville det ha vært kjekt og hatt en mod. til.

Det med at dere også har et liv, framhever grunen til at det bør være flere moderatorer. Ja, det vil være en umulig oppgave å stenge alle trådene som trengs, og gi alle advarselene som bude blitt gitt, og derfor burde det vært flere moderatorer som kunne gjort det mulig!

Jeg personlig synes forumet er greit som det er, men det jeg tenkte var at det er sikkert mange som går lei av mange dumme tråder og en god del brudd på retningslinjene, og selvfølgelig burde det være greit for dere moderatorer også så det blir mindre jobb å gjøre her på forumet. Hvis dere anser dette som uaktuelt, så kan dere bare stenge denne tråden. :)

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Den kan sørge for eks. sørge for at flere unøvendige tråder blir stengt og at flere brukere får warn for personhets. Uheldigvis er det mange brukere her som ikke har lagt merke til at det er en reportknapp, noe som gjør at det ikke blir så lett for moderatorene får fjernet alt unøvendig "søppel".

I tillegg blir det lagt mye mindre press på de nåværende moderatorene, så de kan "nyte" forumet som de vanlige brukerene kan.

Som sagt tidligere; Jeg klager på ingen måte over modereringen deres (for den er den beste jeg har sett hittil) og jeg foreslo dette for dere, og kanskje litt for de ekstra krevende brukerene.

EDIT: La til fet tekst.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Tja, kanskje kanskje ikke.

En ny moderator ville sikkert vært vel og ba å ha, men så lenge folk blir bedre med report -knappen skal de egentlig ikke være noe stort problem.

Som B|Real sa, var dette bare et raid i OT-baren, som var planlagt av forumstyret.

Jeg forstår deg når du sier at det er mye som går ubemerket hen, dette har jeg sett flere ganger. Det er f.eks mye dobbelpostinger rundt omkring som ikke blir slettet. (Ja, har rapportert slikt en del ganger jeg, men de har faktisk ikke blitt borte) Man kan også innimellom finne poster som det står kan bli slettet, men som ikke blir det. Og selvfølgelig kommer man over en god del meningsløse poster og tråder.

Og som du sier gjør de jobben sin som oftest veldig bra.

@ B|Real: En ekstra moderator kan jo faktisk gjøre mye nytte for seg. Men til deg Rune_F vil jeg si at styret tar kontakt med brukere hvis de føler de trenger fler, kanskje er det kanskje noen de til og med har spurt allerede.

Forresten er jeg ikke flink nok på report -knappen selv, må forbedre meg med det... Men ofte leser jeg faktisk en del eldre tråder (for å lære meg ting osv.)

så da er det jo ganske unødvendig å rapportere.

Men ellers prøver jeg så godt jeg kan :) .

Lenke til kommentar

Jeg vet det finnes noen forum som i håp om at ting skal bli bedre, sender ut en "velkomst"PM (med tips, oppfordringer osv) om det har hjulpet for noen andre vet jeg derimot ikke. (den må jo ikke være for lang siden enkelt ikke klarer å lese lange tekster)....

Lenke til kommentar

Oppfordring til å bruke "report" knappen står i nettikette, men det er ikke mange nok folk som leser den.

Hvis styret hadde sendt ut en PM til alle medlemmene, så ville det nok blitt et mer hyppig bruk på "report" knappen (noe som gjør at det ikke er så stor bruk for en ny moderator).

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Jeg bruker report kanppen flere ganger til dagen. Jeg er mest på hardware og overklokkingsdelen... Har nesten sluttet å vere på OT-baren nå, siden det bare kommer drittposter hele tiden.

Offtopic: Jeg har gjerne moderator jobben jeg :D

Lenke til kommentar

Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme som meg: Legger til at man bør bruke "report" knappen så lenge det er nøvendig i signaturen.

Beklgaer at dette er fryktlig OT., men hvis alle bruker "report" knappen der det trengs, så er det ikke bruk for en moderator til. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Rune_F @ 26/05/2005 : 20:59)
Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme som meg: Legger til at man bør bruke "report" knappen så lenge det er nøvendig i signaturen.
Beklgaer at dette er fryktlig OT., men hvis alle bruker "report" knappen der det trengs, så er det ikke bruk for en moderator til. :)

gjort! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...