Gå til innhold

Hvordan bærbar bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hvordan Bærbar burde jeg kjøpe??

Penger: ikke mer enn 26 000, men egentlig er det ikke nøye..

Bruk: spille litt, se film, skole osv..

Skjerm: helst 15"

Skjem kort: minimum Radeon 9700

Minne: minimum 512mb MHz er jeg litt usikker på

harddisk: helst 7200 RPM å minimum 60GB

DVD- brenner hadde vert greit..

Farge: ikke nøye

Mål: ikke noe serlig høy, ca. 3 cm ellers ikke nøye

vekt: ca.3 kg

design: burde se stilig ut, men d er ikke nøye

Bluetooth: Helst

firewire: ja helst

floppy: ja

WLAN: ja 802.11 g

USB- porter: 2++

helst si hvor jeg kan få en evetuell bærbar til en god penge;)

Endret av CiRCa^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et godt forslag, men gir det kun til folk som ikke provoserer meg med tittelen på tråden... Hvordan bærbar? Skriv det til norsklæreren din, og se hvor tykk den røde linja under det blir....

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Jeg har et godt forslag, men gir det kun til folk som ikke provoserer meg med tittelen på tråden... Hvordan bærbar? Skriv det til norsklæreren din, og se hvor tykk den røde linja under det blir....

-Ko_deZ-

"Hvordan bærba" faktisk. Uansett, du er min gud, starting NOW! :love:

Lenke til kommentar

-Ko_deZ-

perfeksjonist? ord og mening hva er det

perfeksjonist

Lenke til kommentar

Vanskelig å finne en laptop med floppy, men hvis du ikke trenger det er det mye å velge imellom. Du kan jo bruke en USB floppy når du virkelig trenger floppy. :p

Når det gjelder harddisk er 60GB foreløpig den største disken du får med 7200RPM.

Hvis du ikke har noe imot 17"-skjerm så kan jeg trygt anbefale Dell Inspiron 9300. Se info på Dell.no og i denne tråden :)

Lenke til kommentar

Herregud.

TILSLAGSORDARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

hvordan

~dan adverb (av lavtysk wodan, av wo 'hvordan' og dan, beslektet med don 'gjøre')

1: på hvilken måte, hvorledes, åssen h- gikk det med deg til eksamen? / h- redusere skadevirkningene?

2: av hvilken beskaffenhet, hva slags (type) h- er han?

IKKE riktig topic.

(Prøv med "Hvilken", og legg til litt info. (Pris og bruksområde kanskje?)

Eller kanskje noe a la "Ny bærbar, maks 26k, skole, film og spill" )

Endret av marcen
Lenke til kommentar
Herregud.

TILSLAGSORDARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

hvordan

~dan adverb (av lavtysk wodan, av wo 'hvordan' og dan, beslektet med don 'gjøre')

1: på hvilken måte, hvorledes, åssen h- gikk det med deg til eksamen? / h- redusere skadevirkningene?

2: av hvilken beskaffenhet, hva slags (type) h- er han?

IKKE riktig topic.

(Prøv med "Hvilken", og legg til litt info. (Pris og bruksområde kanskje?)

Eller kanskje noe a la "Ny bærbar, maks 26k, skole, film og spill" )

Det jeg IKKE skjønner er når folk som "dere" må legge dere opp i ALT av folks skrivefeil å mangler ISTEDENFOR å hjelpe personen som trenger hjelp!

Vet dette er offtopic, men please folkens, slutt å klag over skrivefeil og begynn og hjelp folk! :no:

Lenke til kommentar
Det jeg IKKE skjønner er når folk som "dere" må legge dere opp i ALT av folks skrivefeil å mangler ISTEDENFOR å hjelpe personen som trenger hjelp!

Vet dette er offtopic, men please folkens, slutt å klag over skrivefeil og begynn og hjelp folk! :no:

[OT]Det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan forvente at vi skal gidde å kaste bort tid på å hjelpe dem når de selv ikke gidder å bruke tid på å presentere saken på en fornuftig måte! :no:[/OT]

Nå bør det sies at dette innlegget her faktisk var forholdsvis bra, rent bortsett fra en formulering i overskriften (som jo faktisk er det viktigste ved hele posten) som folk (inkludert meg selv) reagerer på.

Jeg støtter forøvrig opp under han som foreslo Dell. De har bra maskiner til konkurransedyktige priser og relativt god service. Problemet er om du ønsker å oppgradere maskina, da blir det fort dyrt! Kan lønne seg å kjøpe standard-konfigurasjon fra Dell, og så evt. kjøpe til RAM og annet tilleggsutstyr fra andre butikker.

Ellers så hadde jeg personlig ventet på Acer Ferrari 4000 om jeg skulle kjøpt en bærbar nå.

Lenke til kommentar

Som sagt før, prøv og se nærmere på Dell Inspiron 6000. Den takler stort sett det meste av spill i moderat grafikk og er svært funksjonell. Og det viktigste: prisen kommer vel knapt over 14-15.000 kr med topp konfigurasjon.

Siden du nevnte maksimumsprisen 26.000 kr, tenkte jeg med en gang at du ville ha topp ytelse og kraft. Da må du nok som oftest også gå opp i både størrelse, vekt og 17" skjerm (ikke nødvendigvis). Her leverer Dell to fullgode produkter - i9300 og iXPS2.

Inspiron 9300 vil vel ligge på rundt 15-18.000 kr avhengig av krav, mens XPS Gen 2 kommer med en utsalgspris nåværende på 19.600 kr. På sistnevnte modell trenger man strengt tatt ikke å oppgradere i det hele tatt. Kanskje vurderer man en tanke mer RAM etter hvert - dette fås kjøpt billig på Komplett (Kingston ValueRAM).

Så alt avhenger av hva du setter som viktigst av krav - kommer ytelse først, må man nesten tåle litt vekt m.m..

EDIT: hadde kommafeil.

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Som sagt før, prøv og se nærmere på Dell Inspiron 6000. Den takler stort sett det meste av spill i moderat grafikk og er svært funksjonell. Og det viktigste: prisen kommer vel knapt over 14-15.000 kr med topp konfigurasjon.

Siden du nevnte maksimumsprisen 26.000 kr, tenkte jeg med en gang at du ville ha topp ytelse og kraft. Da må du nok som oftest også gå opp i både størrelse, vekt og 17" skjerm (ikke nødvendigvis). Her leverer Dell to fullgode produkter - i9300 og iXPS2.

Inspiron 9300 vil vel ligge på rundt 15-18.000 kr avhengig av krav, mens XPS Gen 2 kommer med en utsalgspris nåværende på 19.600 kr. På sistnevnte modell trenger man strengt tatt ikke å oppgradere i det hele tatt. Kanskje vurderer man en tanke mer RAM etter hvert - dette fås kjøpt billig på Komplett (Kingston ValueRAM).

Så alt avhenger av hva du setter som viktigst av krav - kommer ytelse først, må man nesten tåle litt vekt m.m..

EDIT: hadde kommafeil.

Mener du at X300 yter bedre enn 9700, og det med tanke på at X600 yter nesten det samme som 9700?

Hvis jeg hadde vært trådstarter, og jeg var på utkikk etter en bærbar jeg kan spille på så hadde jeg ikke kjøpt en med X300. Da hadde jeg heller gått for en med Radeon 9700. Eller hva med Go6600? Som er bedre enn de skjermkortene som er nevnt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...