Gå til innhold

NF7-S v2.0: Installere Windows på SATA?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et demobrukt NF7-S v2.0 på Komplett, og bestilte i samme slengen en 200GB Samsung SATA-disk. Men Windows-installasjonsprogrammet "ser" ikke disken; jeg får kun tilbud om å installere på den gamle 6.8GB-IDE-disken jeg har tilkoblet.

Prøvde å boote fra SuSE Linux 9.2-DVDen; installasjonsprogrammet der så SATA-disken med en gang.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du trenger og innstallere sata driverne når du booter fra windows cd'n. trygg f6 i begynnelsen, det står når du skal trykke det også putter du en diskett med sata driverne på i floppy'n.

edit: phax den evige toeren. :p

Endret av phax
Lenke til kommentar

Takker!

Jeg hadde prøvd med driverne som lå på "NV-RAID"-disketten som fulgte med, men det var åpenbart feil drivere - for med nedlastede drivere fikk jeg i alle fall installert Win2K. WinXP har jeg ikke fått til ennå, den henger seg tidlig i prosessen.

Lenke til kommentar

det var rart, sikkert fått med feil drivere siden det er et demobrukt kort. men xp burde jo gå det også.

vet du hvilken sata kontroller det er på hovedkortet? om det er via eller silicon image eller no sånn? finner du ut det kan du prøve og laste ned driverne direkte fra deres side istedet for hos abit.

Lenke til kommentar
vet du hvilken sata kontroller det er på hovedkortet? om det er via eller silicon image eller no sånn? finner du ut det kan du prøve og laste ned driverne direkte fra deres side istedet for hos abit.

Silicon Image. Fant riktige drivere ved å google litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...