oddis89 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) her om dagen da kuttet forsterkeren min. den ville ikke slå seg på igjen så jeg skrudde den opp og da så jeg at det bare var sikringen som hadde gått. jeg fixet den(sølvpapir). da fikk jeg slått på igjen forsterkeren men det kommer ikke noe lyd. jeg tror KANSKJE jeg så et lite lysglimt når jeg slo den på igjen nede ved kjøleribben. er ikke heløt sikker. BTW: det er en effektforsterker vi snakker om. Endret 27. mai 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 har lyst på svar er ikke sikker på om det er utgangene eller ingangen virker ikke som om den tar imot signaler :hmm rart Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 ehh.. du bytta ikke sikringen? med andre ord kan du ha svidd en del rundt omkring i forsterkern. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) så jeg at det bare var sikringen som hadde gått. jeg fixet den(sølvpapir). da fikk jeg slått på igjen forsterkeren men det kommer ikke noe lyd. jeg tror KANSKJE jeg så et lite lysglimt når jeg slo den på igjen nede ved kjøleribben. er ikke heløt sikker. Når sikringer ryker er det et tegn på at du enten har overbelastet forsterkeren eller at strøm er på avveie. Sikringen er der for en grunn! Si at det var noe annet som var problemet enn overbelastning (overledning, kortslutning etc). Da har du nå brent forsterkeren din. Bruk alltid skikkelige sikringer! Endret 28. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 ok går det ann å fixe det? har ikke skrudd den i fra hverandre enda. nå har jeg bare enda en grun til å kjøpe meg ny forsterker da ... grunnen til at jeg ikke har gjort det er jo at jeg skal ha meg 125lappen og den var vist ikke billlig(sier folk da) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 ok går det ann å fixe det? Ja, det er meget lett. Jeg beskriver følgende metode som den enkleste: 1) Åpne vinduet 2) Ta tak i begge sider på forsterkeren 3) Hiv den ut 4) Besøk f.eks. Hi-Fiklubben og ta med penger 5) Sett opp den nye forsterkeren Beklager, klarte ikke dy meg. Evt. kan du gå over hver kombonent med et voltmeter/multimeter og finne de kombonentene som ikke virker lenger. Bytt dem så ut. Eller send den til reparasjon/diagnose. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) 1) Åpne vinduet 2) Ta tak i begge sider på forsterkeren 3) Hiv den ut 1) vilket? ikke noe vindu her gitt 2)ja det kan jeg klare 3)hehe skal jeg hive den ut da trenger jeg mer krefter. veier et tonn. kanskje jeg klarer slpe den ut hehe Evt. kan du gå over hver kombonent med et voltmeter/multimeter og finne de kombonentene som ikke virker lenger. Bytt dem så ut. Eller send den til reparasjon/diagnose. får vel begynne snart da skal jeg bli ferdig. tor neppe jeg gidder å gå igjenom alle de rare tingene inni der. stikker nok innom hifiklubben jeg gitt. hehe. da blir det NAD C-272... håper bare iIKKE det var forsterkeren min som fikk fram godlyden i høyttalerne håper det er sånn de låter. har jo sett MASSE reviews på nettet da der det står "similar products used: sansui" neste "oppgradering" da blir nok nye høyttalere CLSC-215 (sammenmed en C-272 til ) EDIT: seine skriveleif + diverse Endret 29. mai 2005 av oddis89 Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvorfor kjøpte du ikke bare en ny sikring? Er mye mer økonomisk enn det er og svi den og kjøpe ny Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hvorfor kjøpte du ikke bare en ny sikring? Er mye mer økonomisk enn det er og svi den og kjøpe ny gadd ikke gå 2mil bare for en liten 1,6ampers sikring er ikke sikert de har sånne sikringer på bensinstasjoner engang.. sånn rør greie med tråd inni. men alikevel har funnet hva som avr feil. den sikringen gjorde ikke jobben sin. den gikk først etter at det var gjort. jaja nå får jeg meg ENDELIG ny forsterker da. men valgets kavlev offff vanskelig å bestemme seg. må jo tenke på fram tiden neste oppgradering er jo høyttalere og da er jeg i tvil om DALI concept 10, JBL E-100 og Cerwin Vega CLSC-215.... havner nok på 215 og da er det igjen om jeg skal velge PA / hifi forsterker har hørt MYE bra om PA til CV Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 men alikevel har funnet hva som avr feil. den sikringen gjorde ikke jobben sin. den gikk først etter at det var gjort. Vel, du syntes du så et lite lysglimt når du skrudde på forsterkeren etter aluminiumsfolie-sikringen. Hvis du svidde forsterkeren før sikringen gikk, så skulle jo sikringen vært hel. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 men alikevel har funnet hva som avr feil. den sikringen gjorde ikke jobben sin. den gikk først etter at det var gjort. Vel, du syntes du så et lite lysglimt når du skrudde på forsterkeren etter aluminiumsfolie-sikringen. Hvis du svidde forsterkeren før sikringen gikk, så skulle jo sikringen vært hel. det lysglimtet vaqr bare en pære som faktisk lå nedi der. fant enda en sikring greie på på inngangen som var helt svart svidd. har ikke tenk å si det til pappa, skal/må ha meg nye forsterker så. hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå