spøkelse Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 92 innlegg i en FAQ. "Les her før du spør om noe", det gidder ikke jeg iallfall å bruke en halvtime på. Dessuten er lesbarheten på den på linje med en 50 kB README-fil, dvs står kanskje der det du lurer på, men det er forbanna vanskelig å finne. Lenke til kommentar
nulltfavn Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Enig, den burde vært fjernet fra "annonsering" for lenge siden. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hørt om søk? Egil da, du burde vite bedre enn dette. Alle vet jo at newb... *host* nybegynnere ikke engang har en anelse om hva søk, man, dokumentasjon og håndbok/håndbøker er for noe. Om verden hadde vært så perfekt, så hadde ikke denne delen av forumet vært full av ubetydelig dritt som de kunne funnet selv på null komma niks hadde ikke de vært redd for å lære noe på egen hånd. På forhånd beklager jeg til evt. moderatorer som måtte finne det jeg skrev upassende/frekt mot uerfarne/følsomme/svake brukere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Eigentleg burde den tråden fjernast, og det skulle berre vore ein link til LinuxGuiden og diverse andre viktige nybyrjar-sider. F.eks Ubuntuguide... Kor mange spørsmål har ikkje vore oppe her, som det er svar på på Ubuntuguide. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Etter min mening så kan man også fjerne spilltråden. Alt ligger på Linuxguiden. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Etter min mening så kan man også fjerne spilltråden. Alt ligger på Linuxguiden. Mhm, men burde absolutt vore ein sticky med link til LinuxGuiden, så me slepp å "videresende" folk heile tida. Endret 26. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Etter min mening så kan man også fjerne spilltråden. Alt ligger på Linuxguiden. Mhm, men burde absolutt vore ein sticky med link til LinuxGuiden, så me slepp å "videresende" folk heile tida. Med linker til "nøkkelsider" som distroguider (f.eks. om det blir en fc4-guide, en ubuntu-guide etc.) og liknende? BTW en slik tråd bør være låst for alle andre en et par utvalgte, aktive, og seriøse postere til dette forumet, og topp-posten (som må inneholde info'en) må være eid av en aktiv/seriøs bruker. En som lett kan PM'es for å legge inn endringer. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er helt enig med trådstarter. FAQ-en inneholder ingen form for fornuft eller logikk, bortsett fra at det stort sett gjelder GNU/Linux-saker og ting. Burde vært av-annonsert, sammen med spillguiden. Den eneste annonseringen vi trenger, er den frie kafeen. Burde kun hatt en lenke til linuxguiden.no! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Eindel ting er vel rimeleg utdatert også. Om nokon kjenner ein moderator hadde det vore fint om dette kunne vore gjort noko med. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvorfor finnes det ingen moderator her på Linux-forumet btw? Kunne ikke en av oss som er her ofte blitt gjort til moderator over denne biten av forumet (ikke hele seff)? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg synes ikke behovet for å fjerne stickyen er egentlig så nødvendig. Står veldig mye bra i den og hvis man benytter søk i tillegg så finner man det man skal. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Om nokon kjenner ein moderator hadde det vore fint om dette kunne vore gjort noko med. Report-knappen er jo fin å ha... Endret 26. mai 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg synes ikke behovet for å fjerne stickyen er egentlig så nødvendig. Står veldig mye bra i den og hvis man benytter søk i tillegg så finner man det man skal. Hva med Kyrsjo's idé: Med linker til "nøkkelsider" som distroguider (f.eks. om det blir en fc4-guide, en ubuntu-guide etc.) og liknende? BTW en slik tråd bør være låst for alle andre en et par utvalgte, aktive, og seriøse postere til dette forumet, og topp-posten (som må inneholde info'en) må være eid av en aktiv/seriøs bruker. En som lett kan PM'es for å legge inn endringer. Dermed hadde alt blitt samlet på en side og det eneste man hadde trengt å gjøre hvis man skulle søke hadde vært å bruke "Søk på side"-funksjonen. Hadde vel belastet forumdatabasen mindre óg... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Vel, hvis noen setter seg ned og skriver noen slike og orker å ta seg jobben med det å si hva jeg skal sette som sticky og ikke så er det bare å sette i gang Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg synes ikke behovet for å fjerne stickyen er egentlig så nødvendig. Står veldig mye bra i den og hvis man benytter søk i tillegg så finner man det man skal. Hva med Kyrsjo's idé: Med linker til "nøkkelsider" som distroguider (f.eks. om det blir en fc4-guide, en ubuntu-guide etc.) og liknende? BTW en slik tråd bør være låst for alle andre en et par utvalgte, aktive, og seriøse postere til dette forumet, og topp-posten (som må inneholde info'en) må være eid av en aktiv/seriøs bruker. En som lett kan PM'es for å legge inn endringer. Dermed hadde alt blitt samlet på en side og det eneste man hadde trengt å gjøre hvis man skulle søke hadde vært å bruke "Søk på side"-funksjonen. Hadde vel belastet forumdatabasen mindre óg... Det jeg mente, var *en* kort post eid av en person, i en låst/sticky tråd som inneholdt denne posten. Denne personen måtte vært en aktiv forum/linuxguiden-bruker - og vi andre sendte en PM til denne maintaineren hver gang vi ville hatt en endring. Kansje en annen tråd for "debatt av posten"? Hele poenget var å ha en enkelt post som ble *vedlikeholdt*, med en kjapp intro til forumet, samt noen gode linker - og det var det. Ikke noe mer, ikke noe mindre. Noe som folk kunne lese i løpet av ett minutt eller mindre. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Enig i kyrsjo. Hvem er mest på forumet her? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Enig i kyrsjo. Hvem er mest på forumet her? Kyrsjo er vel en kandidat siden han kom med ideen og er rimelig mye aktiv? Endret 26. mai 2005 av Gimper Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Enig i at dette er en god ide, er det ingen som er villig til å ta på seg jobben? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå