Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket spill anbefaler dere at jeg starter på dersom jeg har lyst til å spille gjennom FF spillene? og er det noen spill jeg eventuelt burde ungå?

8739512[/snapback]

Nå spør du vanskelig:

FF VII er tidenes spill blant mange, så hvis du klarer å se bort fra grafikken, så er dette kanskje det beste å begynne med.

FF X har lekker grafikk, god historie etter min mening og ekte FF-kampsystem.

FF XII har enda lekrere grafikk, men historien når ikke opp til tidligere spill i serien og heller ikke ekte FF-kampsystem.

Dersom du klarer å se bort fra grafikken, så anbefaler jeg at du begynner på PS-FF (VII, VIII, XI) og dersom du ikke klarer det, gå for X eller XII.

Velkommen te FF-verdenen ;)

Lenke til kommentar
FFVI Advanced til GBA anbefales! Ellers synes jeg det er greit å starte med FFIX. Synes det forklarer spillets mekanikk bedre enn FFVII.

Forresten, et gammelt rykte er vekket til live igjen.

8740481[/snapback]

Selv om det kommer en remake av FF VII, så tror jeg at jeg vil anbefale nykommere til serien, til å spille orginalen først.

Skal selv kjøpe meg FF VI snart :)

Lenke til kommentar

Tidus med sort hår.

31 januar 2000 viste Square frem en liten video av Final Fantasy X.

Se Tidus med sort hår. Se FFX's orginale (?) logo. Se plasser som er utelatt fra spillet.

Må bare si at Tidus var feet med sort hår.

Og som vanlig tar vi alt med en klype salt..

Lenke til kommentar

FFVII

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor skal jeg gå etter at flyet styrtet i vannet og jeg får Cid med på laget?

Var i Bone Village. Der sa de at Sephiroth var på vei til et tempel, men der er det ikke noe å gjøre uten en keystone.. Hvor kan jeg få tak i det? Eller er det en helt annen plass jeg skal nå? :p

Lenke til kommentar
FF X har lekker grafikk, god historie etter min mening og ekte FF-kampsystem.

8739644[/snapback]

Hehe hva kjennetegner et ekte FF-kampsystem? ;) Så vidt jeg husker så introduserte FFX mange nye elementer til kampsystemet, bl.a det å bytte karakter under spilling, og bytte våpen.

FF XII har enda lekrere grafikk, men historien når ikke opp til tidligere spill i serien og heller ikke ekte FF-kampsystem.

8739644[/snapback]

Det med historien er blir nok igjen din mening;) Imo så synes jeg den faktisk er bedre enn FFX som jeg synes rusher ting og ikke holder på hemmligheter lenge nok ;) (Selv om slutten har et par gode biter på lager)

Men hey det er det jeg mener.. Smaken som baken osv.

Enig i at han som du svarte til burde begynne på PS1, siden de har bedre historier imo enn det som har kommet på PS2.

Lenke til kommentar

FF til PSX er de jeg liker best. Synes FF tapte seg litt etter at det gikk over til PS2. Men liker godt kampsystemet i FFXII. Synes det er bra at Square prøver ut nye ting og ikke bare serverer oss det samme greiene i hvert spill.

Holder på med FFVI og jeg digger det så langt. Kanskje det seiler opp som min alltime favourite?

Lenke til kommentar
Hehe hva kjennetegner et ekte FF-kampsystem? ;) Så vidt jeg husker så introduserte FFX mange nye elementer til kampsystemet, bl.a det å bytte karakter under spilling, og bytte våpen.

Det med historien er blir nok igjen din mening;) Imo så synes jeg den faktisk er bedre enn FFX som jeg synes rusher ting og ikke holder på hemmligheter lenge nok ;) (Selv om slutten har et par gode biter på lager)

Enig i at han som du svarte til burde begynne på PS1, siden de har bedre historier imo enn det som har kommet på PS2.

8742358[/snapback]

Hehe, kanskje ekte FF-kampsystem var litt feil ord. Med det så tenker jeg på turbasert og random encounter. Selv om jeg er rimelig lei av den siste, så er det det som vil være FF-kampsystem for min del ;)

Ser poenget ditt med historiene i X og XII. Begge er gode, men der X kaster deg ut i spenning med engang, bruker XII tid på å bygge opp spenning. Dessuten så ble XII litt for politisk for min smak. Men smaken er jo tross alt som baken ;)

Bra vi er enige i å anbefale PS1-FF til han iallefall ;)

Lenke til kommentar
FFVII

Var i Bone Village. Der sa de at Sephiroth var på vei til et tempel, men der er det ikke noe å gjøre uten en keystone.. Hvor kan jeg få tak i det? Eller er det en helt annen plass jeg skal nå? :p

8742184[/snapback]

Jeg ville stukket til Gold Soucer og hilst på Dio (Om jeg ikke husker helt feil)
Lenke til kommentar
FFVII

8742184[/snapback]

Jeg ville stukket til Gold Soucer og hilst på Dio (Om jeg ikke husker helt feil)

8743503[/snapback]

Ja, han bodybuilder-fyren. :whistle:

Lenke til kommentar
FFVII

8742184[/snapback]

8743503[/snapback]

Og hvor er det? Husker aldri på hvor jeg finner disse byene :p

Lenke til kommentar

8742358[/snapback]

Hehe, kanskje ekte FF-kampsystem var litt feil ord. Med det så tenker jeg på turbasert og random encounter. Selv om jeg er rimelig lei av den siste, så er det det som vil være FF-kampsystem for min del ;)

Ser poenget ditt med historiene i X og XII. Begge er gode, men der X kaster deg ut i spenning med engang, bruker XII tid på å bygge opp spenning. Dessuten så ble XII litt for politisk for min smak. Men smaken er jo tross alt som baken ;)

Bra vi er enige i å anbefale PS1-FF til han iallefall ;)

8743155[/snapback]

Jeg skjønte ikke så veldig mye av historien, så jeg gadd ikke å utdype meg i den og heller fokusere på at det var en fyr som het Vayne ville gjøre ditt og datt osv... Jeg synes det var et veldig bra spill, og den har lik stil som FF:TA, og den er digg.

Lenke til kommentar

RoverS90: Goldsaucer er det stedet hvor du kan gjøre alle de minigames'ene. Fornøyelsespark er vel det nærmeste man kommer. Du vet, det stedet du måtte ta en sånn taubane for å komme til. Men du må gå til Battle area for å møte Dio(Som er inne i Goldsaucer.)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...