Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et spørsmål anngående syveren. Jeg har ikke prøvd det, men hører om det stadig vekk. Så hvorfor er akkurat dette FF spillet blitt så super kjent/poppulært? Er det ikke elgammelt da? Håper på noen fornuftige svar!

Takk

8683210[/snapback]

Det er drit bra ja, men grunnen til at alle sier det er BEST er fordi alle andre sier det...

Jeg for min del foretrekker 9'ern.

Men for all del, 7'ern er extremt bra det også, hvis du ikke har spilt det, så anbefaler jeg deg å gjøre det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan er det bra? Bra historie, gameplay? Osv

En annen ting. Er det til Playstation 1 eller finnes det en PC utgave? Og hvordan er grafikken i forhold til andre FF spill? Har prøvd 8, 9, 10.

8683611[/snapback]

Ja, FFVII finnes til PC, grafikken er ok, LITT dårligere enn 8'ern, hvis du skaffer det til PC, så finnes det en mod som gjør grafikken bedre. :)

Lenke til kommentar

En annen ting. Er det til Playstation 1 eller finnes det en PC utgave? Og hvordan er grafikken i forhold til andre FF spill? Har prøvd 8, 9, 10.

8683611[/snapback]

Historien er virkelig engasjerende; jeg vil også si at den er veldig aktuell, men jeg vil ikke spoile noe, så jeg går ikke videre inn på det. Hele atmosfæren i spillet, er fantastisk. Musikken, dog i MIDI, er veldig bra. Karakterene i spillet er særdeles minnesverdige. Hele spillet er veldig engasjerende. Sannsynligheten er veldig stor på at du blir hekta jo lengre du kommer inn i spillet. Det er nemlig så bra, selv nå - ti år etter at spillet kom ut.

Grafikken er veldig dårlig, sett med dagens øyne. FFVII har veldig klumpete og firkantede karakterer, med mangel på bedre ord. Er sikkert mulig å finne noen bilder fra spillet på nettet, der man ser grafikken. Grafikken er langt dårligere enn grafikken i FFX, ingen tvil om det. Men jeg tror at man vil se bort ifra dette, og heller fokusere på de artige karakterene og den engasjerende historien, framfor den noe udetaljerte grafikken.

Lenke til kommentar

8683611[/snapback]

Ja, FFVII finnes til PC, grafikken er ok, LITT dårligere enn 8'ern, hvis du skaffer det til PC, så finnes det en mod som gjør grafikken bedre. :)

8683644[/snapback]

Link? :dribble:

Det ligger foresten mange videoer på youtube som viser gameplay fra FFVII

Lenke til kommentar
Har et forseglet uåpnet FF VII liggende, som jeg skal gi til mine barn en gang om mange mange år. Spillet vil ha en verdi tilsvaret norges statsbudsjett * 41.

8686311[/snapback]

haha xD

Jaja, har FFVII liggende her en plass selv men er nok dessverre godt brukt ^^

Lenke til kommentar

Vil bare si i fra at på Narvesen på Oslo S, så har de inne FF VII, VIII og XI. Mener å huske at de er priset til 300 kr. Er ofte innom der og det ser ut som om de selger ut eksemplarene av disse, men så får de inn nye stadig vekk. Var der for å kjøpe VIII for en stund siden, men da sto ikke spillet i hyllene. Men nå gjør den det. Men da hadde jeg allerede kjøpt det over nett.

Har mistanke om at det er en FF-fan som tar seg av bestillingene der i gården. :)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål anngående syveren. Jeg har ikke prøvd det, men hører om det stadig vekk. Så hvorfor er akkurat dette FF spillet blitt så super kjent/poppulært? Er det ikke elgammelt da? Håper på noen fornuftige svar!

Takk

8683210[/snapback]

Alle elementer i dette spillet fungerer utmerket. Historie, grafikk, spillbarhet, musikk, varighet, underholdningsverdi, alt dette får toppkarakter av meg. Sikkert mange som i dag vil se på grafikken som dårlig, men for vi som opplevde spillet da det var nytt, var grafikken strålende (og det er den fremdeles).

Fortellingen får deg til å bry deg om rollefigurene, samtidig som den presenterer en komplisert problemstilling i henhold til godt og ondt, rett og galt osv. Historien er interessant og troverdig, det samme kan sies om verdenen spillet utspiller seg i. Spillmusikken er også fantastisk, Nobuo Uematsus beste verk til et Final Fantasy-spill såvidt meg bekjent (har til og med kjøpt 4-disk-utgaven av det, import).

*Mimre om tidenes beste spill* :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...