Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

FFXII

Har vert i: Mt bur-omisace å kom nettop til: Stilshrine of miriam. men hva skal jeg gjøre inne i Stilshrine of miriam? Det er to dører inne der men kommer ikke inn noen av dem, også er det to stolper man skal trykke på. Når jeg trykker på den ene skjer det ingen ting, og når jeg trykker på den andre kommer det tre skjelleter bak meg. er det noe spesielt jeg skal gjøre?

8590744[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sett Accessory til Dawn Shard på en av folka dine og ta på den stolpen der det kommer 3 zombier ved med den personen :)

8590788[/snapback]

Vet ikke tilfeldig vis hvem vei de statuene skal stå også??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger hjelp angående anskaffelse av Magick: Scathe og Ardor:

Har lest at man får Scathe og Telekinesis av en Baknamymerchant i Necrohol of Nabudis (Hall of Effulgent Light). Da jeg besøkte ham (jeg er mellom Giruvegan og Pharos) hadde han bare Telekinesis. Har også lest at Ardor fåes kjøpt i Barheim Passage.Jeg besøkte også Barheim nylig, og så ingen Ardor. Noen som kan hjelpe?
Lenke til kommentar
Du har kommet deg ned til de store områdene med de små paviljongene? Stå på hver av de i en bestemt rekkefølge. Når du kommer deg ned til den døra som det står at er beskyttet av sterk magi ville jeg Brukt en viss summon, og tatt på døra igjen :)
Lenke til kommentar

FFXII

Hei er i Giruvegan.

Har vert i The Grate Crystal å kommet meg ned så jeg har fått shemhazai å et sverd. Men på vei opp igjen i The Grate Crystal fant jeg en ny port, der det er sånne "flamme bomber" du sloss mot husker ikke hva dem heter. Det var også tid når jeg prøver å åpne en ny port.

Så det jeg lurer på er det noe annet spenende der?

Eller kan jeg lavere å gå inn der?

Å går det an å komme tilbake dit senere?

Grunnen til jeg spør er at jeg bare dør av de "flamme bombene" det er så mange av dem.

Endret av viul007
Lenke til kommentar

Til viul007:

Du har gått gjennom Scorpiogate og er i det området i Giruvegan Crystal som åpnes etter at du har fått Shemhazai. Her kan du få Ultima-esperen, slåss mot Omega mark XII og få sverdet Excalibur. Alt dette er verdt å gjøre.

Bør være litt høyt lvl for å få til noe her, mener å huske at mine figurer var rundt lvl 70, og det gikk greit. Du kan komme tilbake hit når som helst.

edit: har ikke tatt Omega enda og etter det jeg har hørt bør du være over lvl 70.

Er det noen som har spillt igjennom Dragon's Den på FF VI GBA? Trenger råd:

Har tatt de 8 første dragene der + pluss de tre andre bossene. Skal ta kaiserdragon nå. Men sliter i det rommet der du kan hoppe på skilpadden. Får den bare å gå opp og ned, men jeg trenger å gå til venstre. Når jeg prøver å tilkalle skillpadden, så får jeg bare beskjed om at her kan jeg tilkalle den. Kan klare meg uten skilpadden tror jeg, men da må jeg gå rundt og det vil ta timer.
Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål anngående FFXII (Det nyeste):

I FFX-2 var det slik at spillet kunne ende forkjelligt. Man fikk vite hvor mange % man hadde klart av spillet, og for å få 100% måtte man svare noe spessielt i hver eneste samtale og lignende, og gjøre masse forkjelligt før man gikk videre i historien. Jeg synes at dette ødela mye av spillet, siden jeg ville ha 100%, og derfor måtte bruke en tutorial.

Er FFXII også slik?

Lenke til kommentar

I FFX-2 var det slik at spillet kunne ende forkjelligt. Man fikk vite hvor mange % man hadde klart av spillet, og for å få 100% måtte man svare noe spessielt i hver eneste samtale og lignende, og gjøre masse forkjelligt før man gikk videre i historien. Jeg synes at dette ødela mye av spillet, siden jeg ville ha 100%, og derfor måtte bruke en tutorial.

Er FFXII også slik?

8635858[/snapback]

Nei, så vidt jeg vet er det ikke lenger noen prosent som du spiller etter.

Lenke til kommentar

Tananka talks about FFIII... Mentions FFVII Remake

Before all you FFVII fans jump up and start dancing for joy, you might want to read what the guy actually said.  CVG (that's computerandvideogames.com) recently conducted an interview with Hiromichi Tanaka, producer of the Final Fantasy III remake for Nintendo DS.

Though the interview was primarily about FFIII, the success of the game, and how awesome it is on the DS, the interviewer eventually delved into the question of Square Enix's plans for remaking it's various titles.

At one point, the following question was posed:  "A lot of people are asking whether Final Fantasy VII will ever be available on DS?"

Tanaka responded with, "The main thing is the timing. If we have time it is possible to do a remake of an original game but because we are at the time where the machines are changing with Wii, 360 and PS3 coming out, the development team tends to work on these games so that's the way things are going at the moment. This is the 20th anniversary of Final Fantasy III."

Hrm... Well, it's certainly not a denial.  And it's not the standard "we are not planning a remake at this time" response Square usually gives us... sadly, it's not a definitive "Yes, we'll eventually get around to it", either.

Kilde.

Lenke til kommentar

Er FFXII også slik?

8635858[/snapback]

Nei, så vidt jeg vet er det ikke lenger noen prosent som du spiller etter.

8636491[/snapback]

Noen andre som kan bekrefte dette?

Annet eks: I FFX fant man slike bøker, men noen var one change only, og om man gikk glipp av dem var det ingen andre måter å få tak i dem, enn å starte på nytt.. Er det mulig å "fucke upp" i FFXII også? Isåfal, hvordan?

Lenke til kommentar
Man kan faktisk miste Zodiac Spear (?) ved å åpne noen kister på Phon Coast. (Det er vistnok en annen måte å få våpenet på, men det tar lang tid.)

8641248[/snapback]

Eh, man må passe seg for flere kister enn de i Phon Coast ;)

Her er requirementsene:

Secrets

Zodiac Spear

The most powerful weapon in the game has a trick to it that those who have to open EVERY treasure chest would miss out on. There are 4 places with treasure chests that must NOT be opened in order for the Zodiac Spear to appear:

1) Treasure chest in Lowtown, outside of Old Dalan's place

2) When sneaking into the palace (Before getting the Goddess Tear), there are several chests in the Cellar. Do not open the two chests in the southeast corner.

3) All treasure chests in the Confiscatory (the place where you get your weapons and armor back after being captured)

4) In the Phon Coast, later in the game, there is an island with 16 chests all near each other. The 4th chest that must NOT be opened is among these, so it is best to leave them all alone. They only contain Gil anyway.

If you've left all these treasures be, you'll find the Zodiac Spear in the Necrohol of Nabudis. It sports a whopping +150 attack and, like all spears, +8 Evasion.

Contributed By: gaeanprayer

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...