Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Bestefar spiller FF:XII, og både jeg og søstra(begge vi to spiller det, men søs er litt mer ivrig) mi fikk en god latter når vi så gambit-oppsettet hans! Husker ikke alt, men noen godbiter husker jeg.

foe=oil - eye drops (litt ironi i at bestefar bruker øyedråper for sine øyer og :p)

foe=flying - curaga

ally=100% MP - attack (husker ikke om det var akkurat sånn, men det var flere som var minst like dumme :p)

haha, jo, et av de beste må være self - raise! Haha, er nok ikke så lett å gjenopplive seg selv når man allikevel er død!  :!:  :!:

skulle tatt bilde når vi var på hytta, men det glemte jeg :( Kan prøve å gjøre det en annen gang, kanskje.

Må være ekstremt vanskelig :p Han hadde spilt i 100 timer også, men hadde ikke kommet lengre enn Stilshrine of Miriam  :!:

Litt slemt da, siden han er nesten blind... Men han har gode briller, og ser spillet såpass... Han skjønner rett og slett ikke gambits, bare :p Søstra mi fiksa skikkelige gambits til han, da.

8352739[/snapback]

ganske kul bestefar, da!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte Final Fantasy XII i dag :) , har jeg noe å glede meg til? :p

8429087[/snapback]

Helt klart, men om du kommer til å like det eller ikke er vanskelig å forutsi. Det fins de som elsker det, og de som hater det. ;)

8430182[/snapback]

Jeg liker det sånn passe(har spilt endel nå), men synes at det nye kontroll-systemet er litt vanskelig ;) (edit: ikke så veldig da, men jeg tror jeg er en av de få som likte kontroll/battle systemet fra FFX :p ).

8430268[/snapback]

likte også battle systemet fra ffx veldig godt

Lenke til kommentar
FFXII.

har kommet til hennes mines nå. er i level 23 på alle persjonene. noen som har et tips til hvor det er bra å levle hen da?

8452925[/snapback]

på ozmone plains er det ganske bra å levle, ellers kan du jo alltids trene i henne mines også...

8458368[/snapback]

Jeg lvlet masse opp på ozmone plains, samtidig som jeg stjelte fra de hestene med rustning. Da var det ofte at jeg fikk "Iron Carapace" både når jeg stjelte og når de døde, og siden det er 500gil for en Iron Carapace så tjente jeg en del der.

Lenke til kommentar
FFXII.

har kommet til hennes mines nå. er i level 23 på alle persjonene. noen som har et tips til hvor det er bra å levle hen da?

8452925[/snapback]

på ozmone plains er det ganske bra å levle, ellers kan du jo alltids trene i henne mines også...

8458368[/snapback]

Jeg lvlet masse opp på ozmone plains, samtidig som jeg stjelte fra de hestene med rustning. Da var det ofte at jeg fikk "Iron Carapace" både når jeg stjelte og når de døde, og siden det er 500gil for en Iron Carapace så tjente jeg en del der.

8460199[/snapback]

chocobo feathers som du få av black chocobos er også verdt sånn rundt 500 gil

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes FF XII er et mer krevende spill en tidligere FFspill? Nå tenker jeg på vanskelighetsgraden på bosser, og hvor omfattende gambits egentlig er.

Tror ikke jeg har levela så mye i et annet FFspill før (sett bort fra FF VII når man skal ta Ruby + Emerald). Ikke at det ikke er morsomt, synes det er gøy å få en utfordring :D

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes FF XII er et mer krevende spill en tidligere FFspill? Nå tenker jeg på vanskelighetsgraden på bosser, og hvor omfattende gambits egentlig er.

Tror ikke jeg har levela så mye i et annet FFspill før (sett bort fra FF VII når man skal ta Ruby + Emerald). Ikke at det ikke er morsomt, synes det er gøy å få en utfordring :D

8502233[/snapback]

ja det er mye vanskeligere enn andre ff- spill. du kan f.eks. dø rett før pheonix down- en blir kastet, noe som jeg har dødd p.g.a. flere ganger.

men utrolig kult spill er det jo :D

Lenke til kommentar
Skal jeg være ærlig synes jeg FF12 ikke hadde samme stemningen over seg som jeg synes FF7 og FF9 hadde. Klart det er et tøft spill med en fet historie, men det føles som om du aldri beveger deg til nye steder, som om hele greia bare er en eneste stor by. Det er hvertfall det jeg mener.

8507158[/snapback]

Ja, egentlig. Dessuten så var sistebossen utrolig enkel, i forhold til de forrige bossene hvor vi må som regel lvle opp masse for å i det hele tatt ha sjans. Jeg likte spillet veldig godt, og det kunne ikke vært noe annet enn FF, men var ganske ulik alle de andre. Det var også litt for mange kjedelige sidequests i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...