Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fare for eget liv, men er det bare meg eller er historien i FF XII på grensen til kjedelig? Jeg har ikke spillet lenge, men synes den er totalt uinteresang og jeg er på randen til å kjede rompa av meg for å gå videre. Ser liksom ingen grunn i å fortsette.

I motsetning syntes jeg, til tross for irriterende random encounters, at FF3 til SNES hadde en mye mer interesang historie.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor de gikk bort fra "World" som var i bl.a. FFVII og FFIX. Dette gav jo en enorm frihetsfølelse og gjorde at du alltid visste at det var noe uoppdaget. Hindringer i terrenget som ble låst opp etterhvert etc. For ikke så snakke om de "hemmelige" stedene du kunne få tilgang til med chocobos av forskjellige slag.

EDIT: Byttet ut "i" med "som var i bl.a."

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor de gikk bort fra "World" i FFVII og FFIX.

8229286[/snapback]

Fare for pirk det her, men de har world i FF VII også, i tillegg til mange tidligere FF spill. Jeg for min del savner det ikke så mye, med unntak av de "hemmelige" stedene. Disse finnes jo for så vidt også i spill uten world map (som i FF X og XII som bygger på et prinsipp med en mer detaljert world map slik jeg ser det), så det er hipp som happ egentlig.

Edit: Og hvis du mener det omvendt, er jeg nok redd kenny har rett.:)

Endret av Emoelg
Lenke til kommentar

alle spillene skal komme på ps3?

8228762[/snapback]

Ja det skal de sannsynligvis. Haeresis vet vi foreløpig veldig lite om. Men det spekuleres også i om ett eller flere av disse vil komme på X360 etterhvert også.

8228987[/snapback]

Agito er vel for mobiltelefoner så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar
hei jeg bare lurer men er dette litt lav lvl i sochen cave palace? : 31 17 16 31 31 16. for jeg har nå prøvd hundre ganger mot bossen men klarer den aldri jævla ahriman sier jeg.

8230041[/snapback]

ja, vil si det er litt lavt, var der akkurat med folka mine, lvl 36, 38, 38 og da var det sånn passe vanskelig :)

Lenke til kommentar
hei jeg bare lurer men er dette litt lav lvl i sochen cave palace? : 31 17 16 31 31 16. for jeg har nå prøvd hundre ganger mot bossen men klarer den aldri jævla ahriman sier jeg.

8230041[/snapback]

ja, vil si det er litt lavt, var der akkurat med folka mine, lvl 36, 38, 38 og da var det sånn passe vanskelig :)

8230108[/snapback]

ok derfor jeg slitter sånn med ahriman... bør vel trene litt der jeg da

Lenke til kommentar

Jeg syns egentlig XII fikk til "litt" sånn world greier i tillegg til at det er bra grafikk og sånt, hvis du ser på X så er det jo bare rett fra (bortsett fra den ørkenen). jeg syns det nye battlesystemet er bra, random battle blir kjedelig i lengden og det er egentlig derfor jeg har sluttet å spille de andre litt og litt.

Lenke til kommentar
Med fare for eget liv, men er det bare meg eller er historien i FF XII på grensen til kjedelig? Jeg har ikke spillet lenge, men synes den er totalt uinteresang og jeg er på randen til å kjede rompa av meg for å gå videre. Ser liksom ingen grunn i å fortsette.

I motsetning syntes jeg, til tross for irriterende random encounters, at FF3 til SNES hadde en mye mer interesang historie.

8228869[/snapback]

100% enig. Historien passer ikke til Final Fantasy serien imo

Lenke til kommentar

8228869[/snapback]

100% enig. Historien passer ikke til Final Fantasy serien imo

8231594[/snapback]

Bear: det er fler som finner historien i XII litt uengasjerende ja, så tror ikke du blir sparka rett i bakken med engang.. Personlig synes jeg det var en grei tvist fra alle kjærlighets-retningen som (VII) VIII - X hadde. Går utifra at det er det du mener er en historie som "passer" FF serien futtbucker? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...