Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men jeg må bare si at FF-serien generelt ikke har noe bra historie å tilby, med unntak av FFX og FFXII.

8193708[/snapback]

Hvor gammel er du? Når begynte du å spille final fantasy egentlig? FF6 og FF7 er de beste som finnes, mye bedre enn FF10! Å påstå at FF-serien har ikke noe bra historie å tilby, er helt koko i huet

8194128[/snapback]

enig eneste dem kunne ha pusset på var i FXII sine personer sine historier...

men ellers er alt annet bare fantastisk ikk FF serien.

Lenke til kommentar

Jeg har vel ett annet utgangspunkt enn mange andre. Det første nummererte spillet jeg spilte var X-2 for to-tre år siden(16-17 år gammel), deretter X og IX. Har spilt alle utenom I, II og XI.

Folk har forskjellige meninger, det jeg sa er ingen fasit.

Endret av Strongbow
Lenke til kommentar

Mange som liker de de har spilt først best.. Jeg debuterte med VII og synes det til dags dato er best. En annen jeg fikk til å spille startet med VIII som kom da, og synes til dags dato det er best. En 3de debuterte med X og synes faktisk det er best.. Dette er en trend jeg ser går igjen ;)

Så lenge en ikke sier at noen av de suger, så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Er som Arangaras sier at det er vanskelig å gå tilbake i tid når man først har debutert med en senere utgivelse. Selv begynte jeg med FFIII, men fikk ikke skikkelig interesse før FFVII. Når jeg begynte å gå lei av FFX så bestemte jeg meg for å gå tilbake til FFVII, og vil si dette var umulig. Var så vant til nyere grafikk og fikk da sjokk når jeg skrudde på FFVII, og varte ikke lengre enn 15 min før jeg la det på hylla igjen.

Likevel vil FFVII være det beste spillet for meg historiemessig og er eneste spillet jeg har tenkt på historien selv etter jeg har lagt fra meg kontrollen. Personlig synes jeg FFXII historien var lite fengende og er like før jeg skipper noen av videoene (har ikke gjort det men er fristet).

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Jeg synes også at historien i FF XII er bra. Det er ikke lagt så stor vekt på personlige problemer, men mer på stormaktspill og krig mellom kongedømmer. Det liker jeg.

8193819[/snapback]

Problemet til FFXII er (imo) at characterene påvirker jo knapt historien. Minner litt mer om krigspolitikk enn et FF-spill.Det blir liksom for stor avstand mellom personene og historien. Hjelper heller ikke at Vaan, Penelo, Ashe er utrolig kjedelige personer. Basch,Fran og Balthier er ok. Voicen til Fran er kul, resten helt ok.

Dessuten bruker de en "avansert" form for engelsk mange steder. Noen andre som har lagt merke til dette? Mange rare formulerte setninger :p

Av de som spiller FF i min vennekrets er værtfall alle enige om at FF12 har den klart svakeste historien av FF7-12.

Og:

Kan godt skjønne at folk som begynner med FFX kan bli skuffet når de prøver eldre FF-spill. FFX er meget bra, litt synd at stemmen til Yuna er så dårlig, men uansett et fantastisk spill. Folk som begynner med FF X-2 spiller neppe noe FF igjen så :p

imo:

1. FF10

2. FF7

3.FF9

4.FF8

5.FF12

6.FF10-2

Lenke til kommentar

Dessuten bruker de en "avansert" form for engelsk mange steder. Noen andre som har lagt merke til dette? Mange rare formulerte setninger  :p

8195476[/snapback]

Hehe.. Ja, har lagt merke til det. Spesielt når "historieforteljaren" skal lese frå memoirane sine, stor forbokstav på annakvart ord.. Litt latterleg å sjå på. Og er ikkje uttala på Marquis i spelet feil? Har alltid trudd at det var mar-kii eg, og ikkje mar-kvis.

Lenke til kommentar

Åh, Marquis er kul. Og jeg liker det gammeldagse språket. :)

Uansett, syns noen skal roe seg litt ned jeg. Selv om det faktisk finnes folk som er slik, er nok langt fra alle som begynte på tiern wannabe hardcore FF fans bare fordi de liker det spillet bedre.

Min erfaring er også at man gjerne liker sitt første spill, selv om dette ikke er tilfellet for meg. Jeg begynte på åttern, og klarer egentlig ikke bestemme meg for hvilket spill jeg liker best. (spilt 1, 2, 7, 8, 9, 10, 10-2, 12 og Tactics Advance)

Endret av Emoelg
Lenke til kommentar

Jeg husker når FFVII var helt nytt, så min fetter spille det... Hadde så godt som null engelsk egenskaper, men synes det var så fengslende. Kjøpte det selv, spilte helt til siste boss før jeg slutta av. Nå for et år siden etter å ha spilt de fleste som kom ut etter syv tenkte jeg med meg selv. Kanskje jeg skulle sjekka ut storyein syvern siden jeg aldri skjønnte bæret av hva som skjedde likte bare kamp systemet og slikt.

Det var en gledens uke husker når jeg skaffa meg et nytt eksemplar og spilte gjennom :) Står enda oppå min fine høyttaler det spillet der :cry: Så min konklusjon. Syvern er best og det fra en som spilte gjennom uten å skjønne historien første gangen :p

Lenke til kommentar

Alle kan ikke ha samme oppfatninger, innse det.

Du bestemmer ikke hva jeg er. Jeg bryr meg fint lite om grafikken, det som betyr mest for meg er kampsystemet og customation(skrevet feil kanskje)-mulighetene som Sphere Grid i FFX, party-muligheter i Suikoden, job-system osv. noe FF-serien har vært veldig bra på. Esper-systemet i FFVI Advance er jo kjempeartig. Og musikken er veldig god. Somme av sangene var virkelig fryd å høre på. Historien var grei nok, men ikke noe å skryte av syns jeg. Men det er garantert det beste av SNES/GBA-spillene.

Altså, det jeg vil fram til er at du sitter ikke med fasiten over hva som er god historie ;)

Bare for å legge til en liten, morsom historie; jeg hadde spilt både FFTA og FFCC før jeg i det hele tatt visste at det eksisterte en nummerert serie ^^'

Endret av Strongbow
Lenke til kommentar

Jeg husker at når jeg var 8år så skulle jeg og broren min låne FFVII av en venn av meg da. jeg og broren min satt hele natten og spilte det selvom vi aldri kom lengre enn første boss for vi hadde ikke memory card. så vi ble ganske vant til første boss... så når jeg hadde kjøpt det selv og et memory card så satt vi videre og rundet hele spillet i løpet av sommerferien. selv syns jeg FFVII er det beste, FFX er også ganske bra, jeg og broren min kunne faktisk ikke så mye Engelsk før vi spilte FFVII det var der vi begynte å lære oss engelsk. tror faktisk jeg kunne ganske godt engelsk før jeg startet med det selv i 3. klasse.

nå har vel broren min kjøpt alle FF spillene utenom FFVI eller så var det FFIII.

men alle som spiller FF serien tror jeg velger ut et spill som dem syns er best.

oi... hva var det jeg egentelig skulle spørre om...?

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt nå, har kommet til Stilshrine of Miriam...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har nettopp greid den første bossen der, og skal snu på en statue, men jeg greier ikke å få den statuen i rikitg posisjon. Uansett hvordan jeg vrir og vender på den, så skjer det ingenting...
Lenke til kommentar

Den der er enkel - les gåten da mann :).

Guardians face the sword - hvor har du sett et stooooort sverd hen? Og guardians = fler enn 1 guardian, mao er det flere du skal snu litt på. Det skjer dermed ikke noe på første

Nå har jeg gitt deg noen hint - klarer du det fremdeles ikke, post igjen :).

Lenke til kommentar
Rhaegar:

Hvis du fortsatt ikke har skjønt det skal alle 3 statuene pekes mot midten

EDIT: lykke til med bossen som kommer nå. den er litt stress :\

8202849[/snapback]

Nja, neste boss var verre. Daua for første gang i spillet.

Lenke til kommentar
Rhaegar:

8202849[/snapback]

8203415[/snapback]

Det som er litt rart er at eg døde på 1 boss i hele spillet (blomster dragen i jungelen, Hadde ingen potions for å fjerne status effektene og dritt utstyr)

Men eg har nesten død flere ganger av Elementals. Første gangen så trodde eg de var "nøytrale" slik at eg bare kunne løpe forbi, sto å plukka opp en kiste plutselig så fikk eg en thundaga eller no i bakhue og døde momentant.

Lenke til kommentar
Rhaegar:

8202849[/snapback]

8203415[/snapback]

Det som er litt rart er at eg døde på 1 boss i hele spillet (blomster dragen i jungelen, Hadde ingen potions for å fjerne status effektene og dritt utstyr)

Men eg har nesten død flere ganger av Elementals. Første gangen så trodde eg de var "nøytrale" slik at eg bare kunne løpe forbi, sto å plukka opp en kiste plutselig så fikk eg en thundaga eller no i bakhue og døde momentant.

8204981[/snapback]

tror faktisk ikke jeg har død av bossene dør mer av fiends for de bruker jeg ikke noe annet enn attack på. mens bossen tar 2 sek på grunn av mine 16 lange hits med quikenings:D

noen som slår den?

Lenke til kommentar

tror faktisk ikke jeg har død av bossene dør mer av fiends for de bruker jeg ikke noe annet enn attack på. mens bossen tar 2 sek på grunn av mine 16 lange hits med quikenings:D

noen som slår den?

8205694[/snapback]

Hadde 15 en gang, men sluttet helt å bruke quickenings etter en stund når bossene begynte å få litt HP. I begynnelsen av spillet er quickenings overpowered så det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...