Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Hvis du gidder å levle 6 spillere så er det en fordel ja, men det tar jo lang tid, og er ikke nødvendig i det hele tatt. Du kunne jo også brukt den tiden du bruker på å levle de 3 andre på å levle main partyet ditt enda høyere. Tror nok f.eks 3 chr på lvl 50 er bedre enn 6 på lvl 40.

Hvis du skal ta noen vanskelige hunts utenfor storylinen er det kanskje nødvendig, men til storylinen er det ikke nødvendig imo.

8181234[/snapback]

Er kanskje ikke nødvendig men er jo egentlig kanske enkelt, skaff deg 3 (eller flere hvis du vil) x2 exp gained accesories så går lvlene kanske fort opp.

Har nå spillt rundt 43-44 timer og er lvl:

53, 50, 48, 51, 52, 43

skulle kanskje lvla penelope litt slik at det så litt bedre ut. xD

Har man 6 spillere på høy lvl, så kan man faktisk bytte ut til 3 ferske karakterer om man feks skulle daue med alle 3 du har inne akkurat der og da.

For ikke å snakke om å feks starte med 3, bruke quickenings på de, så bytte de ut når mpbaren er tom til ditt main-team, som så tar ned bossen på vanlig måte med gambits.

8180608[/snapback]

Gjør bossfightene utrolig mye enklere når du har et backup team med full mana.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere enn to hunts i Lhusu mines. Husker ikke den skilpadden i farten, men de to andre husker jeg (Diabolos og "ormen". Jeg kommer også i farten på en annen hunt i Lhusu.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den siste hunten er Gilgamesh. Ellers så tror jeg at jeg var rundt lvl 60 da jeg tok Diabolos. Brukte enkel taktikk for å ta han; Haste, protect, shell, bravery etc. Så slo jeg løs med våpen. Brukte ikke noen quickenings. Men et så høyt lvl så rakk jeg å ta monsteret ganske raskt, før alle fikk disease status.

Måtte gjøre det på denne måten. Hadde bare levlet opp tre karakterer, så jeg kunne ikke byttte ut under veis i kampen.

Lenke til kommentar
Er kanskje ikke nødvendig men er jo egentlig kanske enkelt, skaff deg 3 (eller flere hvis du vil) x2 exp gained accesories så går lvlene kanske fort opp.

53, 50, 48, 51, 52, 43

8185810[/snapback]

Hvor finner jeg x2 exp asc?

Lenke til kommentar

jeg bare lurer på om det fins et bra sted og grinde når jeg har kommet til Henne mines er da lvl: 23 23 23 12 12 13.

trenger egentelig penger til armor sånn at jeg har en kjangs mot bossen i Henne mines. akkurat når har jeg bare standar armoren dems har ikke gjort så mye med armoren.

Lenke til kommentar

53, 50, 48, 51, 52, 43

8185810[/snapback]

8186841[/snapback]

Embroidered Tippet, du kan få dem i Mosphoran Highwaste fra de kattene. Bruk thief coufs og stjel i vei, kan ta litt tid å få dem men hjelper med en høy chain.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ashe Awarded for having the average party level over 50. Ba'Gamnan Awarded for completing the hunt catalog. Balthier Awarded for attacking 300 times. Basch Awarded for killing 500 foes. Belias Awarded for obtaining every esper. Carrot Awarded for defeating the monster, Carrot. Chocobo Awarded for walking 50,000 steps. Crystal Awarded for obtaining every character's magics. Dalan Awarded for completing every map. DeathGaze Awarded for defeating the monster, Death Gaze. Fafnir Awarded for defeating the monster, Fafnir. Fran Awarded for using magic 200 times. Gabranth Awarded for initiating every fusion technique. Gilgamesh Awarded for defeating the monster, Gilgamesh. Gurdy Awarded for using/spending 1,000,000 gil. Hell Wyrm Awarded for defeating the monster, Devil Dragon. King Behemoth Awarded for defeating the monster, King Behemoth. Migelo Awarded for selling 1000 loot. Mimic? Unlock and buy all Monographs and Canopic Jar, also create and buy several Bazaar items to unlock. Montblanc Awarded for attaining (monster) chain level 50. Penelo Awarded for getting 100,000 gil. Rasler Awarded for mastering all character's license board. Reks Awarded for earning 500,000 clan points. Trickster Awarded for defeating the monster, Trickster. Ultima Awarded for defeating the esper, Ultima. Vaan Awarded for stealing 50 times from enemies. Vayne Awarded for using techniques 100 times. Vossler Awarded for obtaining every character's techniques. Yazmat Awarded for defeating the monster, Yazmat. Zodiac Awarded for defeating the esper, Zodiac.
her er alle de 30 figurene i Sky Pirates`Den
Lenke til kommentar
Er en liten mulighet for at vi snakker om to forskjellige hunts.

Nei, jeg tror nok at vi snakker om den samme.

8184700[/snapback]

Nei du tenker vel på den forvokste skillpadda? Den var vel i Site 2

8185102[/snapback]

Nei, det er nok samme. Jeg tar folk som skader 3000HP med lvl 12 folk jeg.

Lenke til kommentar

Historien i FF12 suger. Det har jeg funnet ut etter 49 timers spilling, vil tro jeg nærmer meg slutten snart. FF12 er uengasjerende, er ingen spenning knyttet til hva som skjer på slutten, jeg driter i hele Ivalice. Man føler ikke med characterene, og det er egentlig hipp som happ hva som skjer. Lite handling og mye slakting av random foes.

Har prøvd så godt jeg kan å engasjere meg i historien og like dette spillet, men klarer det bare ikke. Kommer til å fullføre bare på trass, det skal skje MYE på slutten før dette spillet blir bra. Det virket svært lovende i begynnelsen, men det blir aldri spennende.

At spillet blir lettere og lettere jo lengre du kommer gjør jo ikke saken bedre heller, bossene blir bare sinnsykt enkle etterhvert.

Strakk meg virkelig langt for å like dette spillet som en ihuga FF-fan, men til og med jeg må innrømme at storyen er møl. Kan ikke skjønne hvordan dette spillet fikk toppkarakterer. Men det FF12 skal ha at det meste annet enn historien er bra.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Historien i FF12 suger. Det har jeg funnet ut etter 49 timers spilling, vil tro jeg nærmer meg slutten snart. FF12 er uengasjerende, er ingen spenning knyttet til hva som skjer på slutten, jeg driter i hele Ivalice. Man føler ikke med characterene, og det er egentlig hipp som happ hva som skjer. Lite handling og mye slakting av random foes.

Har prøvd så godt jeg kan å engasjere meg i historien og like dette spillet, men klarer det bare ikke. Kommer til å fullføre bare på trass, det skal skje MYE på slutten før dette spillet blir bra. Det virket svært lovende i begynnelsen, men det blir aldri spennende.

At spillet blir lettere og lettere jo lengre du kommer gjør jo ikke saken bedre heller, bossene blir bare sinnsykt enkle etterhvert.

Strakk meg virkelig langt for å like dette spillet som en ihuga FF-fan, men til og med jeg må innrømme at storyen er møl. Kan ikke skjønne hvordan dette spillet fikk toppkarakterer. Men det FF12 skal ha at det meste annet enn historien er bra.

Synspunkter?

8191842[/snapback]

Faktisk veldig enig med deg. Jeg har selv hatt vanskeligheter med å bli engasjert og synes at historien er spennende. Jeg har heller ikke blitt ordentlig "glad" i karakterene, de er rett og slett litt for platte og kjedelige. Mulig jeg bare er bortskjemt med andre FF spill.

Lenke til kommentar

53, 50, 48, 51, 52, 43

8185810[/snapback]

8186841[/snapback]

Du kan kjøpe det i Old Archades.

Jeg syns historien i FFXII var bra jeg. Mye bedre enn det som finnes i de andre. FFX er det eneste som virkelig har klart å fått til noe bra, mens FFVIII prøvde men mislykket. FFXII gjør iallfall ett godt forsøk og klarer det ganske greit. Rollefigurene er jo interessante syns jeg. Jeg er ikke interessert i hva de har gjort før eller hvor fælt de har hatt de o.l. men personligheten og hva de er ute etter. Jeg er veldig fornøyd med dem. Spesielt voice acting-en. Sett bort ifra Vaan og Penelo, som ikke har noe med historien å gjøre, så syns jeg partyet i FFXII er en av de beste i serien. Jeg blir sikkert hengt i ett tre oppi skogen nå, men jeg må bare si at FF-serien generelt ikke har noe bra historie å tilby, med unntak av FFX og FFXII.

Endret av Strongbow
Lenke til kommentar

jeg bare lurer på om jeg er i en litt liten level når jeg har 25 25 25 12 12 14 i leveler. jeg har da alle quikings til alle utenom penelo og egentelig så syns jeg FFXII har en bra historie. bare at det skjer litt lite botenom de andre personene enn Ashe. og det er han som lagde FFVII og FFX som skal lage FFXIII?

Lenke til kommentar
men jeg må bare si at FF-serien generelt ikke har noe bra historie å tilby, med unntak av FFX og FFXII.

8193708[/snapback]

Hvor gammel er du? Når begynte du å spille final fantasy egentlig? FF6 og FF7 er de beste som finnes, mye bedre enn FF10! Å påstå at FF-serien har ikke noe bra historie å tilby, er helt koko i huet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...