Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Her er et BRA tips for dere som er kommet litt langt i spillet (40-50timer) og trenger gil fort :thumbup:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I The Feywood er det en savecrystal som ligger i området som heter (Antiquity's End). I området vest for (Antiquity's End) ligger (Walk of Dancing Shadow). Der finner du hovedsaklig Mirrorknights, men de andre monstrene (de få som er) er lett å unngå.

Derfor er det veeldig lett å få en fin chain = ) Gå og slakt Mirrorknights i (Walk of Dancing Shadow), gå tilbake til (Walk of Stolen Truths) gjennom (Antiquity's End) og så tilbake til (Walk of Dancing Shadow) igjen, og alle Mirrorknightsene har respawnet, og chainen din fortsetter. Tror chainen blir brutt hvis du saver.

Tingen er at Mirrorknights sin vanlige drop selger for 1150 gil. Du kan også stjele X-potions (bruk Thiefs Cuffs). Og, når du går opp i chain level får du multiple item drops, f.eks 4 stk av de til 1150 gil. Og du kan også få Mirror Mail (armor som du kan selge for 4000 gil) Tar vel 20-30 min å få 99 stk av de til 1150 gil, og er du heldig har du fått 10-20 Mirror Mail (kan faktisk få 4 sånne i en drop hvis du har høy chain level). Fikk 200k gil på 35 min :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er chain? kan det brukes til noe? hvor ser du chain levelen? hvordan bygge den opp?

8157734[/snapback]

Chain ("kjede" direkte oversatt) oppnår du ved å drepe samme type fiende hele tiden. Visst du f.eks dreper 5 skeletons på rad, får du chainlevel 5. Du ser det nede til høyre på skjermen når den bygges opp. Jo høyere chain, jo oftere "dropper" fienden items..

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
hva er chain? kan det brukes til noe? hvor ser du chain levelen? hvordan bygge den opp?

8157734[/snapback]

Chain ("kjede" direkte oversatt) oppnår du ved å drepe samme type fiende hele tiden. Visst du f.eks dreper 5 skeletons på rad, får du chainlevel 5. Du ser det nede til høyre på skjermen når den bygges opp. Jo høyere chain, jo oftere "dropper" fienden items..

8157882[/snapback]

derfor det kom Chain 3 nede i venstre år jeg drepte 3 av samme fiende da...

Lenke til kommentar

8157734[/snapback]

8157882[/snapback]

derfor det kom Chain 3 nede i venstre år jeg drepte 3 av samme fiende da...

8158409[/snapback]

Yeah, helt riktig :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen andre som synes at bossene blir lettere og lettere utover i spillet? Etterhvert som jeg har fått mye penger, augments og accessories, mer magi osv blir det bare lettere og lettere. Føler meg på ingen måte overlevlet i forhold til stedet jeg er på, men det blir bare for lett. Bare å sette opp gambits og lene seg tilbake omtrent. Men i begynnelsen av spillet kunne bossene være helt jævlige.

Lenke til kommentar
Noen andre som synes at bossene blir lettere og lettere utover i spillet? Etterhvert som jeg har fått mye penger, augments og accessories, mer magi osv blir det bare lettere og lettere.

8164723[/snapback]

Er du overrasket over dette? Etter at du levler og grinder så blir faktisk bosser lettere? Who knew?

Lenke til kommentar
Noen andre som synes at bossene blir lettere og lettere utover i spillet? Etterhvert som jeg har fått mye penger, augments og accessories, mer magi osv blir det bare lettere og lettere.

8164723[/snapback]

Er du overrasket over dette? Etter at du levler og grinder så blir faktisk bosser lettere? Who knew?

8164791[/snapback]

Vel..saken er jo at jeg knapt har levlet, men bare gått til og fra de stedene jeg skal..og allikevel blir det veldig lett...hadde jeg gått inn for å gå litt opp i level hadde jo bossene vært walkover. Vanskelighetsgraden på bossene stiger for sakte i forhold til du utvikler charachterene dine, selv uten grinding. Er jo vanlig at de vanskelige bossene kommer til slutt?

Lenke til kommentar

8164723[/snapback]

8164791[/snapback]

Vel..saken er jo at jeg knapt har levlet, men bare gått til og fra de stedene jeg skal..og allikevel blir det veldig lett...hadde jeg gått inn for å gå litt opp i level hadde jo bossene vært walkover. Vanskelighetsgraden på bossene stiger for sakte i forhold til du utvikler charachterene dine, selv uten grinding. Er jo vanlig at de vanskelige bossene kommer til slutt?

8165533[/snapback]

Jeg har det på helt motsatt måte. Jeg føler meg skikkelig underlevlet, til tross for at jeg har stoppet i flere timer tidligere, og bare grindet, for i det hele tatt å ha sjans på en boss. Når jeg leser her inne, og ser levlene til folk så blir jeg faktisk litt skremt over hvor langt bak jeg ligger...

Har spilt i totalt 40 timer:

Skal nå gå mot Archades, og folkene mine er rundt 26 (noen nede i 23).

Lenke til kommentar
Jeg har det på helt motsatt måte. Jeg føler meg skikkelig underlevlet, til tross for at jeg har stoppet i flere timer tidligere, og bare grindet, for i det hele tatt å ha sjans på en boss. Når jeg leser her inne, og ser levlene til folk så blir jeg faktisk litt skremt over hvor langt bak jeg ligger...

8165585[/snapback]

Høres ut som du har levlet hele gjengen, og ikke bare et main party. F.eks jeg har level 44,44,44,11,10,10 etter 49 timers spilling. Ellers må du ha løpt fra alt som er av monstre. :p

Lenke til kommentar
I tillegg til til å droppe oftere, dropper fienden også gjerne flere items på en gang. Har man en høy nok chain-level, kan drops gi deg liv og spells som Protect og Shell. :)

8165587[/snapback]

Det er en ting eg ikke viste før eg leste det her inne.

Så eg hadde aldri hatt over 26 eller no i chain før eg var lvl 27 xD

Så eg hadde aldri fått noen spells som drop :|

8165585[/snapback]

Høres ut som du har levlet hele gjengen, og ikke bare et main party. F.eks jeg har level 44,44,44,11,10,10 etter 49 timers spilling. Ellers må du ha løpt fra alt som er av monstre. :p

8165606[/snapback]

fyda du må jo lvle hele gjengen :p

Lenke til kommentar

8164723[/snapback]

8164791[/snapback]

8165533[/snapback]

Om ikke akkurat level, så var det snakk om mye augments, accessories og magi.. Klart dette gjør ting lettere.. Akkurat her er ikke level ALT.

Lenke til kommentar
I tillegg til til å droppe oftere, dropper fienden også gjerne flere items på en gang. Har man en høy nok chain-level, kan drops gi deg liv og spells som Protect og Shell. :)

8165587[/snapback]

Det er en ting eg ikke viste før eg leste det her inne.

Så eg hadde aldri hatt over 26 eller no i chain før eg var lvl 27 xD

Så eg hadde aldri fått noen spells som drop :|

8165585[/snapback]

8165606[/snapback]

fyda du må jo lvle hele gjengen :p

8165657[/snapback]

hehe ja ellers kommer du til å slite hvis du plutselig må bruke de som er i lvl 10 :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...