Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alastor: Ja, beklager. Tenkte det ikke var sååå tight =)

Uansett, virker som alle har main party? Jeg prøver å balansere exp utover hele partyet, så ingen blir så lav level at de bare blir liggende og støve.

8123385[/snapback]

Prøver å balansere, men Fran har veldig dårlig weap akkurat nå så hun ligger et par lvler bak alle andre, og Vaan som ligger et par lvler foran alle andre xD

Trenger å få bedre weap på Fran men har ikke penger til det, så må nok drepe litt mobs, hvilken bra plasser er det å tjene gil? Har kommet til Tchita Uplands.

Lenke til kommentar

Eit spørsmål for dei som har level 14-15 og oppover:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kor mange av dykk var det som klarte den første demonveggen når de kom inn i Tomb of Raithwall? Var sjølv level 15 når eg prøvde meg, men fann fort ut at det kom til å bli nesten umogeleg, med mindre eg ordna meg skikkeleg med quickenings først, har berre 3 level 1 quickenings til no. Den andre demonveggen gjekk fint då, og har ikkje spelt noko meir etter det.

Den fuglen utanfor var forresten latterleg enkel. Eg brukte bæra på den, og so quickenings. Plutseleg var den ekstremt død! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kor mange av dykk var det som klarte den første demonveggen når de kom inn i Tomb of Raithwall? Var sjølv level 15 når eg prøvde meg, men fann fort ut at det kom til å bli nesten umogeleg, med mindre eg ordna meg skikkeleg med quickenings først, har berre 3 level 1 quickenings til no. Den andre demonveggen gjekk fint då, og har ikkje spelt noko meir etter det.

Den fuglen utanfor var forresten latterleg enkel. Eg brukte bæra på den, og so quickenings. Plutseleg var den ekstremt død! :thumbup:

8134568[/snapback]

Jeg var vel rundt lvl 16-18 der, og hadde 3 lvl 1 quickenings. Prøvde flere ganger, men lyktes sånn akkurat ikke i å ta den første. Så jeg orka ikke prøve mer. :p Nr. 2 gikk lett da.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Trenger å få bedre weap på Fran men har ikke penger til det, så må nok drepe litt mobs, hvilken bra plasser er det å tjene gil? Har kommet til Tchita Uplands.

8134273[/snapback]

Gå tilbake til Phon Coast, Hunters Camp. I området rundt der finner Bagoly (?). De gående fuglene :p Equip Thief's Cuffs og stjel i vei. Du kan stjele Bundle of Feathers (850 gil) som er det vanlige, går i 8/10 tilfeller, 480 gil (mer sjeldent), og et våpen som kan selges for 4000 gil (ganske sjeldent, får kanskje 2-4 stk i timen.)

Gå med Haste og sett battlespeed til det høyeste. Fikk ca 120k gil på en time.

Lenke til kommentar

Tips til de som tar Demon Wall 1 + 2

Når du har defeatet begge demon wallsa så går du helt tilbake og saver. Deretter så går du tilbake og ser der hvor den første demonveggen var. Der er det en skinnende grønn knapp man kan trykke på (tror den var grønn :hmm: ). Når det er gjort blir begge veiene du ser på hver side av der du nå står åpne (man kan ikke se denne veien på kartet). Du går nå en av veiene (likegyldig hvilken), og følger den helt til du kommer på toppen (begge veiene fører til det samme stedet). Her vil du med stor sannsynlighet finne en kiste. Og ca halvpartene av gangene så vil det ligge et sverd med navn Demonsbane, som har 59 i attack (1h) Om sverdet eller kisten ikke er der vil jeg anbefale deg å reloade, da dette sverdet er svært så nyttig å ha så tidlig i spillet.
Endret av manamind
Lenke til kommentar

8134568[/snapback]

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ta den jækla veggen uansett. Etter en god del forsøk fikk jeg et par brukbare quickening chains, og det var hasta la vista til veggen. Jeg loada og sava helt til jeg fikk 2 demonbanes, som er kjekke å ha ennå, mange timer senere.
Lenke til kommentar

8134568[/snapback]

Jeg bestemte meg for at jeg skulle ta den jækla veggen uansett. Etter en god del forsøk fikk jeg et par brukbare quickening chains, og det var hasta la vista til veggen. Jeg loada og sava helt til jeg fikk 2 demonbanes, som er kjekke å ha ennå, mange timer senere.

8138987[/snapback]

bare prøv å få tak i "deathbringer" sverdet i starten du;) det rocker hardt! fikk den i lvl 25 eller noe;) det rocker hardt men jævli vanskelig å få tak i:) det er lvl 39 sverd da så:p

er lvl 31 nå og bruker det fortsatt;)

Endret av icedragon1990
Lenke til kommentar

Jeg prøvde Final Fantasy XII i helga når jeg var oss broren min og da oppdaget jeg at det var litt flimrete grafikk når man går rundt. og jeg lurer da på om det kan være på grunn av skjerm størelsen eller er det sånn for alle.

han har 40 tommer tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde Final Fantasy XII i helga når jeg var oss broren min og da oppdaget jeg at det var litt flimrete grafikk når man går rundt. og jeg lurer da på om det kan være på grunn av skjerm størelsen eller er det sånn for alle.

8139189[/snapback]

hmm tror det bare er visse steder i spillet det er sånn.. men skal ikke klage på det når det er den NYDELIGE grafikken i filmer og ellers in-game :love:

Lenke til kommentar

8139189[/snapback]

hmm tror det bare er visse steder i spillet det er sånn.. men skal ikke klage på det når det er den NYDELIGE grafikken i filmer og ellers in-game :love:

8139415[/snapback]

Jeg ser dette både på min 37" lcd og 28" crt - og jeg irriterer meg over dette :).

Ser ut til å være stooooor mangel på anti-aliasing, slik at alle kanter blir veldig hakkete og flimrete. Når spillet da er så detaljert som det er, så oppstår alt dette.

Synd, men man tåler det nok :).

Lenke til kommentar
Alastor: Ja, beklager. Tenkte det ikke var sååå tight =)

Uansett, virker som alle har main party? Jeg prøver å balansere exp utover hele partyet, så ingen blir så lav level at de bare blir liggende og støve.

8123385[/snapback]

Jeg kjører Vaan, Basch og Ashe som mainteam, og Balthier, Fran og Penelo som 2nd.

Kjører 2 lvler på et team før jeg bytter, så alle holder lik lvl.

8123845[/snapback]

Det er det jeg gjør også. :) Så til spørsmålet: Stacker Technicks som senker fiendens status? Et eksempel: Er det mulig å bruke den technicken som senker fiendens defense (husker ikke navnet) flere ganger for å få støre effekt? Eller hjelper det ikke å bruke flere ganger?

For øvrig har jeg også lagt merke til den såkalte flimringen, også spesielt i byer og der lange rette linjer forekommer. Litt kjipt, men ikke noe jeg ergrer meg over.

Lenke til kommentar

8134273[/snapback]

Gå tilbake til Phon Coast, Hunters Camp. I området rundt der finner Bagoly (?). De gående fuglene :p Equip Thief's Cuffs og stjel i vei. Du kan stjele Bundle of Feathers (850 gil) som er det vanlige, går i 8/10 tilfeller, 480 gil (mer sjeldent), og et våpen som kan selges for 4000 gil (ganske sjeldent, får kanskje 2-4 stk i timen.)

Gå med Haste og sett battlespeed til det høyeste. Fikk ca 120k gil på en time.

8137532[/snapback]

høres bra ut, takker :)

Endret av Zippio
Lenke til kommentar

8139189[/snapback]

8139415[/snapback]

Jeg ser dette både på min 37" lcd og 28" crt - og jeg irriterer meg over dette :).

Ser ut til å være stooooor mangel på anti-aliasing, slik at alle kanter blir veldig hakkete og flimrete. Når spillet da er så detaljert som det er, så oppstår alt dette.

Synd, men man tåler det nok :).

8139509[/snapback]

huff synd da får jeg vel det sånn når jeg kjøper det.

jeg har ikke mer enn 20+ og noe. men alt annet er veldig bra. jeg tror faktisk at den grafiske moteren i ps2 er for dårlig til å takle det med AA

så når ps3 blir det vel ikke så flimrete:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...