Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Har ikke flyttet meg så mye på License-Boardet, flytter meg som regel bare når jeg har EQ/magi jeg ikke kan bruke. Alle folka har 200LP eller mer...

8113207[/snapback]

Du bør bruke de på augments! Augments er svært svært viktig for at du skal gjøre deg sterkere. Ekstra hp, sterkere slag, bedre blokking osv.

Utrolig viktig, som sagt.

8113458[/snapback]

I second that, noen augments gir deg for eksempel flere hundre ekstra HP. I tillegg finnes blant annet en augment som gjør deg 10% raskere (ikke til å løpe), en som kutter ned på mp som trengs for magick, osv osv osv. Veldig nyttig.

Endret av Emoelg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt alt på augments, og så på magi jeg trenger på noen, og på det utstyret jeg har tilgang til.

Pluss at så og si alle nå har 3 quickenings, jeg er lvl 29 atm. Med godt over 2000hp på en del, og føler folka mine dasker heftig rompe da jeg ikke sliter med noen bosser (har akkurat grusa en boss på et angrepet fjell).

Lenke til kommentar
Det er nok feil - til ein viss grad.

Dess fleire Quickenings du har - dess meir manapoints får karakteren din.

I mitt tilfelle er det Fran som har mest MP - ialt dobbelt så mykje som dei andre. Rett og slett fordi ho har to Quickenings medan dei andre har førebels ein...

8081771[/snapback]

Stemmer fortsatt ikke... :roll:

Hos meg har hverken Fran eller Penelo quickenings, de er samme lvl. Tar jeg vekk alt utstyre fra dem (eller utstyrer dem likt), har fortsatt Penelo 12 MP poeng mer enn Fran..Og nesten dobbelt så mye som Basch som faktisk har quickening, så den teorien din holder ikke mål desverre! :p

8082239[/snapback]

Når du får 2 quickenings, dobles mp-baren din.

8085337[/snapback]

Den dobles jo ikke bokstavelig talt? Du får jo ikke dobbelt så høy max MP, og når den blir tom, ja da er du jo tom. Starter ikke på en "ny" MP bar. Eneste forskjellen jeg har merket, er at den blir orange... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen som gidder å fortelle meg mer om FF11??....

har aldri orket å prøve det siden det er mmorpg.

Åssen kamp system er det?..."wow lookalike"

mer en charater om gangen?.....trur jeg har sett hint til det her..=/

Og si meg litt mer om dette spillet...denne tråden har fått meg litt mer intresert...

8113437[/snapback]

Jeg kan hverfall si at det ikke er WoW aktig. Jeg har akkurat startet opp med FFXI igjen etter å ha slettet og fryst WoW-kontoen min, og FFXI er ikke sånn "EZ-mode" sånn som WoW. Det er liksom vanskelig allerede på lvl 10. FFXI har mer innhold, og etter det jeg har hørt (har ikke spilt så veldig mye =p) så kan bossen faktisk ta opp til flere timer.

Men nå skal jeg ikke oversnakke meg her og si ting jeg ikke vet =p

Lenke til kommentar
Det er nok feil - til ein viss grad.

Dess fleire Quickenings du har - dess meir manapoints får karakteren din.

I mitt tilfelle er det Fran som har mest MP - ialt dobbelt så mykje som dei andre. Rett og slett fordi ho har to Quickenings medan dei andre har førebels ein...

8081771[/snapback]

Stemmer fortsatt ikke... :roll:

Hos meg har hverken Fran eller Penelo quickenings, de er samme lvl. Tar jeg vekk alt utstyre fra dem (eller utstyrer dem likt), har fortsatt Penelo 12 MP poeng mer enn Fran..Og nesten dobbelt så mye som Basch som faktisk har quickening, så den teorien din holder ikke mål desverre! :p

8082239[/snapback]

Når du får 2 quickenings, dobles mp-baren din.

8085337[/snapback]

Den dobles jo ikke bokstavelig talt? Du får jo ikke dobbelt så høy max MP, og når den blir tom, ja da er du jo tom. Starter ikke på en "ny" MP bar. Eneste forskjellen jeg har merket, er at den blir orange... :dontgetit:

8114040[/snapback]

Om den ikke dobles, så øker ihvertfall max mp betraktelig ved 2 quickenings. Desuten så blir ikke mpbar oransje da. Såvidt jeg husker blir den oransje ved 1 Q. Når en person får 2 Q, så deles mpbar i to, i tilleg til at du får mer maxmp øker. Ved 3 Q så deles mpbar i 3 deler og enda høyere maxmp. Dette henger vel sammen med at når en figur bruker en Q i kamp, så brukes opp en bit av mpbar.

Lenke til kommentar
Den dobles, bokstavelig talt. Og jo - du starter på en ny mpbar når den første er tom.

I menyen vil det feks vises mp: 160/80, hvor 80 er "maks", men siden fyren har quickening så har han faktisk hele 160.

8114743[/snapback]

Beklager, jeg som har misforstått (og lest feil! :p )! Jeg har bare 1 quickening på karakterene, og da blir den jo ikke doblet nei. Må fixe en quickening til på Fran og Penelo da, så de får dobblet opp. 3-4 black magic kast og et par "cure" så er jo MP baren tom! :!:

Lenke til kommentar
Helvete, sliter med den blomsterdragen i den skogen som ligger like ved den derre Vieira landsbyen.

Hehe, blir sånn at jeg glemmer navnene etter å ikke ha spillt i noen dager.  :D

8116781[/snapback]

:!: Blomsterdragen. Den heter

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Elder Wyrm.
Blomsterdragen tok jeg med Balthier (Level 28), Ashe (Level 27) og Penelo (Level 27).
Lenke til kommentar
Helvete, sliter med den blomsterdragen i den skogen som ligger like ved den derre Vieira landsbyen.

Hehe, blir sånn at jeg glemmer navnene etter å ikke ha spillt i noen dager.  :D

8116781[/snapback]

Første bossen jeg sleit litt med faktisk. Men må si det var litt deilig å endelig få slite litt for penga.

Lenke til kommentar

Tips hvis levlingen går sakte: (35-40 timer ut i spillet)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I Tchita Uplands kan Coeurls droppe Embroidered Tippers, som gir dobbel EXP. Er rare drop, så det kan ta litt tid å få tak i en. Bruk Thief's Cuffs så går det mye raskere. Fikk to stk på 3 min :w00t:
Lenke til kommentar
Hvilken level var dere i da dere kom til (et sted et godt stykke ute i spillet)

Sochen Cave Palace?

Vær så snill og legg inn spoilertags - ok? ~Moderator

8116165[/snapback]

Level 34/35 med main partyet

Lenke til kommentar
Alastor: Ja, beklager. Tenkte det ikke var sååå tight =)

Uansett, virker som alle har main party? Jeg prøver å balansere exp utover hele partyet, så ingen blir så lav level at de bare blir liggende og støve.

8123385[/snapback]

ja det prøver jeg også:D

men har vaan som hoved;)

Lenke til kommentar
Alastor: Ja, beklager. Tenkte det ikke var sååå tight =)

Uansett, virker som alle har main party? Jeg prøver å balansere exp utover hele partyet, så ingen blir så lav level at de bare blir liggende og støve.

8123385[/snapback]

Jeg kjører Vaan, Basch og Ashe som mainteam, og Balthier, Fran og Penelo som 2nd.

Kjører 2 lvler på et team før jeg bytter, så alle holder lik lvl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...