Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja en er mye "fattigere" i FFXII enn hva man har vært tidligere. Før kunne man bare spille 1 time på der hvor man var og ha mer enn nok råd til de dyreste itemsa. Her er en nødt å bruke en evighet for å få råd til alt. Jeg sliter skikkelig for å prioritere weapons, armor, spells o.s.v. Blir ofte til at jeg grinder litt ekstra for å få råd til mer. Jeg satser mer på damage enn armor så blir ofte å bruke pengene på weapons og gi folkene 2hånds våpen.

Jeg er også slik at jeg drar ALDRI fra ett sted før jeg har kjøpt så og si alle spellsa. Er noen få spells jeg ikke bryr meg om, men har som oftest ikke samvittighet å dra noen steder før jeg har kjøpt inn alt.

Lenke til kommentar

Berserk skal kureres med esuna, eller remedy om du har litt remedy lore.

Når det gjelder gil så er det litt trøblete ja, og det er etter min mening veldig veldig positivt :). For da ser man at man må prioritere.

Et veldig godt tips for raske gil om du har kommet til en jungel:

Drep kattene som er helt på begynnelsen av jungelen, igjen og igjen og igjen, og stjel masse fra de. De dropper en courl pelt eller noe slikt, som selges for 500g stykket. Jeg tjente 50 000,- på en halvtime med dette, og de går raskt og enkelt ned :)).

Lenke til kommentar

Takk Alastor

Dette må prøves... når jeg kommer dit da. Ikke vært i en jungel enda.

Hvilken lvl var du da?

EDIT

Så på en oversikt at jeg skal være der iløpet av 1-2 timer, så er ikke da lenge igjen ;)

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Takk! Du vet vel ikke hva jungelen heter, Alastor? Og et spm til: Er all loot merchant food?

Noe jeg forresten har brukt til å skaffe gil er

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ogir yensa sandsea, vest for rabanastre: utrlig mange fiender av samme type, får utrolig høye chains. Ulempen er at det de dropper ikke er verdt noe særlig.
Endret av Emoelg
Lenke til kommentar

All loot bør selges, utenom Teleport Stones. Det kan være lurt å beholde noen Grysahl Greens også. Spillet husker også hva du har solgt, slik at du får kjøpt ting på bazar selv om du ikke selger alle ingrediensene på en gang.

Jungelen:

Heter Golmore
Lenke til kommentar

Emoelg:

Husker ikke første gang jeg spilte igjennom spillet, men tror lvl 30 +. Men andre gang var jeg på et ganske høyt lvl. (50+) Det er ikke nødvendig å banke Bomb King for å fullføre spillet, så jeg spilte litt mer i mq og så kom jeg tilbake og tok han senere. Det er jo en oransje savecrystal rett ved, så det er ikke noe stress å komme tilbake.

Ellers finner du ikke noen liste om ingrediensene i selve spillet så vidt jeg vet. Men du finner sikkert en liste på www.gamefaqs.com.

Lenke til kommentar
Hoho! jeg har spilt FF i maaange år også har jeg ikke sett denne tråden før nå!?  :ohmy:

Sitter å spiller FF12 nå, også lurte jeg på hvilken lvl og playtime dere hadde/har når dere kom til Stilshrine of Miriam?  :)

8091397[/snapback]

Akkurat kommet der, lvl 26 og 28 timer playtime

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...