Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Tror jeg forstår quickenings sånn halvveis nå. Men jeg har aldri fått sånn mist charge, hvor kommer den meldinga opp? hva trykker jeg på?

Kommer samme sted som "Quickenings", litt avhengig hvor mange karaktere som har lært "Quickenings". Ser du ikke "Mist charge" der, må du trykke R2 for å "shuffle". Synes selv dette er fryktelig vanskelig, og får sjeldent "shuffla" fram det jeg vil ha før tia går ut! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byrjar å digge FF12 for fullt no etter 10timar speletid! (Mykje rot og kaos på vegen dit men pytt pytt :p )

Uansett, kva har dykk brukt dei forskjellige karakterane til?

Hos meg har eg brukt Vaan som ein teknikkar kombinert med våpen/armor.

Penelope som all-out healer.

Ashe som Paladin (sterk i melee og litt green magick)

Fran som Black mage.

Balthier som ranged og litt div.

Og til slutt Basch som close combat -våpen og rustninger...

Tok meg ein stund å komme inn i dette med Quickenings osv, men det kjem seg etterkvart!

Einaste minuset så langt må være musikken...Ikkje noko som sit igjen etter du har lagt frå deg spelet, menmen..

Lenke til kommentar

Har vært en del snakk om at karakterene i FF XII ikke er unike i den forstand at de har spesifiserte roller slik som tidligere FF spill. Det som plutselig slo meg i går, er at Fran som mange bruker som healer/mage, har mindre MP enn f.eks Vaan, Ashe og Penelo, selv om de er samme lvl og bruker samme utstyr! Og Basch (eller var det Balthier) har jo enda mindre enn Fran igjen! Dette betyr jo at karakterene ikke har HELT lik forutsetning for å bli healer, mage, tank o.s.v... :hmm:

Så i mitt tilfelle, så er faktisk ikke Fran en god karakter å bruke som healer/mage. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget dette tidligere men men... :!:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Har vært en del snakk om at karakterene i FF XII ikke er unike i den forstand at de har spesifiserte roller slik som tidligere FF spill. Det som plutselig slo meg i går, er at Fran som mange bruker som healer/mage, har mindre MP enn f.eks Vaan, Ashe og Penelo, selv om de er samme lvl og bruker samme utstyr! Og Basch (eller var det Balthier) har jo enda mindre enn Fran igjen! Dette betyr jo at karakterene ikke har HELT lik forutsetning for å bli healer, mage, tank o.s.v... :hmm:

Så i mitt tilfelle, så er faktisk ikke Fran en god karakter å bruke som healer/mage. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget dette tidligere men men... :!:

8081636[/snapback]

oh bra flere info ting som hjelper emg til når jeg skal spille :D

Lenke til kommentar

Det er nok feil - til ein viss grad.

Dess fleire Quickenings du har - dess meir manapoints får karakteren din.

I mitt tilfelle er det Fran som har mest MP - ialt dobbelt så mykje som dei andre. Rett og slett fordi ho har to Quickenings medan dei andre har førebels ein...

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle er det Fran som har mest MP - ialt dobbelt så mykje som dei andre. Rett og slett fordi ho har to Quickenings medan dei andre har førebels ein...

8081771[/snapback]

Kult! Så da bør jeg skynde meg til quickenings, om ikke annet for å få mer mana til folka mine :)

Lenke til kommentar

8081771[/snapback]

Stemmer fortsatt ikke... :roll:

Hos meg har hverken Fran eller Penelo quickenings, de er samme lvl. Tar jeg vekk alt utstyre fra dem (eller utstyrer dem likt), har fortsatt Penelo 12 MP poeng mer enn Fran..Og nesten dobbelt så mye som Basch som faktisk har quickening, så den teorien din holder ikke mål desverre! :p

Lenke til kommentar

Children of Ivalice

Genial side om man trenger info om FF12. Den har kanskje vært oppe iløpet av tråden, men orker ikke å lese igjennom så mange sider.

Har er selv bare lvl 22-23. Synes det er så mye ørken, holder på å bli gal. Og de som sier at FF12 ikke er Star Wars ripoff, har ikke spilt FF12, bare jeg så introen tenkte jeg på Star Wars med engang.

Burde kalt spillet Star Wars Fantasy. :p

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

8081771[/snapback]

Hos meg har hverken Fran eller Penelo quickenings, de er samme lvl. Tar jeg vekk alt utstyre fra dem (eller utstyrer dem likt), har fortsatt Penelo 12 MP poeng mer enn Fran..Og nesten dobbelt så mye som Basch som faktisk har quickening, så den teorien din holder ikke mål desverre! :p

8082239[/snapback]

Når du får 2 quickenings, dobles mp-baren din.

Lenke til kommentar

8081771[/snapback]

8082239[/snapback]

Når du får 2 quickenings, dobles mp-baren din.

8085337[/snapback]

Skjønner det, men tenker på når de er uten quickenings og samme lvl. De er har fortsatt ikke samme maks MP..

Lenke til kommentar

Hvis du synes det går treigt å skaffe loot/gil, så er Thief's Cuffs tingen. Kan stjele opptil 3 items om gangen, og du stjeler oftere rare items/våpen.

Kjøpte den ved (minor spoiler, 25-30timer ut i spillet)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mt. Bur-Omisace for 3k gil, rett ved teleport crystallen
Lenke til kommentar
det virker som om at man må være i en mye høyere lvl for og nå 999 mp her enn i de andre FF spillene kan noen begrunne dette?

8083485[/snapback]

nei, for når du får quickening nr 2 så får karakteren dobbelt så mye mp som den i utangspunketet har og ved quickening nr 3 så får man tre ganger så mye som man i utgangspunktet har. altså, man trenger i bunn og grunn egentlig bare 333 max mp (uten quickenings) for å få 999.

booyah!

Lenke til kommentar

Angående forskjellig mengde mp hos forskjellige karakterer, så vil jo dette variere selv med quickenings. Skal man sammenligne karakterer må jo dette gjøres uten påvirkning fra noe annet. Går ikke å sammenligne to personers høyde hvis den ene står på stylter ^^

Uansett, 30 timer inn i spillet med lvl 25/26, og dette er dritfett! Elsker spillet så langt.

To spm:

Er det vanlig å slite sånn med gil? Sier ikke at dette er dumt. Og JA, jeg selger loot.

Hvorfor er Guns så sykt dårlig i forhold til andre våpen i samme lisensklasse/prisklasse?

Lenke til kommentar
Angående forskjellig mengde mp hos forskjellige karakterer, så vil jo dette variere selv med quickenings. Skal man sammenligne karakterer må jo dette gjøres uten påvirkning fra noe annet. Går ikke å sammenligne to personers høyde hvis den ene står på stylter ^^

Uansett, 30 timer inn i spillet med lvl 25/26, og dette er dritfett! Elsker spillet så langt.

To spm:

Er det vanlig å slite sånn med gil? Sier ikke at dette er dumt. Og JA, jeg selger loot.

Hvorfor er Guns så sykt dårlig i forhold til andre våpen i samme lisensklasse/prisklasse?

8088757[/snapback]

Hehe, gil er mangelvare i dette spillet ja. En må virkelig jobbe for de. Og hva tenker du på med at guns er dårlig? Lav attackpower? Tror ikke damage blir gitt utifra attackpower når en snakker om guns gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...