Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ute nå.

Har en masse ting jeg har stjålet/tatt med fra døde fiender. F.eks. grønn gugge fra Flans, fulgefjær, skrapmetall etc. Kan jeg bare selge alt i hop, eller får man bruk for noe av det senere i spillet? Er ganske gode priser for mye av det.

Lenke til kommentar

Loot skal selges ja, bortsett fra teleport stones. Det står jo til og med i spillets instruksjonsbok at man skal selge loot. :wee:

Jeg er i dårlig humør nå. Skulle spille litt XII etter middag. Starter opp spillet, velger load game og får vite at save-gamen er ØDELAGT. Den 20 timer lange saven min er po**er meg ØDELAGT. Det skulle ikke vært lov. Har ikke lyst å begynne på nytt nå heller..

This data is corrupted. Loading failed.

8071390[/snapback]

Skikkelig surt det der Dunedain. :( Har opplevd det selv med savefiler på andre spill. (Heldigvis aldri på store spill som Final Fantasy).

Et tips for fremtiden er vel å jevnlig lagre ting til en ekstra savefil sånn at du har noe å gå tilbake til om du er så uheldig som det du var nå.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Lurer på et par ting til jeg. Jeg er på (liten spoiler) Leviathan. Jeg har tre folk på level 10 og en på 9. Er det for lavt syns dere?

Også en ting til, jeg har fått meg en quickening, og når jeg bruker den står det f.eks R2 shuffle. Betyr det at jeg skal holde inne knappen eller trykke fort eller..?

Lenke til kommentar

Tror ikke du er for lavt i nivå.

Angående "shuffle": Superangrepsystemet i Final Fantasy XII fungerer slik:

Angrep kan lenkes sammen, og du kan ha opptil tre figurer med i samme angrep, gitt at hver av dem har låst opp minst første nivå for sine superangrep på lisensbrettet.

Du vinner ekstra skade ved å binde sammen visse kombinasjoner av angrep: Den enkleste komboen er for eksempel at du utfører tre førstenivåangrep som en del av totalangrepet. Det er derfor ofte at du vil ønske deg enkelte angrep mer enn andre.

Det som skjer når du starter et angrep, er at spillet deler ut en ny "hånd" med mulige superangrep på alle de figurene du bruker. Det er tilfeldig hvor sterke angrep som havner på hver av figurene. Hvis du finner noe du kan bruke for å bygge komboen du prøver på, så gjelder det å velge dette så raskt som mulig for å spare tid. Men hvis du ikke finner noe du kan bruke, kan du forsøke å trykke R2 for å "dele ut en ny hånd", hvor du kanskje finner det du vil ha.

Ulempen er naturligvis at det tar en god slump av den korte tida du har til rådighet, og at du heller ikke etter en slik "omstokk" er garantert å få det du vil ha.

Hvis du bare har én figur med superangrep så langt, så blir dette mye mindre taktisk. Da bør du bare bruke det gitte angrepet, og deretter håpe på at du får alternativet "mist charge", eventuelt be om omstokk inntil du får det.

Det hele blir heldigvis mer meningsfylt etter at du får flere figurer som kan bidra.

Lenke til kommentar

NÅ er jeg så forbanna at jeg kunne ha drept noen :mad:

jeg har mista alt som heter save-filer til ALLE PS2 spillene mine!

FFX på over 150 timer, FFX-2 på mellom 50-100, Kingdom hearts 2 på x anntall timer, FFXII på sykt mange timer, dirge of cerberus på mange timer, okami (som alt startet med), shadow of the colossus....osv..

å ikke tro at jeg bare hadde en fil til hvert spill!!

F*** :mad::mad:

kan man klare å finne igjen disse filene noe sted?

Endret av Leahlinn
Lenke til kommentar

Velkommen i klubben Leahlinn...

Jo, suger å miste saver. Starta på nytt nå jeg. Har akkuratt skaffa meg den solstrålesteinen. Forbanna kjipt å bruke 3-4 slag på sånne "fattige" monstre som jeg drepte med et slag. Blitt drept mange ganger også, for har har prøvd meg på noen større monstre og glemt at det ikke er den første saven min... Gleden har forsvunnet fra XII for øyeblikket for meg. Den kommer nok tilbake om 18 spilltimer til. Det er det jeg håper på.

Har begynte å save to saves på FF nå jeg - det burde alle gjøre hvis ikke kan dere dele min skjebne.

Lenke til kommentar
Tror ikke du er for lavt i nivå.

Angående "shuffle": Superangrepsystemet i Final Fantasy XII fungerer slik:

Angrep kan lenkes sammen, og du kan ha opptil tre figurer med i samme angrep, gitt at hver av dem har låst opp minst første nivå for sine superangrep på lisensbrettet.

Du vinner ekstra skade ved å binde sammen visse kombinasjoner av angrep: Den enkleste komboen er for eksempel at du utfører tre førstenivåangrep som en del av totalangrepet. Det er derfor ofte at du vil ønske deg enkelte angrep mer enn andre.

Det som skjer når du starter et angrep, er at spillet deler ut en ny "hånd" med mulige superangrep på alle de figurene du bruker. Det er tilfeldig hvor sterke angrep som havner på hver av figurene. Hvis du finner noe du kan bruke for å bygge komboen du prøver på, så gjelder det å velge dette så raskt som mulig for å spare tid. Men hvis du ikke finner noe du kan bruke, kan du forsøke å trykke R2 for å "dele ut en ny hånd", hvor du kanskje finner det du vil ha.

Ulempen er naturligvis at det tar en god slump av den korte tida du har til rådighet, og at du heller ikke etter en slik "omstokk" er garantert å få det du vil ha.

Hvis du bare har én figur med superangrep så langt, så blir dette mye mindre taktisk. Da bør du bare bruke det gitte angrepet, og deretter håpe på at du får alternativet "mist charge", eventuelt be om omstokk inntil du får det.

Det hele blir heldigvis mer meningsfylt etter at du får flere figurer som kan bidra.

8076206[/snapback]

Sorry, men det forstod jeg lite av... Hvordan vet jeg hvilke kombinasjoner som er gode? Hvordan finner jeg ut om jeg bør være fornøyd med hånda eller bruke R2? Kommer det en forklaring på noe av dette senere i spillet?

Til nå har jeg bare en quickening, og det er Basch sin som heter fulminating darkness, og jeg har tenkt å bruke den på Ghis (sliter veldig med han)

Lenke til kommentar
Velkommen i klubben Leahlinn...

Jo, suger å miste saver. Starta på nytt nå jeg. Har akkuratt skaffa meg den solstrålesteinen. Forbanna kjipt å bruke 3-4 slag på sånne "fattige" monstre som jeg drepte med et slag. Blitt drept mange ganger også, for har har prøvd meg på noen større monstre og glemt at det ikke er den første saven min... Gleden har forsvunnet fra XII for øyeblikket for meg. Den kommer nok tilbake om 18 spilltimer til. Det er det jeg håper på.

Har begynte å save to saves på FF nå jeg - det burde alle gjøre hvis ikke kan dere dele min skjebne.

8076889[/snapback]

takk takk...

problemet mitt er at jeg har mistet helt lysten til å starte helt på nytt med ikke bare FFXII, men alle de andre spillene også..

har ikke tid, skole, eksamen og russetid

Endret av Leahlinn
Lenke til kommentar
takk takk...

problemet mitt er at jeg har mistet helt lysten til å starte helt på nytt med ikke bare FFXII, men alle de andre spillene også..

har ikke tid, skole, ekasamen og russetid

8076914[/snapback]

Skjønner hva du mener. Jeg elsket FF, og spilte gjerne selv bare for noen få minutter. Men etter at saven forsvant, forsvant hele spillegleden. Kjipt å gå gjennom det samme som jeg gikk gjennom for en uke sia. Jeg vet at om "bare" 18 timer, så kommer jeg til å være sånn ca der jeg var. Men det hjelper ikke når det ikke frister å spille de 18 timene.

Skole, examen og russetid står i kø her også fremover.

Lenke til kommentar
Sorry, men det forstod jeg lite av... Hvordan vet jeg hvilke kombinasjoner som er gode? Hvordan finner jeg ut om jeg bør være fornøyd med hånda eller bruke R2? Kommer det en forklaring på noe av dette senere i spillet?

Til nå har jeg bare en quickening, og det er Basch sin som heter fulminating darkness, og jeg har tenkt å bruke den på Ghis (sliter veldig med han)

8076902[/snapback]

Så vidt jeg vet sier vel ikke spillet fra om hva slags angrep du bør kombinere. Igrunn ganske merkelig, det der, men GameFAQs er din venn. Finnes en egen quickening-guide der.

Som sagt, så lenge du bare har en figur å bruke superangrep med så er det ikke all verden du kan gjøre. Du vil ønske å lade opp magipoengene til Basch, ergo ser du etter at det står "mist charge". Hvis det ikke gjør det, prøver du å trykke R2 for å prøve igjen.

Prøv å få åpnet flere av figurenes evner, så vil du se mer av systemet.

Lenke til kommentar
så du hadde en save på litt mer enn 18? og nå prøver du å komme deg opp til det punktet igjen..

den saven jeg spilte på nå sist var på over 60 timer.... tar litt tid før jeg får tilbake gleden :(

8077024[/snapback]

Ikke frekk ment, men dersom du har rundet spillet, så syns jeg det er værre å miste en save som er midt inni spillet.

Lettere å starte på nytt når du har rundet et spill, enn når du har mistet saven midt inni (min mening).

Selvsagt kjipt alikevel. Håper gleden kommer tilbake for deg :)

Lenke til kommentar
så du hadde en save på litt mer enn 18? og nå prøver du å komme deg opp til det punktet igjen..

den saven jeg spilte på nå sist var på over 60 timer.... tar litt tid før jeg får tilbake gleden :(

8077024[/snapback]

Ikke frekk ment, men dersom du har rundet spillet, så syns jeg det er værre å miste en save som er midt inni spillet.

Lettere å starte på nytt når du har rundet et spill, enn når du har mistet saven midt inni (min mening).

Selvsagt kjipt alikevel. Håper gleden kommer tilbake for deg :)

8077072[/snapback]

har aldri rundet spillet, sluttet med spillinga i noen måneder også startet igjen :(

Lenke til kommentar

8076902[/snapback]

Du vil skjønne det med en gang du får quick. på 3 folk - jeg skjønte ikke døyten før jeg fikk dette selv.

Heldigvis går dette raskt, bare manøvrer 3 folk mot sine nærmeste quickenings mens du sloss mot alle fiendene i skipet :).

Lenke til kommentar

Nok en gang må jeg bare si at jeg misuner dere som har FFXII gleder meg så enormet til jeg har fått kjøpt det da skal jeg sitte og spille både dag og natt og jeg håper jeg har lest nok i denne tråden til at jeg kjønner license systemet.

nå er det ikke emr en 5 dager :D :D :D:p

Lenke til kommentar
Nok en gang må jeg bare si at jeg misuner dere som har FFXII gleder meg så enormet til jeg har fått kjøpt det da skal jeg sitte og spille både dag og natt og jeg håper jeg har lest nok i denne tråden til at jeg kjønner license systemet.

8078092[/snapback]

kjøpte det på fredagen jeg :D har spilt det i 10 timer nå og er sinsykt fornøyd:D det er syyyykt bra:D

Lenke til kommentar

8078092[/snapback]

kjøpte det på fredagen jeg :D har spilt det i 10 timer nå og er sinsykt fornøyd:D det er syyyykt bra:D

8078117[/snapback]

ååå.... ikke misunn meg mer da. skal kjøpe det på fredagen som kommer vis jag har fått lønna mi til tiktig tidspunkt da. (noe som jeg aldri gjør)

Lenke til kommentar

Tror jeg forstår quickenings sånn halvveis nå. Men jeg har aldri fått sånn mist charge, hvor kommer den meldinga opp? hva trykker jeg på?

Må bare si at jeg utrolig fornøyd med dette spillet. Jeg digget FF som mindre, men jeg ble nok ganske lei av den vanlige turbaserte kampen tidligere FF-spill tilbydde, etter 7-10. FF12 sitt kampsystem var et herlig friskt pust, og jeg kan gladelig fortelle at jeg brenner for rollespill igjen:)

Jeg forstår ikke de som synes at FF12 er skuffelse for det bruker et annet kampsystem. Slutt å være så fordømmende, og slutt og klor dere fast til alt som "skal være med" i et FF-spill. Forandring fryder!

Syns også historien er veldig kul. Var litt lei av kjærlighet og redde verden fra en super sterk fyr osv. Her er det et helt rike som er fienden, og jeg liker det:P

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...