Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Jeg har også tre favoritter, Vaan, Ashe og Penelo, så de ligger kanskje litt høyere level enn de andre. Men prøver å holde så jevnt som mulig. For det kommer utvilsomt kamper vi trenger alle. Dessuten så kan bare hver person ha 3 quickenings hver, så hvis man ikke trener opp alle, så får du tre med gode quickenings og tre med "dårlige".

Er egentlig glad i forskjellige roller til folkene, men syns det blir vanskeligere på dette enn tidligere spill i FF-serien, siden licenssystemet er så åpent. Digger det, men syns at alle burde hatt et system hver, eller iallefall at hvert system hadde vært lagd forskjellig.

8053084[/snapback]

Enig i det med roller osv. Har alltid hatt magiker, melee kjemper, white magic magiker osv. Det blir helt ekkelt at alle kan gjør alt syns jeg. Er litt av gleden det å ha forskjellige folk, med forskjellige styrker som du må kombinere på ulike måter for å klare bosser osv. Dette syns jeg er en helt klar mangel i spillet, og det eneste jeg har å si negativt om spillet. Håper nr. 13 beholder kampsystemtet og gambits, men kutter ut licenses og går tilbake til "roller".

Når bruker dere protect, blind osv? Jeg syns i hvert fall protect er nyttig på bosser. Vet dere ca. hvor lenge en normal protect spell varer?

8059147[/snapback]

Her er jeg også enig. Syns det er vanskelig i dette spillet å definere roller. Har jo vært delvis vant til dette fra tidligere også, er flere spill i serien som ikke har noen tydelig definering av roller (f.eks. FF VII så kan jo alle bruke magi).

Final Fantasy IX var bedre på dette. Der er rollene klart delt, og du er veldig avhengig av å ha med deg de riktige folkene til enhver tid.

Så ja, en litt tydeligere deling ville jeg gjerne hatt, menmen. :) Er alt i alt veldig fornøyd med hvordan Gambit og License-systemene virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarer ikke finne ut av hvem som bør ha hvilke queckenings. Noen forslag?

8062644[/snapback]

Du kan ikke velge hvem som får hvilke quickenings. Alle 6 får ett sett på 3 quickenings i en gitt rekkefølge som ikke blir påvirket av hvilke quickening-slots du aktiverer når.

Lenke til kommentar

Fant noen guider der det stod at den og den fikk de... Men så poppa de opp hos en av de andre, derfor jeg lurer...

Edit: en ting til Balthier har vært silenca gjennom nesten hele spillet... Mulig og få den vekk? har prøvd spell og riktig item...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
en ting til Balthier har vært silenca gjennom nesten hele spillet... Mulig og få den vekk? har prøvd spell og riktig item...

8062706[/snapback]

Løsning:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spilt mye FF gjennom årene? For da hadde du lært å sjekket assesories ;) Du har antakelig den som fjerner 50% elementskade, men som gjør brukeren silence ;)
Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Er det noen her som har klart å få alle figurene i "pirates den" eller hva det heter?

det som er tar lengst tid er den hvor man må tjene 100 000 til sammen
Endret av Leahlinn
Lenke til kommentar

Noen andre som synes quickeningsene er kanskje litt for kraftige? Har lvl2 quickenings med main partyet, og lvl1 med de jeg ikke har brukt. Begynner med taper partyet :p og starter med quickening, og bytter så alle til main party rett etterpå, og tar quickening med en gang..og vips har bossen mistet 80-100% av sin max hp. :roll:

Er ikke kommet så langt da så kanskje det forandrer seg utover i spillet (er lvl 18).

Lenke til kommentar
Er det noen her som har klart å få alle figurene i "pirates den" eller hva det heter?

det som er tar lengst tid er den hvor man må tjene 100 000 til sammen

8062906[/snapback]

Jeg har 6-7 figurer, der i blant den du snakker om. Så trur nok ikke det er den som trengs mest tid på. :D

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe?

Er nettopp ferdig med Tomb of Raithwall

og skal nedover Giza Plains (wet). MEN, våpene mine, armour, accessory, magi osv suger, har ikke råd til å kjøpe en dritt. Og alt av loots er jo knapt verd mer enn 50 gil stk...og jeg trenger sikkert 20k gil for å ha det "nyeste" :cry: Så, hvordan skaffe penger kjapt? Hvor finner jeg monstre som dropper verdifulle ting?

Lenke til kommentar

Grinde er ikke det en fin måte? Får masse LP og Exp i tilleg :)

Edit: gjerne si hvor mange timer du har spilt sånn at jeg vet om jeg har kommet langt nok til å lese spoilern uten at noe blir avslørt....

Edit2: Husker på FF VII så solgte man en master materia av typen all for 7 mill gil, da hadde man god økonomi lenge :)

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe?

Er nettopp ferdig med Tomb of Raithwall

og skal nedover Giza Plains (wet). MEN, våpene mine, armour, accessory, magi osv suger, har ikke råd til å kjøpe en dritt. Og alt av loots er jo knapt verd mer enn 50 gil stk...og jeg trenger sikkert 20k gil for å ha det "nyeste"  :cry:  Så, hvordan skaffe penger kjapt? Hvor finner jeg monstre som dropper verdifulle ting?

8064646[/snapback]

Jeg har et _veldig_ godt tips.

Dra til bujherba, der er det rundt om kring såkalte bottles of spirits i de ulike områdene. Alle disse kan gis til ulike mennesker rundt i de samme områdene, og visstnok skal de dukke opp flere ganger opp til 14 totalt.

Du tjener 1000,- per flaske du selger :).

Noe annet du kan gjøre er å grinde i giza plains, og ha gambiten "foe: HP=100 - Steal" på en av dine karakterer.

Og så bare drepe alt du kommer over der nede, jeg skaffa meg 10K gil på en halvtime. Ta også hunts om du kan, da tjener du penger. Stikk innom Montblanc da han gir deg fet loot som du kan selge for de bossene du har drept i raithwall :).

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å få gode kombinasjoner med quickenings. Hvordan i all verden greier jeg få få komboer som tar over 4000 HP?

Jeg sliter med å kverke en viss demonvegg nummer 1. Jeg vet jeg ikke må, men jeg har lyst til å slå den likevel.
Lenke til kommentar

Jeg har et _veldig_ godt tips.

Dra til bujherba, der er det rundt om kring såkalte bottles of spirits i de ulike områdene. Alle disse kan gis til ulike mennesker rundt i de samme områdene, og visstnok skal de dukke opp flere ganger opp til 14 totalt.

Du tjener 1000,- per flaske du selger :).

Noe annet du kan gjøre er å grinde i giza plains, og ha gambiten "foe: HP=100 - Steal" på en av dine karakterer.

Og så bare drepe alt du kommer over der nede, jeg skaffa meg 10K gil på en halvtime. Ta også hunts om du kan, da tjener du penger. Stikk innom Montblanc da han gir deg fet loot som du kan selge for de bossene du har drept i raithwall :).

8064930[/snapback]

takker, skal prøve det :thumbup:

Rhaegar:

Har du bare en quickening til hver chr så er det litt vanskelig. Har du 2 (mist charges) så klarer du det kanskje etter noen forsøk, spørs på levelen din. Fått 16k damage med en 15 chain (lvl 17 party).

tips til quickening: (ikke sikkert dette er det beste, bare egne erfaringer)

1. Begynn med en level 1 quickening (bruker bare en mist charge)

2. Hvis du kan velge mist charge, velg det.

3. Hvis ikke det er mist charge blant valgmulighetene, ta den quickeningen som bruker minst mist charge (lvl1)

4. Er det ikke mist charge eller lvl1 quickening tilgjengelig tar du selvfølgelig en lvl2

5. Må du shuffle går du tilbake til nr 2.

6. Trykk fort som f***, ork å miste tid.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å få gode kombinasjoner med quickenings. Hvordan i all verden greier jeg få få komboer som tar over 4000 HP?
Jeg sliter med å kverke en viss demonvegg nummer 1. Jeg vet jeg ikke må, men jeg har lyst til å slå den likevel.

8065681[/snapback]

Skrur du battlespeed på max får du en fordel mot denne :). Og ja, det går helt fint.

Rhaegar:

Har du bare en quickening til hver chr så er det litt vanskelig. Har du 2 (mist charges) så klarer du det kanskje etter noen forsøk, spørs på levelen din. Fått 16k damage med en 15 chain (lvl 17 party).

tips til quickening: (ikke sikkert dette er det beste, bare egne erfaringer)

1. Begynn med en level 1 quickening (bruker bare en mist charge)

2. Hvis du kan velge mist charge, velg det.

3. Hvis ikke det er mist charge blant valgmulighetene, ta den quickeningen som bruker minst mist charge (lvl1)

4. Er det ikke mist charge eller lvl1 quickening tilgjengelig tar du selvfølgelig en lvl2

5. Må du shuffle går du tilbake til nr 2.

6. Trykk fort som f***, ork å miste tid.

8065988[/snapback]

Jeg har klart 8 hits med 1 quickening åpnet pr char :). 2 ganger tilogmed. Så det er ikke et must med flere på hver. Fine med å ha 2 er at man kan gå rundt og være healer og samtidig være med på en quickeningchain, og DET er kjekt det :).

Lenke til kommentar

Betyr det noe hvem som har hvilen quickening?

Og en ting jeg har lurt på, f.eks når jeg skifter fra Leather Cap til Bronze Hat, så mister jeg maks hp. Men det står ingenting om at Leather Cap øker maks HP... Dette "skjer" ofte når jeg oppgradere armor.. Hvorfor?

Lenke til kommentar

Så langt som jeg har sett finnes det 3 typer armour. Mystic, som øker max magic power i tillegg til defense/magick res, Light, som øker HP i tillegg til defense/magick res.

Og heavy armour som øker strength i tillegg til defense/magick res.

Så det er ikke det at hpen din går ned når du bruker heavy armour, det er det at dne går opp når du bruker light.

Er en del ting som ikke står i bruksanvisninga ang våpen og..men har ikke helt klart å få med meg alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...