Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er lvl 12 lav lvl der jeg er nå? (rett etter den mina)

8055115[/snapback]

Du har sjansen til å gå tilbake inn i mina, der er det lurt å rett og slett bare grinde skjeletter litt lengre inni der.

 

Jeg fikk alle mine opp 2 levler på en halvtime inni der :).

8055470[/snapback]

 

En av broene heter Twin... (et eller annet). Der lønner det seg å levle opp. Det er rundt 12 skeletons på den brua, så det er ganske lett å få en lang chain. Du får også mange bones som du kan selge og du ka få iron helmet, som du kan bruke eller selge. Når det ikke er flere skaletons å banke, løp to kart tilbake og så løp tilbake til brua, uten å slå noen andre fiender enn skeletons, så er skeletonsene tilbake igjen.

Lenke til kommentar
noen som vet om steder det er lett å få tak i LP?

8059561[/snapback]

 

Bruk Golden Amulet på karakterene. Den gir 2X LP. Ha den også på de karakterene som ikke er i party, siden de også får LP.

8059682[/snapback]

Er det ikke litt merkelig at karakterer som ikke er i party får LP, men ikke EXP? Skjønner ikke helt det der.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Eeeh..

Alle kan da lære de samme limit'sa? (les quickenings.. veldig highlander ^^) Om en person finner en quickening men ikke aktiverer den, så kan alle andre finne den samme også.

 

Jo, men visst f.eks Vaan og Basch har "åpnet" de samme lisensene og kommer til en Quickening, så vil det ikke være den samme for begge to.

8059199[/snapback]

w00t? Jeg er 78% sikker at både Vaan og Fran fikk opp samme quikening som het Red Spiral elns?

Lenke til kommentar
noen som vet om steder det er lett å få tak i LP?

8059561[/snapback]

 

Bruk Golden Amulet på karakterene. Den gir 2X LP. Ha den også på de karakterene som ikke er i party, siden de også får LP.

8059682[/snapback]

Er det ikke litt merkelig at karakterer som ikke er i party får LP, men ikke EXP? Skjønner ikke helt det der.. :dontgetit:

8059692[/snapback]

 

Nei, skjønner det ikke jeg heller, men greit nok. Men det kan ha å gjøre med at exp blir fordelt på hvor mange personer som er i et party, mens LP er det samme, unasett hvor mange som er i party. Eks: dreper du et monster som gir 1000 exp totalt, får hver figur 333 exp (hvis det er tre i party), mens hvis samme monster gir 1 LP, får alle 1 LP. Men dette blir jo bare spekulasjoner fra min side.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er nå lvl 12 og har reddet Ashe og er ute i ørkenen, har planlagt en grind her...

8059661[/snapback]

 

Kan du please slutte å spoile?! I hvert fall sett det i en tag eller advar! Jeg leser denne tråden for diskusjon om spillet og generelle strategier. Ikke for å få historien ødelagt for meg.

 

Skjul-tag lagt inn av JohndoeMAKT.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
noen som vet om steder det er lett å få tak i LP?

8059561[/snapback]

 

Bruk Golden Amulet på karakterene. Den gir 2X LP. Ha den også på de karakterene som ikke er i party, siden de også får LP.

8059682[/snapback]

Og hvor får man så disse?

 

Jeg er akkurat ferdig med

Å se en stoooor eksplosjon i lufta og komme meg så vidt unna i en miniflyvemaskinsak

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp møtt min overmann. Eller rettere sagt monster på et "hunt".

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hadde ikke trodd det, men møtte på et monster som ble for vanskelig. Hardt å innrømme. Det var den forvokste padda som hadde slukt en ring. Første gang jeg har holdt på å tape alle personene mine, så løp med halen mellom beina :blush:

 

Alastor:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En liten stund sia jeg var der du er nå, og jeg har ikke lagt merke til Golden Amulet ennå. Har ikke sett så nøye etter de heller da.

 

En bitteliten spoiler om et våpen man kan kjøpe:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kjøpte meg en fin hammer og Golden Shield til Basch. Nedtur at hammeren tar random skade. Men må fortsette å bruke den, for omtrent alle de andre våpnene mine er 2H eller langdistanse. N-E-D-T-U-R. Dyr var den også. Skal bruke GS sia jeg kjøpte den. Iallefall til den prisen den kostet!

 

Grei plass å skaffe penger:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lhusu Mines. Gå for skjelettene. Du får Bone Fragment av de som du kan selge for 193,- per stykk. Fikk en fin chain av 71, og med Penelo som stjeler litt, fikk jeg endelig litt penger. Som gikk til våpnene over.

 

Valgfritt sidequest som jeg fant med litt flaks:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Var i Bhujerba og hadde litt penger igjen, og orket ikke å labbe tilbake til Rabanastre. Så med mine hardt oppsparte penger, kjøpte jeg meg en plass på et luftskip. Valgte den der jeg kunne gå å handle litt. Håpte på none knalltilbud, men nei. Til slutt ble jeg lei av å labbe rundt på skipet, så jeg gikk for å legge meg i egen cabin. Snakk med dama i resepsjonen for et sidequest.
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her....

 

Spilt mindre enn 20 timer ikke les....

 

 

er på vei til den graven ute i seasand eller noe sånt... Har akkurat drept den kjempe padda... Får man noen belønning for å ha gjort det?

 

 

Edit: grunnen til at jeg skriver 20 timer er fordi jeg vil være sikker på at de som også har grinda en del ikke skal risikere en avsløring...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Takk, videre spørsmål på samme saken...

 

var ingen hunt, men mener du den mooglen litt før det stedet her?

 

8061889[/snapback]

 

Prøver meg igjen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Denne du tenkte på Urutan-Eater? Du blir lovet en skatt av en moogle, ikke sant?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når du har drept padda, gå tilbake til mooglen og hør hva han sier. Gå der han sier. Gjør du det, får du belønningen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...