Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Jævlig kjipt i og med at løper du feil er du dø  ;)  Og det er stund siden man sava sist....

8053850[/snapback]

Er da ikke vanskelig å få med seg hvilken vei man skal løpe i mellomsekvensen? :) Eller, når jeg tenker meg om er det jo mange ganger akkurat det det er. Språket i spillet er til tider så overdrevet intrikat at det blir teit.

Endret av Agres
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er lvl 12 lav lvl der jeg er nå? (rett etter den mina)

8055115[/snapback]

Du har sjansen til å gå tilbake inn i mina, der er det lurt å rett og slett bare grinde skjeletter litt lengre inni der.

Jeg fikk alle mine opp 2 levler på en halvtime inni der :).

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan skrive en Post/tråd om Hvordan lincense sysmtemet i FFXII funker for da har jeg noe å se på når jeg kjøper FFXII snart:D

og på forhond takk til den som gjør det:D

mvh. Thomas

Lenke til kommentar

Se for deg en firkanta utgave av FF X sitt Sphere Grid-system, hvor du i tillegg må jobbe for å få lisens på bruk av våpen, armour, accessories, magi osv.

Da vet du sånn omtrent hvordan license-systemet fungerer.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Noen som vet hva fulminating darkness gjør? er en license kun en person kan lære...

8055992[/snapback]

Dette er limitbreaken til en av karakterene dine.

Limits er like uansett hvor på brettet de læres, dvs at første quickening får basch til å lære feks er samme uansett hvor på kartet han lærer den, mens andre lærer andre quickenings på de samme stedene.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva fulminating darkness gjør? er en license kun en person kan lære...

8055992[/snapback]

Limits er like uansett hvor på brettet de læres, dvs at første quickening får basch til å lære feks er samme uansett hvor på kartet han lærer den, mens andre lærer andre quickenings på de samme stedene.

8056553[/snapback]

Men kan flere forskjellige få samme limit breaken sånn at jeg burde vurdere hvem den passer til?

Lenke til kommentar

8055992[/snapback]

8056553[/snapback]

Men kan flere forskjellige få samme limit breaken sånn at jeg burde vurdere hvem den passer til?

8056598[/snapback]

Nei, hver person har 3 EGNE limit breaks :). Uansett hvilken quickeninglicense du kjøper på brettet for denne karakteren, så får han sin første først, osv.

Lenke til kommentar

Eeeh..

Alle kan da lære de samme limit'sa? (les quickenings.. veldig highlander ^^) Om en person finner en quickening men ikke aktiverer den, så kan alle andre finne den samme også.

Men om noen allerede har lært de, så får de andre bare en "vanlig" ability der..

Lenke til kommentar
Jeg har også tre favoritter, Vaan, Ashe og Penelo, så de ligger kanskje litt høyere level enn de andre. Men prøver å holde så jevnt som mulig. For det kommer utvilsomt kamper vi trenger alle. Dessuten så kan bare hver person ha 3 quickenings hver, så hvis man ikke trener opp alle, så får du tre med gode quickenings og tre med "dårlige".

Er egentlig glad i forskjellige roller til folkene, men syns det blir vanskeligere på dette enn tidligere spill i FF-serien, siden licenssystemet er så åpent. Digger det, men syns at alle burde hatt et system hver, eller iallefall at hvert system hadde vært lagd forskjellig.

8053084[/snapback]

Enig i det med roller osv. Har alltid hatt magiker, melee kjemper, white magic magiker osv. Det blir helt ekkelt at alle kan gjør alt syns jeg. Er litt av gleden det å ha forskjellige folk, med forskjellige styrker som du må kombinere på ulike måter for å klare bosser osv. Dette syns jeg er en helt klar mangel i spillet, og det eneste jeg har å si negativt om spillet. Håper nr. 13 beholder kampsystemtet og gambits, men kutter ut licenses og går tilbake til "roller".

Når bruker dere protect, blind osv? Jeg syns i hvert fall protect er nyttig på bosser. Vet dere ca. hvor lenge en normal protect spell varer?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Eeeh..

Alle kan da lære de samme limit'sa? (les quickenings.. veldig highlander ^^) Om en person finner en quickening men ikke aktiverer den, så kan alle andre finne den samme også.

Jo, men visst f.eks Vaan og Basch har "åpnet" de samme lisensene og kommer til en Quickening, så vil det ikke være den samme for begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...