Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Har kommi til den derre tomben langt borti vest og jeg møter på en slags fugl utenfor gravkammeret :( Umulig for meg. Ashe, Vaan og Basch har level 19-20.

......Fran har level 8  :blush:  :thumbdown:  :innocent:

8044956[/snapback]

Nja..tror du heller må tweake gambitsene dine litt. Var level 15,15 og 16 der. Begynn kampen med Protect på hele partyet, og prøv å kast blind på den. Tar gjerne noen forsøk, men det går. Heal den som blir angripet av fuglen, gjerne med potions, da det går mye raskere enn Cure. Med en gang fuglen fikk blind var det total slakt. Var ikke i nærheten av å dø.

Eller du kan gjøre det den enkle veien, en liten Quickening chain, og one hit KO :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen blomst.

Jeg var nærmere lvl 30 med mine tre hovedchars (Ashe, Vaan, Basch), og hadde ingen problemer i det hele tatt.

8048195[/snapback]

Vel, folka mine er på level 19. De bare står og fekter opp i lufta...

Tror jeg skaffer den blomsten anyways :ph34r:

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om noen blomst.

Og problemet ditt er at du ikke har avstandsvåpen. Det nytter ikke så slå med en øks eller et sverd mot denne fienden. Du må skaffe deg en bue, eller et gevær. Eller kast magi.

8048611[/snapback]

Ja, jeg må nok tilbake til Rabanastre og skaffe meg bedre magi.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om noen blomst.

Og problemet ditt er at du ikke har avstandsvåpen. Det nytter ikke så slå med en øks eller et sverd mot denne fienden. Du må skaffe deg en bue, eller et gevær. Eller kast magi.

8048611[/snapback]

Ja, jeg må nok tilbake til Rabanastre og skaffe meg bedre magi.

8048788[/snapback]

du kan jo gå til den lille sorte/hvite mooglen og få den blomsten :)

men magi er heller ikke dumt

Lenke til kommentar

Har spilt spillet (FFXII) i litt over 20 timer nå, og elsker det. Har ikke hatt noen problemer med kameraføringen heller. Akkurat for øyeblikket må jeg levle litt, da jeg kom på et sted hvor fiendene var på level 23-26, og folka mine rundt 18, men selv levling er jo gøy på dette spillet.

Men noe jeg lurte på var: Hvordan bruker dere folka deres? Har dere f.eks. to som attacker og en som curer? Eller har dere en som alltid bruker black magic etc?

Og en ting til, pleier dere å ha 3 stykker som dere bruker hele tiden, som da har veldig høy level, mens de andre har lav, eller bytter dere på å bruke de slik at alle kommer opp i level? Personlig prøver jeg å få med alle opp i level, men har en kamerat som har en mann som er kjempehøy, mens de andre er svært lave.

Lenke til kommentar

Angående å ta fuglen. Som sagt, du må bruke langdistansevåpen; pistoler, crossbows, bow etc.

Med den blomsten det snakkes om, regner jeg med at det er eksirberries, som du får fra en blomst. Disse skal hjelpe. En liten, og ikke så god, spoiler om hvordan du får tak i disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dette er tatt fra minnet og er ikke en god beskrivelse, men skitt au. Midt mellom West og east sandsea er det en moogle her et sted ca midt på skjermen er det en blomst du må undersøke blomsten og snakke med mooglen. Du får beskjed om å få tak i en av de skapningene som bor i sandsea, gå tilbake til forrige område (det som er lengst fra tomb of raithwall og gå opp på nærmeste plattform. Da vil du få se en liten historie. Gå så tilbake til der blomsten er og få mer historie, etter dette, så får du eksirberries ved å sjekke ut blomsten en gang til. Edit: Du må banke en svær skilpadde i et annet område.

Når mulig du må bruke disse på fuglen når du møter den, jeg har bare hatt dem i inventory og vet ikke om de har hjulpet meg.

Edit: Les den under, mye bedre.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Jeg kan forklare det hele noe bedre, tror jeg.

Blomsten dukker opp som belønning for at du tar det valgfrie beistet i nærheten - den svære skilpadda som moogle-en snakker om og som sandfolket er så redde for. Etter at du har tatt denne dukker det opp en blomst på samme sted som moogle-en står, og ved å titte på denne og gjøre som her ble fortalt, kan du få de bærene du "trenger". Når du møter bossen da er det bare å bruke disse bærene (aktivt) - med en gang. Den skal, så vidt jeg husker, ta rimelig massiv skade av det.

Til den som var "nærmere nivå 30" på dette tidspunktet - pumper du ikke karakterene dine jevnt, eller hva kommer det av at du var så skyhøyt over hva jeg var? Tror jeg var rundt nivå 14 da jeg kom dit.

Lenke til kommentar
Har kommi til den derre tomben langt borti vest og jeg møter på en slags fugl utenfor gravkammeret :( Umulig for meg. Ashe, Vaan og Basch har level 19-20.

......Fran har level 8  :blush:  :thumbdown:  :innocent:

8044956[/snapback]

Hvorfor har alle problemer med den fuglen?

Slik gjorde jeg det:

Jeg tok fuglen fint på første forsøk, med Vaan level 14, Asch level 13 og Penelo level 13. Det eneste som trengs er langdistansevåpen (gå tilbake til forhandlerern og kjøp Killer Bow til 2000 gil) og en/ei som kan heale. Så setter du de to kraftigste til å angripe fuglen, og den siste til å heale.

Nemo problemo - No need for flower-power ;)

Lenke til kommentar

Men noe jeg lurte på var: Hvordan bruker dere folka deres? Har dere f.eks. to som attacker og en som curer? Eller har dere en som alltid bruker black magic etc?

Og en ting til, pleier dere å ha 3 stykker som dere bruker hele tiden, som da har veldig høy level, mens de andre har lav, eller bytter dere på å bruke de slik at alle kommer opp i level? Personlig prøver jeg å få med alle opp i level, men har en kamerat som har en mann som er kjempehøy, mens de andre er svært lave.

8051285[/snapback]

Dette lurer jeg også veldig på.. Anyone?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg prøver å alle på likest mulig level (klok av skade fra tidligere spill, hvor en plutselig måtte bruke alle karakterer :)) Og eller så har jeg lar jeg gambit'ene ta seg av cure'ing når det trengs som pri 1, og angripe som pri 2, også har jeg teamleader som regel uten gambits hvor jeg angriper manuelt.

Lenke til kommentar

Ok. Vet ikke om du forstod hva jeg mente. Jeg trodde det var lurt å levle 3 stk (som vel er maks antall du kan bruke på en gang), og gi de best våpen etc. I stedet for å levle alle 6(?).. hvis det er lurest å levle alle 6, kan jeg da spørre hvorfor?

Og er det lurt å lage spesialister? En som er god med black magic, en på white, en som er god med sverd osv..?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Du vil garantert få bruk får flere enn 3 karakterer i løpet av spillet, derfor kan det være lurt å lvl`e alle sammen.

Ja det kan være lurt å gi de forskjellige karakterene spesielle "roller". F.eks en som opererer som "tank" (tar støyten foran), en som har fokus på healing og en som bruker black magic.

Dette er dog helt opp til hver enkel..

Lenke til kommentar

Jeg har tre som jeg foretrekker å bruke, så de er høyere en de andre karakterene. Men jeg levler også opp de andre. Som sagt, plutselig får du bruk for dem eller du må ha dem i party.

Når det gjelder roller. Så har jeg ikke noen spesiell fordeling. Jeg bruker gamit og setter alle på cure > 30% HP og ellers bruker de attack. Når jeg har fire stykker i party, så bruker jeg en til å stjele hele tiden, for å få mer penger. Som regel er den som gir minst damage med attack den som stjeler. Bruker veldig lite black magic.

Lenke til kommentar
Det ble litt mye "kan være lurt" her:)
Ja du får svar på det du spør om.. :dontgetit:
Og er det lurt å lage spesialister?
Vil bare ikke sette meg fast i spillet pga. dårlige valg.

Så hvis du har rundet/kommet langt i spillet, hva gjorde du? (Generelt sett)

Dette har vi jo allerede svart på nå.. :)

Hold alle karakterene rimelig oppdatert, og ha 3 hovedkarakterer peak, så setter du deg nåkk ikke fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...