Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ikke helt skjønte den  :hmm:

8009593[/snapback]

 

hva da?

8009655[/snapback]

 

Bare glem det, skjønte det ^^

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har et problem nå, er i raithwalls tomb, og jeg klarer ikke siste bossen der, noen tips? Er sånn ca. lvl 15 med alle sammen.

 

Veit ikke om detta over her klassifiseres som en spoiler jeg? Men tenkte det var like greit.

Endret av Flexi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
er bare en boss der ja og det er Belias

vel.. pass på at du har noen items som fjerner oil, hvis du blir truffet av den effekten og han bruker et flamme angrep etter på så kan du dø

han er ikke så veldig rask så slå løs på han, du kan treffe han et par ganger før han angriper deg igjen

bruk protect og shell, hvis du har de da

hvis en char har lite HP så er det bedre å bruke potions enn healing spells siden det er raskere

prøv å få noen quickenings hvis du klarer

jeg husker ikke hvilken lvl jeg var i, men lvl 15 skulle gå

kampen kan ta litt tid, han er sterk

noen kan sikkert angripe på avstand

Lenke til kommentar

Huffsann, etter å desperat ha prøvd å få tak i spillet siden sist fredag og fått et to-sifret antall "Nei, vi har ikke lov å selge spillet før neste uke/på fredag." gav jeg opp og bestemte meg for å vente til fredag. Så da har vel jeg spilt siden rundt klokka 2-3 idag og fram til 10 tia. Nå vet ikke jeg om jeg er treg, men å snakke med NPC-er og løpe rundt er tøffere enn det høres ut som.

 

Uansett, da jeg startet spillet reagerte jeg først med å tenke "Hrmr, det er jo nesten like fint som et 360 spill dette. Imponerende at de har fått til det.", da filmklippene var over og jeg ble kastet inn på styrene til Reks lurte jeg på hva faen som hadde skjedd? Spilte jeg PSX? Det tok meg en stund før jeg forsto at grafikkene fra 360 hadde ødelagt mitt sinn. Tok heldigvis ikke mange minutter før jeg ble vant med det. Minner meg om å da jeg hadde spilt Gears of War i flere uker før jeg da satte meg ned for å spille Twilight Princess :love:

 

Uansett, førsteinntrykket av gameplayet var skuffelse, men jeg kom tilslutt fram til at det egentlig var ganske gøy. Det er ikke i nærheten like bra som turn-based (<4), men det er mye bedre enn det mølet folk kaller action-RPG (Er jeg gammeldags?). Voice-actingen er grei, mens musikken - den legger jeg svært lite merke til. Bare en sang som var vel å merke, og det var den når jeg kjempa mot den elektriske edderkopp bossen. Savner allerede Nobou :cry:. Forstår ennå ikke helt oppstyret med at storien er så dårlig og at det er lite character development. Etter de 7-8 timene mener jeg at jeg har blitt like kjent med figurene som jeg hadde blitt i et annet på samme tid. Det kan dog gå ned, så jeg vet ikke. Vår kjære Han Solo rip-off er ihvertfall så tøff at jeg nesten blir forelsket :love:, Fran er også kjempehawt og stemmen er kjempesøt. Resten av figurene har jeg ikke stort mer å si om, siden de egentlig alle sammen er greie og ikke noe utenom det vanlige. Etter Tidus er ikke Vaan så ille.

 

Så alt i alt vil min konklusjon være at det ikke i nærheten når opp til resten av Final Fantasy serien, men som et eget rollespill så er det ganske bra. Får vel se hva som skjer videre.

 

Akkurat nå er jeg i Dreadnought Levithian eller hva nå enn det heter. Fant ut at jeg er i utrolig liten level, siden folka mine er i level 9/10 og en GameFaqs Faq (Jeg skulle bare sjekke hva som var recommended level!)hevder at jeg bør være i level 18. Auch? Vel, dette spillet skulle jo være vanskelig og jeg burde jo være i dobbelt så stor level? Nei, jeg vet ikke. Tenker meg jeg skulle powerlevle litt, minst til rundt level 16-17, før jeg fortsatte videre. Kan vel ta sin tid, men det får så være.

 

EDIT: Nå når jeg ser at en person som er lenger inni spillet *peke lengre opp i tråden* bare er i lvl 15 tror jeg at jeg egentlig ikke powerlevler så mye nei. Level 12-13? Nei, hvilken level synes dere jeg bør være der? Det er altså det luftskipet hvor jeg skal

 

 

slåss mot Judge Ghis i slutten.

 

Endret av Nyaneve
Lenke til kommentar
Akkurat nå er jeg i Dreadnought Levithian eller hva nå enn det heter. Fant ut at jeg er i utrolig liten level, siden folka mine er i level 9/10 og en GameFaqs Faq (Jeg skulle bare sjekke hva som var recommended level!)hevder at jeg bør være i level 18.

8011248[/snapback]

Blås i hva FAQ-en sier. Jeg fant ut i ettertid at jeg hadde slått de fleste sjefsbeistene på mange hakk lavere erfaringsnivå enn hva som var "anbefalt" - så lenge du har motgifter mot angrepene deres og sørger for å helbrede lagkameratene og utnytte superangrepene (hvis mulig) så skal det meste gå greit uten så mye pumping av erfaringsnivå.

Lenke til kommentar
Jeg har selv ikke fått skaffet noen så langt jeg er i spillet, men etter det jeg har hørt kommer de under navnet "Espers". Long-time FF fans som har spilt Final Fantasy VI vil nok kjenne navnet igjen.

8012022[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
det er Espers ja, 13 stykker
Lenke til kommentar

Trenger et par tips til hvordan jeg kan skaffe meg penger! Har forresten skaffa meg en katana nå :wee: Er det strength som avgjør hvor hardt man slår? Basch slår jo like hardt som Vaan (Basch har 1h mens Vaan har katana).

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det har noe å si, når det gjelder hvordan jeg kan skaffe meg cash, så er jeg påvei til detta Garif stedet
Lenke til kommentar
Trenger et par tips til hvordan jeg kan skaffe meg penger! Har forresten skaffa meg en katana nå  :wee: Er det strength som avgjør hvor hardt man slår? Basch slår jo like hardt som Vaan (Basch har 1h mens Vaan har katana).

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis det har noe å si, når det gjelder hvordan jeg kan skaffe meg cash, så er jeg påvei til detta Garif stedet

8012365[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hvis du bruker en katan så er det strength og magick power som avgjør hvor hardt din char slår

Garif ja, du finner jo alltids cash på veien og du tjener penger på å ta "hunts",

cash har alltid vært et problem for meg i spillet

skulle ønske man tjente noe mer etter kampene :(

Endret av Leahlinn
Lenke til kommentar
Og du, Nevnarion, som var så skeptisk til dette  :!:

Men samme her - elsker det  :love:

8014982[/snapback]

 

Hehe, ja. Jeg har vært skeptisk lenge. Mye på grunn av at det gikk så lang tid før spillet kom til Norge tror jeg. Har liksom hørt om det så lenge at jeg nesten ble lei av det før jeg hadde spilt det. Så det siste året, etter at det kom ut i Japan, så har jeg latt være å lese noe som helst om det, for å vite minst mulig. :)

Og jeg tror det var lurt av meg selv å ikke få for høye forventninger. Supergode kritikker overalt som spillet har fått, har jeg bare tatt med noen never salt.

Så jeg forventet lite, og fikk masse. Endelig et spill som jeg nesten ikke klarer å slutte å spille når jeg først er igang. I dag våkna jeg og tenkte med engang hvor mye jeg gledet meg til å stå opp og spille mer. Er sjelden jeg opplever å være så hekta på et spill. :wee:

License Board-systemet er jo forresten genialt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...