Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inferno betyr at du fikk inn minst tre level 1-quickenings som en del av komboen. Premien er naturligvis (vesentlig) økt skade.

 

Det finnes mange ulike komboer - den enkleste etter inferno er vel cataclysm, som er åtte level 1-quickenings. Så er det vel noe for tre level 2-quickenings også, og så videre. GameFAQs vet det sikkert. :)

Lenke til kommentar

Jeg ble litt fortumlet i starten, fordi det faktum at jeg kunne bevege meg fritt i kampen (altså real-time battle), ga meg naturlig nok umiddelbare tanker om at jeg også ville kunne angripe fienden som jeg ville. Det gikk imidlertid ikke, jeg ga karakteren en attack-kommando, og etter det gikk den helt av seg selv, men han angriper ikke før ATB-måleren har gått til tops.

Jeg er veldig trøtt nå, så jeg legger meg og fortsetter spillinga i morra, når jeg er litt mer mottakelig. ;)

Lenke til kommentar
Kampsystemet var forvirrende og teit i starten, men jeg tror det begynner å gå seg til.

(Har ikke spilt så mye enda) ;)

Men en ting som suger i dette spillet, er at man ikke kan konfigurere kamerakontrollene. Den kamerastyringen som er, er helt forferdelig. Jeg snur kamera feil vei hele tiden.  :ermm:

8004970[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet, men begynner å bli vant til det nå. Irriterte vettet av meg i starten. Jeg syns også det var vanskelig å lese teksten ingame i starten, det var vel fordig jeg venta meg bobler og var vel bare litt rart de 10 første minuttene. Ellers virker det lovende hittil, har dog ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar
Hvordan funker kampsystemet egentlig? Har forstått det slik at man bruker Gambits for å avgjøre hvilke handlinger som skal skje i en kamp. Gjelder dette også for hovedfiguren? Har man kontroll over hovedfiguren, eller er det bare å lene seg tilbake og være tilskuer når kampene starter?

8005257[/snapback]

Dette kan du velge helt selv :).

 

Kampsystemet var forvirrende og teit i starten, men jeg tror det begynner å gå seg til.

(Har ikke spilt så mye enda) ;)

Men en ting som suger i dette spillet, er at man ikke kan konfigurere kamerakontrollene. Den kamerastyringen som er, er helt forferdelig. Jeg snur kamera feil vei hele tiden.  :ermm:

8004970[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet, men begynner å bli vant til det nå. Irriterte vettet av meg i starten. Jeg syns også det var vanskelig å lese teksten ingame i starten, det var vel fordig jeg venta meg bobler og var vel bare litt rart de 10 første minuttene. Ellers virker det lovende hittil, har dog ikke kommet så langt enda.

8006618[/snapback]

Ting blir veldig veldig mye bedre etter at du er ferdig med all løpinga rundt i rabanastre og omegn og skal igang med morrosaker :). Jeg satt et par timer i går med kiling i magan over at jeg tror historien fascinerer meg veldig veldig.

 

Fran er forresten deilig ^^. Og søt stemme.

Lenke til kommentar
Åssen konfigurerer jeg gambits? Finner ingenting angående gambit når jeg trykker på trekant. Og jeg har kommet så langt at jeg kan bruke det  ;)

8001712[/snapback]

Jeg lurer på nøyaktig det samme :). Ser ut til at man kanskje må få brukt "augments" som skaffer deg gambits-slotter etter hva jeg klarer å lese meg til. Augments på licenseboardet var visstnok det aller viktigste egentlig ifølge faq'en.

8004154[/snapback]

 

vel man kan få flere gambits-slotter og HP på licensboardet i "aguments" delen

hvor er dere i spillet? hva har dere problemer med?

8004236[/snapback]

Fant ut av det - man må komme enda litt lengre i spillet før man får tilgang til gambitsmenyen, på begynnelsen når Penelo forklarer så får du bare tilgang til å skru det av og på - senere får du resten :).

 

EDIT: Sjekk butikker dere kommer over på uvante steder for gambit-typer, det er lurt skal dere se :).

Lenke til kommentar
Men en ting som suger i dette spillet, er at man ikke kan konfigurere kamerakontrollene. Den kamerastyringen som er, er helt forferdelig. Jeg snur kamera feil vei hele tiden.  :ermm:

8004970[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet, men begynner å bli vant til det nå. Irriterte vettet av meg i starten. Jeg syns også det var vanskelig å lese teksten ingame i starten, det var vel fordig jeg venta meg bobler og var vel bare litt rart de 10 første minuttene. Ellers virker det lovende hittil, har dog ikke kommet så langt enda.

8006618[/snapback]

 

Tok meg vel rundt 50 timer inn i spillet før jeg vendte meg til kamerastyringen. Nå, etter over 160 timer føles det helt naturlig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Men en ting som suger i dette spillet, er at man ikke kan konfigurere kamerakontrollene. Den kamerastyringen som er, er helt forferdelig. Jeg snur kamera feil vei hele tiden.  :ermm:

8004970[/snapback]

 

Har akkurat samme problemet, men begynner å bli vant til det nå. Irriterte vettet av meg i starten. Jeg syns også det var vanskelig å lese teksten ingame i starten, det var vel fordig jeg venta meg bobler og var vel bare litt rart de 10 første minuttene. Ellers virker det lovende hittil, har dog ikke kommet så langt enda.

8006618[/snapback]

 

Tok meg vel rundt 50 timer inn i spillet før jeg vendte meg til kamerastyringen. Nå, etter over 160 timer føles det helt naturlig. :thumbup:

8006767[/snapback]

 

så sant så sant :thumbup:

spillet blir fryktelig mye bedre og enklere å hanskes med etter noen timers spilling :!:

Lenke til kommentar
Monkeyboy:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
har du tatt alle "hunts"?

8006824[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har tatt alle utenom den siste, Yizamat. Prøvde meg på han, men fant ut at jeg måtte lvl litt opp.

 

Edit: Ble litt feil i quotingen/spoiler. Mitt svar er den andre 'klikk for å se...'

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Da var endelig de 3 første timene med Final Fantasy XII opplevd. Både på godt og vondt.

 

Historien virker knall bra, deilig å kunne styre kamera og bare det å ha et nytt FF spill i PS2-en er en god følelse. Licenceboard virker som en lur oppfinnelse!

 

Likte ikke at kameraet er invertert, for beveger det feil vei hele tida. Har heller ikkke vendt med til å kunne bevege med i kamp - står som oftest stille i begynnelsen, og rett før jeg knerter fienden kommer jeg på at jeg kan bevege meg.

 

Lurer virkelig på hvordan jeg kommer til å like karakteren i spillet. Basch virker feet, men ikke heilt overbevist over Vaan ennå.

 

Og til slutt så må jeg bare si, at når den introduksjonsfilmen kom helt på begynnelsen, så fikk jeg svære sommerfugler i magen :love:

Lenke til kommentar
Da var endelig de 3 første timene med Final Fantasy XII opplevd. Både på godt og vondt.

 

Historien virker knall bra, deilig å kunne styre kamera og bare det å ha et nytt FF spill i PS2-en er en god følelse. Licenceboard virker som en lur oppfinnelse!

 

Likte ikke at kameraet er invertert, for beveger det feil vei hele tida. Har heller ikkke vendt med til å kunne bevege med i kamp - står som oftest stille i begynnelsen, og rett før jeg knerter fienden kommer jeg på at jeg kan bevege meg.

 

Lurer virkelig på hvordan jeg kommer til å like karakteren i spillet. Basch virker feet, men ikke heilt overbevist over Vaan ennå.

 

Og til slutt så må jeg bare si, at når den introduksjonsfilmen kom helt på begynnelsen, så fikk jeg svære sommerfugler i magen :love:

8007317[/snapback]

Du har spillt bare 3 timer, og allerede fått Basch? Da må du jo ha løpt forbi alt og alle for å gjøre det fortest mulig? :p.

 

Nå må jeg på jobb og kan ikke spille mer :(.

Lenke til kommentar
Du har spillt bare 3 timer, og allerede fått Basch? Da må du jo ha løpt forbi alt og alle for å gjøre det fortest mulig? :p.

 

Nå må jeg på jobb og kan ikke spille mer :(.

8007402[/snapback]

 

Hehe, neida. Har ikke fått Basch ennå. Tenkte på opplæringa med Basch jeg ;)

Og Alastor, du har jo hele kvelden foran deg til å bli bedre kjent med Vaan :!:

 

Og takk Leahlinn :D

 

Får vel vende til bake til Ivalice jeg :love: (tror det går laaang tid før jeg blir lei av å si det :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...