Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ikke FF skifte fra PS til Xbox? for FF var det eneste som holdt meg igjen i PS verden.

7999935[/snapback]

Håper du ikke har solgt PS2'en enda.

8000244[/snapback]

nei da selger ikke maskinene gir dem bort til yngre i familien:d

vis ikke så bare beholder jeg dem:D

Lenke til kommentar
Browset netopp nettet nå og leste en del om de forskjellige ff7-spillene som kommer.

For det første så jeg Crisis Core, som forøvrig ser sykt bra ut. Må nesten ha det når det kommer. Men så var det også Dirge Of Cerberus, har det kommet ut?

8000505[/snapback]

Crisis Core blir ett av de store must-have-spillene til PSP når det kommer ja. DA blir det stas å ha PSP. :D

Dirge of Cerberus er ute, det kom i november. :)

Og jeg fikk selvsagt også Final Fantasy XII fra CDON i dag. :D Visste jeg kunne stole på at de leverte det i god tid altså. Herlig. Da blir det nok en bra kveld i kveld. Har fått vinterferie nå, så det blir nok en del spilling utover de sene nattetimer. :wee:

Og for en herlighet det var å ta spillcoveret ut av pakningen. Nesten magisk. Og for et nydelig cover! Og de som trodde man fikk svensk cover fra cdon? Neeida, står da kun på engelsk over hele fjøla her. :love: Elsker det.

Kan sikkert virke litt overveldet nå, men det er jeg også. Har ventet lenge på denne dagen.

Edit: Vinterferie var det vel. Litt sent med høstferie nå. :p

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Browset netopp nettet nå og leste en del om de forskjellige ff7-spillene som kommer.

For det første så jeg Crisis Core, som forøvrig ser sykt bra ut. Må nesten ha det når det kommer. Men så var det også Dirge Of Cerberus, har det kommet ut?

8000505[/snapback]

Crisis Core blir ett av de store must-have-spillene til PSP når det kommer ja. DA blir det stas å ha PSP. :D

Dirge of Cerberus er ute, det kom i november. :)

Og jeg fikk selvsagt også Final Fantasy XII fra CDON i dag. :D Visste jeg kunne stole på at de leverte det i god tid altså. Herlig. Da blir det nok en bra kveld i kveld. Har fått høstferie nå, så det blir nok en del spilling utover de sene nattetimer. :wee:

Og for en herlighet det var å ta spillcoveret ut av pakningen. Nesten magisk. Og for et nydelig cover! Og de som trodde man fikk svensk cover fra cdon? Neeida, står da kun på engelsk over hele fjøla her. :love: Elsker det.

Kan sikkert virke litt overveldet nå, men det er jeg også. Har ventet lenge på denne dagen.

8000554[/snapback]

har XII kommet ut?!? trodde det først kom til sommeren

Lenke til kommentar
XII kommer ut offisielt i morgen, 23.februar. De fleste som har forhåndsbestilt har imidlertid fått det i dag. Noen butikker har også lagt det ut i hyllene allerede. ;)

8000819[/snapback]

oja... bør følge bedre med får alltid vite om sånt ca. 2 månder etter hadde flaks her:D så TAKKER!

Lenke til kommentar
Skulle ikke FF skifte fra PS til Xbox? for FF var det eneste som holdt meg igjen i PS verden.

7999935[/snapback]

Var det ikke sånn at Hironobu Sakaguchi forlot SE, startet sitt eget studio og skulle slippe spill til xbox?

8001527[/snapback]

Mulig, men blir nok ikke noen FF's...

Nevarion: Posetiv overraskelse til deg altså :) Men jeg liker fremdeles ikke CDON, som da ikke nevner at det IKKE er svenskt cover.. Men jeje.. Var jo samme prisen fra Absoluttspill.no :)

Lenke til kommentar

7999935[/snapback]

Var det ikke sånn at Hironobu Sakaguchi forlot SE, startet sitt eget studio og skulle slippe spill til xbox?

8001527[/snapback]

Jo, Blue Dragon er allerede ute til Xbox 360 i Japan. Det kommer hit til høsten.

Lenke til kommentar
Åssen konfigurerer jeg gambits? Finner ingenting angående gambit når jeg trykker på trekant. Og jeg har kommet så langt at jeg kan bruke det  ;)

8001712[/snapback]

er gambit en del av XII?

8001760[/snapback]

Jepp. Men bare glem det, jeg hadde ikke kommet langt nok når jeg stilte spørsmålet :p

Lenke til kommentar

7999935[/snapback]

8001527[/snapback]

Jo, Blue Dragon er allerede ute til Xbox 360 i Japan. Det kommer hit til høsten.

8002110[/snapback]

Virket litt kult. Må si jeg likte musikken, med unntak av boss battle theme'n. Men så er det jo også Uematsu som står bak musikken i spillet.

Må også si jeg foretrekker character-design stilen til Tetsuya Nomura, selv om character'ene blir litt vel feminine til tider.

Lenke til kommentar
Åssen konfigurerer jeg gambits? Finner ingenting angående gambit når jeg trykker på trekant. Og jeg har kommet så langt at jeg kan bruke det  ;)

8001712[/snapback]

Jeg lurer på nøyaktig det samme :). Ser ut til at man kanskje må få brukt "augments" som skaffer deg gambits-slotter etter hva jeg klarer å lese meg til. Augments på licenseboardet var visstnok det aller viktigste egentlig ifølge faq'en.

Lenke til kommentar

8001712[/snapback]

Jeg lurer på nøyaktig det samme :). Ser ut til at man kanskje må få brukt "augments" som skaffer deg gambits-slotter etter hva jeg klarer å lese meg til. Augments på licenseboardet var visstnok det aller viktigste egentlig ifølge faq'en.

8004154[/snapback]

vel man kan få flere gambits-slotter og HP på licensboardet i "aguments" delen

hvor er dere i spillet? hva har dere problemer med?

Lenke til kommentar

Kampsystemet var forvirrende og teit i starten, men jeg tror det begynner å gå seg til.

(Har ikke spilt så mye enda) ;)

Men en ting som suger i dette spillet, er at man ikke kan konfigurere kamerakontrollene. Den kamerastyringen som er, er helt forferdelig. Jeg snur kamera feil vei hele tiden. :ermm:

Lenke til kommentar

Har hørt flere har slitt litt med det i starten ja, men det er nok som du sier en vanesak som går seg til. Sliter bare litt fordi alle andre spill jeg spiller med sånn kamerakontroll så bruker jeg motsatt. Og er det ikke satt til det, så skifter jeg. Derfor litt skuff at det ikke var mulighet for det i dette spillet. Skjønner ikke hvorfor, men. :ermm:

Jaja, jeg er alt i alt godt fornøyd så langt. :yes: Gleder meg til omtalen fra gamer.no også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...