Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

maa si noe om FFXI det er ikke det beste FF spillet i serien og kansje tillogmed det verste. (alle sin smak)

 

det det mangler er en god inforing i begynnelsen noe som dreper spillet der,

 

og GUI'en er helt paa raua i begynnelsen saa brukte jeg 20-3- min bare paa aa finne ut hva alle knappene var, for lopinga er ikke satt til W,A,S,D i begynnelsen du maa inn i menu og skifte dette noie som jeg endte opp emg aa sorr folk hvordan jeg skiftet,

 

dette er kansje en smaks sak men jeg kan ikke gaa ut i windows mens jeg er inne i spillet, og jeg kan ikke snakke pa skype eller hore paa musikk mens jeg spiller, ja dette hemmer kansje hackingen og moddingen, men det er ikke brukervenlig :nei:

 

spille er lite brukevenlig (mangler begynner sted som igjen betyr at du kan do saa alt for mange ganger de forste 10 lvlene  :thumbdown: )

 

det er ikke mange elementer i spillet som tar deg foor du kommer ut til "dunes" det er forst at her spillet bygger paa seg,

 

historien er i kjent ff stil hvist du glemmer aa lese Qestene saa er du screwed men man kommer altid over ting i questet som minner deg paa "aaa ja her er det jo"

 

 

og maa si jeg pleide aa spille FF men naa er jeg i beta test paa The Lord of the Rings Online og har vert det siden hosten (morsomt spill og det er alt jeg vil ha)

7917152[/snapback]

 

 

endelig noen som har innføring i spillet og kan fortelle hva det mangler derpå..

 

De har da masse å basere seg på. Alle Final Fantasy spillene deler jo de samme grunnleggende trekkene som går igjen. Det er som regel bare historien, karaktergalleriet og verdenen som byttes ut, og noen gang virker det ikke som om de er byttet ut engang men kun modifisert.

 

Men det er jo litt av sjarmen med FF og, at du har alltid et nytt spill krydret med velkjente elementer: du har Chocobos, krystaller, prinsesser, moogles, navn, begreper, mytologi osv. Skjønner ikke helt hva problemet med å lage et MMORPG av det skulle være? (Det skal nevnes at jeg ikke har prøvd FFXI)

7914323[/snapback]

 

Som jeg har sagt tidligere, alle FF spillene har Magi,summons,chocobos, osv til felles, men ikke handlingen eller NOEN karakterer.. som nesten alle andre MMORPG spill har..

 

det er det jeg har prøvd å sagt tidligere..

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid sett FF som et RPG, så når de lagde det til et MMO så hadde jeg negative forventninger med en gang. Ganske usaklig, men sånn er det med meg.

 

FFXI var ganske gøy å spille når jeg først prøvde det. Kjente igjen masse fra FF-serien og suste rundt i spillet ganske lenge, men så ble jeg litt lei. Gear hadde alt å si, noe som gjorde det litt mindre gøy og det var ikke casualvennlig. Jeg stengte accen i et par måneder for så å starte igjen, en artig ting jeg kom over var at prisene forandret seg KRAFTIG :) Ting som var verdt 1000gil var plutselig verdt 10 000gil, men enkelte ting ble svært verdiløst. Hele spillet er en perle å se på <3. Et underholdende spill hvis man har tid, men slik er det med MMORPG-spill.

 

Questing i XI er for de proffe, noe som alle tror jeg synes hvis de har prøvd det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Har spilt Final Fantasy VII (for n'te gang) en stund nå og kommet helt til slutten. Har en del ugjort, som å ta Emeralt og Ruby weapon og har heller ikke gjort ferdig Ancient Forest helt enda. Kom et stykke innover, men orket ikke mer da jeg fant Slash-all.

 

Så jeg vil gjerne ha noen tips fra hardcore FF7 fans. Noen som har noen knallgode materia-komboer? Tenker litt på varisjoner av Mega-all, Slash-all, Double-cut og Sneak attack og litt forskjellig. Jeg vil ha en viss konkurranse blandt de fleste fiender og summons har jeg nesten ikke brukt i hele tatt. Har Knights of the round, men har ikke brukt den enda. Tenker jo selvfølgelig at jeg kan prøve å bruke den på weapons, men vil helst prøve å ta dem på en annen måte denne gangen. Ruby weapon har jeg foråvrig faktisk aldri tatt! :ohmy: Faktisk!

Lenke til kommentar

Vel, jeg har mine andre teorier også. F.eks 4x attack tar jo rundt 40.000 HP. Reflect på all characters for å så bruke W-magic+all på alle mine, reflekterer jo også magien tilbake på fienden. Bruker jeg f.eks Fire med W-magic, blir det 6 ganger. Men jeg vet da svarte jeg. Bruker også Vincent da, så jeg lurer på om jeg skal prøve med hans siste Limit break også. Chaos. Utrolig bra Limit Break. Sammed Cloud sin også, men problemet er jo at weapon har veldig gode attacks da, så det gjelder å enten stoppe dem eller gjøre til så de ikke får til å bruke noe særlig attacks på meg.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har mine andre teorier også. F.eks 4x attack tar jo rundt 40.000 HP. Reflect på all characters for å så bruke W-magic+all på alle mine, reflekterer jo også magien tilbake på fienden. Bruker jeg f.eks Fire med W-magic, blir det 6 ganger. Men jeg vet da svarte jeg. Bruker også Vincent da, så jeg lurer på om jeg skal prøve med hans siste Limit break også. Chaos. Utrolig bra Limit Break. Sammed Cloud sin også, men problemet er jo at weapon har veldig gode attacks da, så det gjelder å enten stoppe dem eller gjøre til så de ikke får til å bruke noe særlig attacks på meg.

7923141[/snapback]

Ruby har noen triks i ermet som gjør at to av lagkameratene dine blir kasta ut av kampen. Dette skjer gjerne tidlig og dermed står man bare igjen med Cloud i ca 80-85% av kampen. Derfor er det bare å buffe opp og kaste KOTR og mime den i det uendelige ^^

Lenke til kommentar

Jeg har et veldig dualistisk forhold til Final Fantasy-spillene. FFVII og FFIX grenser til uendelig kjærlighet (i hvert fall det første), mens FFVIII og FFX grenser til det middelmådige og foraktelige. Etter FFX ga jeg opp FF for godt og koser meg med minnene fra FFVII (og tanken om å begynne å spille det igjen en gang) :love:

Lenke til kommentar

VII og VIII. VII er selvfølgelig det beste spillet når jeg prøver å se mer objektivt på det, men historien til VIII har jeg et veldig personlig forhold til, så selv om mange ikke liker det spillet så er det en subjektiv favoritt :).

 

Ellers likte jeg og XI og X, selv om de ikke er like "magiske".

Lenke til kommentar

Etter å snart ha spilt gjennom ff7 igjen, kan jeg ikke noe for å synes at det er en smule kort. Aner ikke hvorfor, mulig det har noe med at alt går på løpende bånd uten særlig motstand. Jeg hadde også da høy level og gjorde alt for å få Beta av midgar-ormen, og etter det har ingenting vært særlig vanskelig. Skal prøve med mystile armor! :)

Lenke til kommentar
FF ja... mange minner der... <3

 

Gleder meg veldig til FF III slippes til Nintendo DS her i Norge... vi må jo vente i en hel evighet, som vanlig...  :roll:

 

7915938[/snapback]

 

Jeg vil anbefale å bestille fra utlandet hvis du ikke liker å vente. DS er sonefri, så det er ingen problemer med å få spilt det på en europeisk maskin. Du vil antageligvis også spare litt penger på å gjøre dette, særlig siden sjansen for at du må betale toll + avgifter er liten.

 

Jeg bestilte fra http://www.videogamesplus.ca

 

Når det gjelder mine favoritter, så vil jeg si FF VI og VIII. VI var det første FF-spillet jeg spilte og det fikk meg hektet på Final Fantasy-serien. Men det er ikke bare nostalgiske grunner. Liker det at figurene er ganske forskjellige og at alle har en unik egenskap. Historien er en av de beste serien og slåssystemet fungerer utmerket. På lørdag dumpet den nye versjonen til GBA ned i postkassen min så jeg har nettop begynt en ny gjennomspilling. FF VIII synes jeg er bra fordi jeg liker historien, junctionsystemet og historien.

 

edit: skrev om favoritter

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
En annen morsom ting man kan gjøre er å bruke Morph med Yuffie mens hun bruker Conformer. Da vil hun morph'e "Unknown" -monstrene i Sunken Gelnika som bare det, og du vil få haugevis med Sources ;)

7924186[/snapback]

 

Hehe, litt av det samme i Gongaga også. Der er det en rhino-tank eller hva det er som når man morpher den, blir den til en Power Source. Har gjort det en del. Bruker bare sneak-attack og linker den med morph, så går det unna! :)

Lenke til kommentar
En annen morsom ting man kan gjøre er å bruke Morph med Yuffie mens hun bruker Conformer. Da vil hun morph'e "Unknown" -monstrene i Sunken Gelnika som bare det, og du vil få haugevis med Sources ;)

7924186[/snapback]

 

Hehe, litt av det samme i Gongaga også. Der er det en rhino-tank eller hva det er som når man morpher den, blir den til en Power Source. Har gjort det en del. Bruker bare sneak-attack og linker den med morph, så går det unna! :)

7925287[/snapback]

 

Gongaga somkaga.. haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...