Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiden går for fort.

 

Planen var å spille gjennom FF VII i jula, så Advent Children og avslutte med Dirge of Cerberus i god tid før FF XII. Men nå er det bare tre uker til FF XII så jeg kommer aldri til å bli ferdig med planen min...

 

I lang tid har jeg håpet at XII skulle komme, og når det endelig kommer så syns jeg nesten de kunne venta litt til...

 

Life is hard.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid man bruker på VII avhenger av hva man vil gjøre. Skal du bare spille igjennom fra start til mål, uten å få med sidequest etc, så tar det vel ikke mer enn en uke (ca 30-40 timer?).

 

Men så kan du f.eks:

- Ha alle chars på lvl 99

- Max stats (255 på alt)

- Skaffe alle summons

- Ha alle våpen

- få alle limit drives (inkl Aeris)

 

etc

 

Da tar det fort lang tid.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Hvor lang tid man bruker på VII avhenger av hva man vil gjøre. Skal du bare spille igjennom fra start til mål, uten å få med sidequest etc, så tar det vel ikke mer enn en uke (ca 30-40 timer?).

 

Men så kan du f.eks:

- Ha alle chars på lvl 99

- Max stats (255 på alt)

- Skaffe alle summons

- Ha alle våpen

- få alle limit drives (inkl Aeris)

 

etc

 

Da tar det for lang tid.

7883044[/snapback]

 

 

Da tar det for lang tid??..håper du mente "da tar det fort lang tid" :ermm:

Lenke til kommentar
maa si at man maa jo hya ca 80-120 timer hvist man kan si at man har kost seg meg et ff spill

7888930[/snapback]

 

Helt enig der..

Selv brukte timer:

 

FF VII - 156 Timer

FF VIII - 195 Timer

FF IX - 188 Timer (har også klart det på 11 Timer og 46 minutter *Excalibur 2*)

FF X - 258 Timer

FF X-2 - 60 Timer

FF XI - 1 Time (elendig spill altså..)

FF XII - we shall see...

Lenke til kommentar
Det er slettes ikke elendig, bare svært tidkrevende slik som de aller fleste MMORPG. Tar mye tid å sette seg inn i. Jeg er inne i mitt 3. år i det spillet. Joda, du skal få lov å ha din mening, men man burde ha litt bedre argument enn som så spør du meg :)

7890569[/snapback]

SÅ enig så enig ;)

Lenke til kommentar
FF XI    - 1 Time (elendig spill altså..)

7889008[/snapback]

 

Hhe, du ga det en time, og konkluderte med et elendig spill? ;) No offence, men lurer på om en trenger litt mer for å virkelig komme inn i det osv. 1 time spill av et MMORPG og du har ikke akkurat gjort noe spess.

7890280[/snapback]

 

Jeg har både spillt WOW, GW (alle), og SW.. alle witch is MMORPG.. men poenget mitt er at de lager et MMORPG av FF.. synes det ble for dumt..

og dette av 2 grunner

 

1: Det koster penger, merk VISA.. (for de som ikke er 18 år hjalp det lite..)

fordi foreldrene i den tiden det kom ut hadde ikke clue på hva det var, og hvorfor man skulle betale 100,- i mnd for at ungene skulle sitte inne å spille data

2: Eneste alle FF spill har til sammen er: Chocobos, Noen monster og eventuelle bosser, magi og summons.. thats it liksom.. kordan kan man lage et MMORPG basert på det.. greit det er egen handling og nytt konsept. men alikavell.. FF er og burde forbli et RPG.

 

 

Det er slettes ikke elendig, bare svært tidkrevende slik som de aller fleste MMORPG. Tar mye tid å sette seg inn i. Jeg er inne i mitt 3. år i det spillet. Joda, du skal få lov å ha din mening, men man burde ha litt bedre argument enn som så spør du meg :)

7890569[/snapback]

 

Ja, men jeg føler ikke samme spille gleden av FFXI som fra de andre spillene.

Du har din mening, og det var min mening.. :)

 

Det er slettes ikke elendig, bare svært tidkrevende slik som de aller fleste MMORPG. Tar mye tid å sette seg inn i. Jeg er inne i mitt 3. år i det spillet. Joda, du skal få lov å ha din mening, men man burde ha litt bedre argument enn som så spør du meg :)

7890569[/snapback]

SÅ enig så enig ;)

7893559[/snapback]

 

ja, for alle del..

 

Men jeg likte det ikke..

Lenke til kommentar

Det er supert at man må betale med kort. Vet du hvorfor? Man får en mye eldre spillemasse, og de som ønsker det kan faktisk spille seriøst uten fjortissfjas. I tillegg er det verdt hver krone av de 90 det koster. Ikke fordi jeg liker spillet, men fordi jeg har inntrykk av at de har svært mange folk som til enhver tid jobber med nye ting. Det blir lagt til masse utenom å måtte kjøpe exp. pack. Alt som blir lagt til tar litt tid å utvikle, men til gjengjeld er det svært få bugs og høy kvalitet. Merker de seriøse problemer med spillet taes serverne ned fort, fikser problemet og så rett opp igjen presis på annonsert tidspunkt på alle tider av døgnet. Dog er nedetid svært sjeldent å se, og jeg har hørt fra folk som spiller flere MMORPG at FF XI har en av verdens beste serverparker når det gjelder de store og mest spilte MMORPG. Jeg sier ikke at andre spill er mindre verdt pengene.

 

Og for å strø litt salt i såret siden du mener FF burde forbli RPG; det kommer et nytt Final Fantasy online en gang i fremtiden ;)

 

Hvordan man kan lage et MMORPG basert på det du lister opp vet du ikke siden du ikke har spilt det nok. Men jeg skal love deg at det er flust av Final Fantasyelementer over alt.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
Og for å strø litt salt i såret siden du mener FF burde forbli RPG; det kommer et nytt Final Fantasy online en gang i fremtiden ;)

 

Hvordan man kan lage et MMORPG basert på det du lister opp vet du ikke siden du ikke har spilt det nok. Men jeg skal love deg at det er flust av Final Fantasyelementer over alt.

7904254[/snapback]

 

Det er greit at dem vill lage MMORPG, SquareEnix har trosalt en kamp å ta opp mot konkurentene.. men, når det kommer til final fantasy elementene er jeg enig, har en kompiss som er hekta på det spillet, og jeg har sett han spille endel..

 

MEN, det faktum er at ingen av Final Fantasy spillene har noe å gjøre med hverandre, (bortsett fra FFX og FFX2 da) så synes jeg det bare ble merkelig å lage et MMORPG av det..

 

Når vi ser på WOW, en refleksjon av Warcraft serien, på det sterkeste..

Så har vi Star Wars Galaxies, som igjen er basert på Star Wars serien...

Igjen, LOTR Online, basert på serien..

D&D Online, basert på allt stort sett fra NWN spillene, og D&D bøkerne..

Så har vi Star Trek Online som kommer, igjen basert på Star Trek seriene...

Stargate Worlds, basert på serien..

og The Matrix Online..

 

finnes de som ikke har noe å basere seg på: (GW, Anarchy) osv..

 

MEN..

derfor mente jeg at det ble litt vanskelig å lage et MMORPG av et spill som er en serie av store og fantastiske RPG spill, men ikke har noe å basere seg på annet et det jeg ramset opp..

Lenke til kommentar

De har da masse å basere seg på. Alle Final Fantasy spillene deler jo de samme grunnleggende trekkene som går igjen. Det er som regel bare historien, karaktergalleriet og verdenen som byttes ut, og noen gang virker det ikke som om de er byttet ut engang men kun modifisert.

 

Men det er jo litt av sjarmen med FF og, at du har alltid et nytt spill krydret med velkjente elementer: du har Chocobos, krystaller, prinsesser, moogles, navn, begreper, mytologi osv. Skjønner ikke helt hva problemet med å lage et MMORPG av det skulle være? (Det skal nevnes at jeg ikke har prøvd FFXI)

Lenke til kommentar

FF ja... mange minner der... <3

 

Før var jeg helt hekta... :p ... har kommet over det nå da, men jeg koser meg fortsatt med Final Fantasy en gang i blant, når jeg har tid. ;)

 

Hvis jeg må velge et yndlings spill... så blir det vel FFX. Det er noe med den historien altså... :love: X-2 er også bra, men ikke så bra som FFX... storkoser meg med kampsystemet da... det er virkelig noe annet enn det treige kampsystemet som er i FFIX! :!:

 

Klassikeren FFVII har jeg i samlingen, men jeg har fortsatt ikke kommet meg gjennom det... ja, vet det, shame on me... :blush:

 

Gleder meg veldig til FF III slippes til Nintendo DS her i Norge... vi må jo vente i en hel evighet, som vanlig... :roll:

 

Det blir spennende med FFXII... mange delte meninger om det spillet... :p

Lenke til kommentar

maa si noe om FFXI det er ikke det beste FF spillet i serien og kansje tillogmed det verste. (alle sin smak)

 

det det mangler er en god inforing i begynnelsen noe som dreper spillet der,

 

og GUI'en er helt paa raua i begynnelsen saa brukte jeg 20-3- min bare paa aa finne ut hva alle knappene var, for lopinga er ikke satt til W,A,S,D i begynnelsen du maa inn i menu og skifte dette noie som jeg endte opp emg aa sorr folk hvordan jeg skiftet,

 

dette er kansje en smaks sak men jeg kan ikke gaa ut i windows mens jeg er inne i spillet, og jeg kan ikke snakke pa skype eller hore paa musikk mens jeg spiller, ja dette hemmer kansje hackingen og moddingen, men det er ikke brukervenlig :nei:

 

spille er lite brukevenlig (mangler begynner sted som igjen betyr at du kan do saa alt for mange ganger de forste 10 lvlene :thumbdown: )

 

det er ikke mange elementer i spillet som tar deg foor du kommer ut til "dunes" det er forst at her spillet bygger paa seg,

 

historien er i kjent ff stil hvist du glemmer aa lese Qestene saa er du screwed men man kommer altid over ting i questet som minner deg paa "aaa ja her er det jo"

 

 

og maa si jeg pleide aa spille FF men naa er jeg i beta test paa The Lord of the Rings Online og har vert det siden hosten (morsomt spill og det er alt jeg vil ha)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...