Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du fikk tidligere denne fra play.com, men den er nå utsolgt. Ebay har jo alltid mye, men om det er forskjell i hvor kompatible de er med forskjellige programmer vet jeg ikke. Er det noen som har info eller erfaringer å dele?

 

Når det kommer til emulatorer for FF er gamle ePSXe + nye ePSXe + Delta bra.

7655217[/snapback]

 

Kan også nevna pSX1_8

Bruker denne jeg, funker veldig bra. Denne eller ePSXe anbefaler jeg.

Lenke til kommentar
Nice.. det må jeg nesten vurdere.  :hmm:

 

Hvilken emulator er det snakk om og hvor får man tak i en slik overgang?

7655065[/snapback]

Jeg bruker ePSXe 1.6.0, og det fungerer finfint til de fleste spill. Føler nesten at jeg må nevne at jeg har alle PSXspillene jeg spiller orginalt :)

Lenke til kommentar

Hmm, ikke vet jeg om noen av dere som henger her er medlemmer på forum.midgar.no, men om dere er det så vil jeg tipse dere om at forumet igjen er operativt. Vi har hatt en del problemer, men de er over for denne gang!

 

Om dere ikke alt er medlemmer, kan forumet være et greit supplement til "Final Fantasy-religionens tråd" ;)

Lenke til kommentar

Dere har sikker hørt om "Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII compilation" og "Compilation of Final Fantasy VII". Men nå kommer det en til: "The Ivalice Alliance".

 

The Ivalice Alliance explores the complex plot behind the original Final Fantasy Tactics and the newly-released Final Fantasy XII for the PS2. Both games take place in the fictional world of Ivalice where Humes coexist with Vieras, Bangaas and Moogles alike.

 

Og så må vi ikke glemme FF XII Revnant Wings til DS. Ser ut som om Square vil bygge videre på historiene sine fremover, og at vi ikke lenger kan forvente en ny historie per spill.

 

 

Link.

 

EDIT:

The third title of the aforementioned Ivalice Alliance remains something of a mystery, though Shonen Jump Magazine calls it Final Fantasy Tactics A2: The Sealed Grimoire (Fuuketsu no Grimoire). No console has been specified for this particular title, though a direct sequel to Final Fantasy Tactics Advance for the Game Boy Advance or Nintendo DS would seem most logical.

 

Ser virkelig ut som om Square vil bygge videre på storyen rundt XII/FFT.

 

Link.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg synes om mobil-versjoner av Final Fantasy spill. Ihvertfall ikke FF7. For meg er det hellig og skal ikke tukles med, dersom det ikke blir gjort bra selvfølgelig.

 

Anyways, så gjennom en del gamle spill jeg har liggende og fant originalversjonen av FF7! :) Så jeg lurer litt på om det er best å spille det på emulator eller PC-versjon? Har en kompis som har pc-versjonen liggende og i dag testet jeg det, men det så ikke særlig bra ut. Dårlig portet. Bakgrunnene ser elendige ut.

Finnes det noen måte å få Pc-versjonen til å se bra ut? Eller er det beste å bare spille PS-versjonen på ePSXe?

Lenke til kommentar

Var det jeg trodde. Testet ut en del disse smoothed sprites osv med ePSXe og fikk veldig gode resultater. Når jeg får ordnet dette må vi sammenligne konfigurasjoner på akkurat dette. Mener å huske at jeg brukte en fin blanding av disse og faktisk veldig svake scanlines for å få følelsen av at jeg spilte på en TV. Da så det såsi akkurat likt ut som på TV med en PS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...