Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!

Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

• Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg en original japansk PS2 da, så bruker ikke noe chip eller noe sånt jeg heller :p Men tror nok det er lurt hvis du starter med FFXII med så lave forventninger som mulig. Jeg leste om 40/40 anmeldelsen i Famitsu og fikk jo noen enorme forventninger, men endte da, som sagt, opp med å bli ekstremt skuffa i stedet...

Lenke til kommentar

Bare et lite tips til dere som vil importere fra statene men ikke har chippa ps2.. Om du har en relativt kraftig pc (dualcore med fx6800 kort ca) så kan du emulere ps2-spill nokså prikkfritt. En kompis av meg testa en piratversjon av spillet, og det funka helt fint, og så finere ut enn på ps2 pga høyere oppløsning og FSAA. Jeg har enda ikke testa det da jeg ikke liker piratkopiering, og ikke gidder å importere fra statene.. Jeg kommer nok til å bruke lang tid på ff3, så jeg kan godt vente litt på å få spille 12.

Men når det kommer til norge så kommer jeg garantert til å spille det på pc med emulator.

Lenke til kommentar

Ehh, var litt kjapp på avtrekkern i dag. Forhåndsbestilte et eksemplar av Finanl Fantasy VI til GBA fra videogamesplus. Dette er forresten den tredje versjonen av dette spillet jeg kjøper (SNES, PSX, GBA). Men er spill til GBA sonefrie? Har en DS også og er den sonefri? Bør jeg avbestille? :blush:

Ellers så skal det komme ut 5. feb 07. Ifølge overnevnte nettshop, så er dette nytt:

* Never-before-seen espers like Leviathan, Cactuar and Gilgamesh will lend their strength to you as you explore the all-new Dragon's Den dungeon.

* Just because the adventure ends doesn't mean the action has to! Study your foes with the Bestiary, and then face them all in continuous battle in Soul Shrine, or relive your favorite songs in the bonus music player.

* Featuring improved graphics, a new translation, and a remixed soundtrack, Final Fantasy VI Advance is the definitive version of this classic RPG title.

Noen som har peiling på om det er enda flere nye ting i GBA-versjonen?

Lenke til kommentar

Uff, nå når jeg tenker meg om så kommer jeg på at jeg har spilt FFVIII på pc. Kunne ikke sammenlignes med playstation versjonen. Alt gikk litt tregere virket det som. Og boosting av GF'ene var jo et mareritt!

Må ha fortrengt hele opplevelsen, hehe

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Kjipt at 12'ern er ute i Japan og USA, men ikke kommer til Europa før slutten av februar... Idiotisk! Skulle ønske det var en måte for meg å spille det på før (har ikke chip eller no..)

7627540[/snapback]

There is :) Jeg har allerede spillt spillet, men ble så skuffet så endte opp med at jeg ikke gadd mer.

7628430[/snapback]

Du også :p FFXII samler støv her i hvert fall, har gjort det siden uka etter at jeg fikk det eller noe sånt. Egentlig sjelden jeg har blitt så skuffa av et spill som jeg ble av FFXII...

7628507[/snapback]

Vel, det lille jeg har sett vil indikere at JEG ikke blir skuffet ihvertfall ;) Ellers så må dere hatt noen helt forbanna syke forventninger for å klare å bli skuffet over XII altså.. Damn!

Lenke til kommentar
Vel, det lille jeg har sett vil indikere at JEG ikke blir skuffet ihvertfall ;) Ellers så må dere hatt noen helt forbanna syke forventninger for å klare å bli skuffet over XII altså.. Damn!

7634338[/snapback]

Jeg forstår at folk får høye forventninger da, når spillet får 9.0/10 hos Gamespot og utrolige 40/40 hos Famitsu.

9.0 er nå én ting, men når et spill får 40/40 så forventer jeg at det ER perfekt.

Den Famitsu-scoren har jeg imidlertid valgt å se helt bort ifra, da den er helt unødvendig etter min mening. :) Ikke at jeg tror spillet er noe dårlig, men tviler på at FF XII i framtiden blir husket som den klassikeren som 40/40-summen tilsier at den bør bli.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Vel.. En 40/40, 10/10, osv indikerer ikke på noen måte at spillet kan måle seg med noe tidligere.. Det har JEG erfart. Dette kommer jo ann på forskjellige anmeldere, smak å greier. Det det forteller meg er at det er ET bra spill som jeg virkelig kommer til å kose meg med.

Som dunedain gleder jeg til 23 februar!

Lenke til kommentar
Helt enig. FF8 og FF7 var ikke det samme på PC som på konsoll. Er mye bedere på konsoll, får mye mer FF følelse av det  :)

7633188[/snapback]

Vel, det er ikke noe som hindrer deg i å koble pcn på tvn og spille med gamepad. Da får du konsoll-feelingen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...