Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Swoofah: Så da er vi sånn noenlunde enig virker det som? Men hvor har de som har skrevet wikipedia artikkelen fått tak i denne informasjonen?

Har de analysert hele filmen og funnet noe skjult informasjon? Eller er det hentet fra et intervju med skaperne av filmen?

 

Men filmen har vel vært en salgssuksess og de har jo vunnet minst én pris. Håper de fortsetter å lage FF filmer. Men neste gang vil jeg ha en 3 timers film.

 

Angående kortspillet mistet jeg også nesten helt lysten etter at Random regelen ble innført. Skulle gått an å velge hvilke regler man ville bruke. Menmen. Var jo morro så lenge det varte!

7595591[/snapback]

Vi er vel bare uenige om at filmen er en bra fortsettelse på VII ;) Og at du savnet ting jeg ikke mener var SÅ viktig.. Men bortsett fra det så er synspunktene mer eller mindre samme.

 

Det står faktisk ikke noe om hvor de har det fra på wikipedia, så jeg tar det med en klype salt.. Men mye av det som står der har jeg sett andre steder, og mye av det høres fornuftig ut når en tenker på det..

 

Hvem vil vel ikke ha fler? ;) Jeg vil ha filmer fra alle spillene jeg. CGI-filmer roxx ;)

 

Huff. når randomregelen kom så mista jeg så mange killer kort :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oki, takk for svar.

Hadde vært artig hvis det var noen. Er jo så mange muligheter man har på DS'en.

7600578[/snapback]

 

Ja, ser for meg at man kan bruke pennen til å scribe spells e.l. Er jo som du sier ganske mange muligheter :)

7602499[/snapback]

 

Regner med at det er FF III det snakkes om. Har spilt det, og jeg synes pennen ikke er så nyttig her. Du kan bruke den til å velge alt av menyer og styre alt i kampene. Men det er mye greiere å bruke knappene til dette. Du kan også bruke pennen til å navigere partyet rundt i omgivelsene og dette fungerer bedre enn piltastene.

 

Men alt i alt, så har ikke den trykkfølsomme skjermen tilført noe særlig nytt til FF. Så langt ihvertfall...

 

 

Et annet spørsmål til dem som har spilt FF VI. Har noen av dere fått tak i Cursed Ring der? (ikke Cursed Shield). I såfall, hvordan? Har lest noen WT, men aldri klart å få tak i en.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
According to an English translation of a German translation of a Japanese interview (god help us...) with Square Enix's Tetsuya Nomura, 2007 is going to be a busy year for the man.

 

With the release of five titles, 2007 is going to be, as he puts it, a "harvest" year. Unfortunately, FFXIII won't be among those releases (which include Kingdom Hearts 2: Final Mix+, Crisis Core, Advent Children Complete, It's Wonderful World, and one other game whose title was not mentioned).

 

Nomura commented that although he would like to bring out the PS3 titles, they are still very early in development. From his point of view as director of Final Fantasy Versus XIII, things are moving slowly, but the slow pace is unavoidable because necessary software (likely he is refering to the White Engine) is not yet finished. He does, however, hope to show off the game sometime next year.

 

Hvis Nomura håper å vise frem XIII i år, så ser det ut som om vi må vente lenge på det..

 

Link.

Lenke til kommentar

Hrmph, det sier litt om FF XII at jeg ikke tenker så mye over at det snart kommer. Er bare litt over en måned igjen til det er i norske butikker, og vanligvis ville jeg vært i ekstase av forventning nå. Sånn er det ikke. Har ingen som helst forventninger til det. Føles trist. Det er som å ikke ha julestemning til jul. :(

Lenke til kommentar
Hrmph, det sier litt om FF XII at jeg ikke tenker så mye over at det snart kommer. Er bare litt over en måned igjen til det er i norske butikker, og vanligvis ville jeg vært i ekstase av forventning nå. Sånn er det ikke. Har ingen som helst forventninger til det. Føles trist. Det er som å ikke ha julestemning til jul.  :(

7625793[/snapback]

Du får se på det sånn: med lave forventninger er sjansen for at du blir positivt overrasket enda større. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenker det. :) For spilles må det jo, skal anskaffes så snart som mulig. Og skal ikke se bort i fra at FF-følelsen kommer tilbake når jeg sitter der med et helt nytt spill, det første "ekte" FF-spillet på 5 år.

 

Edit: Ja Dunedain, 23. februar skal man tro Gamespot og cdon.com. Ok, å si "litt over en måned igjen" var kanskje litt feil :p

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Litt sen med dette men:

 

FF X-2, det er så dårlig det, kanskje bare min mening, men ikke et ordentlig FF-spill, blir nok bedre med FF XII, rart å spille FF på Xbox360, men jeg kjenner sommerfugler i magen allerede!!

 

Spille FFXII på 360...? Hvordan går det an?

 

Kjipt at 12'ern er ute i Japan og USA, men ikke kommer til Europa før slutten av februar... Idiotisk! Skulle ønske det var en måte for meg å spille det på før (har ikke chip eller no..)

Lenke til kommentar

Tror nok han mente FFXI.

Jo, det er leit at mange produkter kommer så sent til Europa, men er ikke det fordi de må oversette til tysk og fransk, slik at de kan slippe spillene samtidig i Europa?

Er ikke nødvendig med chip for å spille amerikanske spill. Finnes en sånn cd som man kan sette i først. Det var ihvertfall en sånn en til psone. Er ikke helt sikker på om det finnes til ps2.

Lenke til kommentar
Kjipt at 12'ern er ute i Japan og USA, men ikke kommer til Europa før slutten av februar... Idiotisk! Skulle ønske det var en måte for meg å spille det på før (har ikke chip eller no..)

7627540[/snapback]

There is :) Jeg har allerede spillt spillet, men ble så skuffet så endte opp med at jeg ikke gadd mer.

Lenke til kommentar
Kjipt at 12'ern er ute i Japan og USA, men ikke kommer til Europa før slutten av februar... Idiotisk! Skulle ønske det var en måte for meg å spille det på før (har ikke chip eller no..)

7627540[/snapback]

There is :) Jeg har allerede spillt spillet, men ble så skuffet så endte opp med at jeg ikke gadd mer.

7628430[/snapback]

 

Du også :p FFXII samler støv her i hvert fall, har gjort det siden uka etter at jeg fikk det eller noe sånt. Egentlig sjelden jeg har blitt så skuffa av et spill som jeg ble av FFXII...

Lenke til kommentar

Jippi, nå ble jeg veldig optimistisk igjen. :ermm::p Jaja.

Litt irritert over alle som bare importerer eller laster ned piratkopier og har spillt spillet i flere måneder allerede, og sier de blir skuffa. Mens jeg er flink og snill og venter på europeisk versjon.

Nå skal jeg ha så lave forventninger som overhodet mulig, kanskje jeg blir kjempeoverraska. :p

Lenke til kommentar
Bruker swap magic.. Men Nevarion da, jeg kjøper jo alle FF spillene. Ellers jeg kjøper spill fra alle firmaer jeg har lyst til å støtte  :)

 

EDIT: Se se, se hva jeg fant! Link..

7629156[/snapback]

 

Jeg mente på ingen måte å antyde piratkopiering fra din side. Jeg prata også om de som kan importere og spille import-spill på sin PS2. Det kan nemlig ikke jeg :p

Eller, jeg kan sikkert hvis jeg vil, men orker ikke tulle rundt med det.

 

Tøff den jakka btw, selv om jeg nok ikke ville gått med den. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...